O CAPITALĂ, UN SINGUR PRIMAR Parcarea de la bloc, stresul șoferilor
0CRIZĂ În Bucureşti sunt înscrise în jur de 1.200.000 de maşini însă doar 240.000 de şoferi au asigurat un loc de parcare în aproprierea reşedinţeiNiciunul dintre cele şase sectoare ale Capitalei nu dispunde de suficiente locuri de parcare pentru cetăţenii săi.
CITEȘTE ȘI: Parcarea ilegală, pedepsită în funcţie de sector
Câştigă 10.000 de euro cu „Adevărul”!
Regulament de participare „O capitală, un singur primar”
Doar unul din cinci bucureşteni nu are stresul de a-şi găsi un loc de parcare când ajunge acasă de la serviciu. Pentru restul, parcarea maşinii este ca o junglă: blochează pe trotuar accesul pietonilor, „fură“ câte o bandă dintr-un sens de mers, blochează chiar şi alte maşini parcate, având măcar bunul simţ să lase în geam, un număr de telefon.
Nu de puţine ori, lipsa unui loc de parcare a dus la certuri sau chiar împuşcături cum a fost cazul unui tânăr din Rahova care a fost rănit în luna ianuarie a acestui an pentru că a parcat pe locul unui vecin.

Parcările din Iaşi, transformate în depozite de rable
În aceste condiţii, decizia câtorva locatari de pe strada Cernişoara din sectorul 6 de a-şi împrejmui locurile de parcare cu sârmă ghimpată şi cu lacăt nu mai pare o glumă. Desigur, proprietarii mai au la îndemână şi Poliţia Locală care nu se sfieşte să-i amendeze cu până la 800 de lei pe cei care îndrăznesc să parcheze pe locurile altora.
Preţ „la negru“: 3.000 de euro
Puţini sunt norocoşii care apucă un loc de parcare şi, în general, acesta se moşteneşte. De ani buni, la sediul ADP-ului au prioritate la locuri cei care le-au avut şi în anii anteriori, fiind necesară doar prelungirea autorizaţiilor.
Şpaga, fundaţie pentru blocurile-turn
Avizele pentru construcţii, între şpagă şi birocraţie
Calvarul avizelor pentru construcţii
CAMPANIE De ce e Bucureştiul pestriţ
Referendumul, ignorat de consilieri
Aşa s-a ajuns ca locurile de parcare date de la primărie să se vândă „la negru“ pe internet sau la vecini, cu sume care ajung şi până la 3.000 de euro.
Preţ rezonabil, dacă ţinem cont că, într-un complex rezidenţial, locul de parcare subteran ajunge şi la 10.000 de euro.
Anual, primăriile de sector încearcă să găsească posibilităţi de a înmulţi aceste locuri.
Astfel, sectorul 1 dispune de doar 7.740 de locuri de parcare de reşedinţă însă suplimentează lipsa lor prin construirea de parcări publice din transformarea unor şosele în sensuri unice.
În sectorul 2 sunt 20.548 de locuri, dintre care 1.376 construite anul trecut.
Sectorul 3 este fruntaş, dispunând de 121.278 de locuri de parcare. În sectorul 4, Cristian Popescu Piedone a înţeles că trebuie să crească numărul celor 8.000 de locuri de parcare pe care le avea sectorul la instalarea sa în scaunul de primar, ajungând acum la 38.000 de locuri.
În sectorul 5, anul trecut s-au construit 2.200 de noi locuri, ajungându-se la 18.300 de locuri de parcare de reşedinţă.
Sectorul 6 are 33.000 de locuri de parcare, şi tot aici sunt parcările de tip „smart parking“ unde maşina este plimbată cu liftul şi parcată, iar rezervarea unui loc costă 100 de lei lunar.
Soluţia „Legii Capitalei“
Vasile Gherasim, iniţiatorul „Legii Capitalei“ spune că dacă în Bucureşti s-ar aplica proiectul său legislativ, s-ar face ordine în jungla parcărilor de reşedinţă.
În Primăria Capitalei sunt 3.000 de funcţionari. Vedeţi câţi vor rămâne dacă se va aplica Legea Capitalei
Data referendumului va fi devansată cu cel puţin o săptămână, iar întrebările
vor fi mai puține
Leafă fără sporuri pentru primari
Referendum amânat şi cu formular schimbat
De ce crezi că ar trebui să fie un singur primar pentru Bucureşti?
„În primul rând locul pe care sunt parcările aparţine de municipalitate, nu este domeniul ADP-urilor. Aceste servicii ar trebui unificate şi administrate de o singură instituţie, care este de fapt şi proprietara lor“, a declarat Gherasim.
De asemenea, în cazul în care s-ar unifica gestionarea parcărilor, s-ar găsi mai uşor investitori care să găsească soluţii la această problemă.
Bucureştiul, unic în Europ: şapte primari şi 3.000 de angajaţi în primării
Administrația din Capitală, unică în UE
Data referendumului va fi devansată cu cel puţin o săptămână, iar întrebările vor fi mai puține
„Pentru investitori este mult mai uşor să lucreze cu o administraţie mare, cum e Primăria Capitalei, decât cu primăriile de sector. De exemplu, s-ar putea aplica modelul Barcelonei, unde, în anumite locuri, parterul blocurilor a fost transformat în parcare“, a spus şi Mihai Anghel, consilier la sectorul 6.
Jungla din faţa blocului
Pentru a-şi apăra locul închiriat de la stat, bucureştenii ajung să şi-l rezerve prin dispozitive care i-ar distruge maşina „furăciosului“. De la stâlpişori până la diferite modele de „capră“, toate sunt ilegale, dar nimeni nu ia măsuri.
De asemenea, majoritatea şoferilor își montează plăcuţe care atestă autorizaţia primită de la Administraţia Domeniului Public (ADP).