Administrația din Capitală, unică în UE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comparație. Şase sectoare, şapte primari, aproximativ 30.000 de angajaţi într-un oraș cu multe probleme. Sistemul administrativ local actual datează din 1979 . De atunci, a devenit din ce în ce mai stufos.

Citește și: Câştigă 10.000 de euro cu „Adevărul”!

Regulament de participare „O capitală, un singur primar”

Astfel, Primăria Generală este condusă de un primar general şi doi viceprimari, sectoarele au în frunte câte un primar şi doi viceprimari, iar  Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) este compus, potrivit legii, din 55 de consilieri.

Oamenii Primarului General

Potrivit legii, Primarul General, ales prin vot pentru un mandat de patru ani, dispune măsurile necesare pentru aplicarea ordinelor şi instrucţiunilor cu caracter normativ ale miniştrilor şi ale celorlalţi conducători ai autorităţilor administraţiei publice centrale.

El este cel care numeşte personalul din aparatul propriu de specialitate al autorităţilor administraţiei publice locale, cu excepţia secretarului. Conform datelor Primăriei Generale, la sfârşitul  lunii aprilie, în instituţie lucrau 938 de persoane.

Potrivit Prefecturii Bucureşti, numărul maxim de posturi aprobat prin ordonanţă de urgenţă pentru Primăria Generală a Capitalei se ridică la 4.929.

Salarii de peste 3.500 de lei

La ora actuală, salariaţii din aparatul Primăriei sunt plătiţi  cu sume cuprinse între 3.583 de lei brut şi 1.007 de lei brut. Spre exemplu, pentru un post de director general, Primăria plăteşte maximum 3.583 de lei brut şi minimum 3.085 de lei brut, în timp ce un executiv primeşte cel puţin 2.920 şi cel mult 3.318.

Şefii de servicii ai instituţiei sunt remuneraţi cu cel mult 2.875 de lei, iar cei de birou cu cel mult 2.544 de lei. Cel mai puţin câştigă muncitorii care au salarii brute cuprinse între 670 şi 1.007 lei. Salariile nete sunt cu 32% mai mici.

Sporuri de 25%

Pentru unii angajaţi, salariul de bază este completat de sporuri  de până 25% din salariul de bază. Este ,spre exemplu, cazul a 10 salariaţi care îndeplinesc atribuţii în domeniul controlului financiar preventiv, care beneficiază de un plus de de 25% din salariul de bază.

Totodată, pentru 15 persoane care îndeplinesc atribuţii în domeniul auditului se acordă un spor la salariul de bază cuprins între 20-25%.

Municipalitatea mai acordă angajaţilor săi şi un spor de condiţii vătămătoare de 10% care se dă proporţional cu timpul efectiv lucrat în sediu.
55 de consilieri în CGMB

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) este compus, potrivit legii, din 55 de consilieri care sunt aleşi pentru un mandat  de  patru ani şi care au ca principală misiune administrarea domeniului public şi privat al oraşului.

De asemenea, ei au puterea de a alege viceprimarii , din rândul consilierilor.  Consilierii  sunt organizaţi, la rândul lor în 15 Comisii de Specialitate.

Angajaţii de la sectoare

Cele 6 sectoare ale Capitalei sunt conduse de către un primar general şi un viceprimar, pe lângă aceştia lucrând câte 27 de consilieri locali şi alţi aproximativ 2.000 care formează aparatul de lucru.

Din datele oferite de Prefectura Bucureşti, numărul maxim de posturi se cifrează la 952 pentru sectorul 1, de 1.383 la sectorul 2; de 1383 la sectorul 3.

De asemenea, pentru sectorul 4 există pe hârtie 1196 de locuri, la 5 numărul este de 1.145, iar la 6 sunt 1.399 de posturi prevăzute. În total, vorbim de un maximum de  12.173 de posturi în aparatul administrativ al  administraţiei Capitalei, aici fiind incluse şi posturile de la Evidenţa Populaţiei, Poliţia Locală precum şi cei care lucrează pe proiecte externe nerambursabile. 

La fel ca şi Primăria Generală, fiecare primărie de sector este condusă de un Consiliu Local care are atribuţii similare cu cele ale Consiliului General al Capitalei, cu menţiunea că, potrivit legii, deciziile Consiliului Local trebuie aprobate şi de Consiliul General.
 
Cum e organizată Budapesta

500 de kilometri pătraţi administraţi de numai 1.000 de oameni. Administraţia Budapestei, oraş împărţit în 23 de districte, este un model de eficienţă pentru orice capitală din lume.

Cel mai important oraş al Ungariei este condus de un primar general, 4 primari generali adjuncţi, un notar principal şi doi notari adjuncţi. Adunarea Generală a Budapestei este formată din 67 de membri,  iar districtele  au propriile aparate de conducere în frunte cu primari aleşi prin vot.

Data referendumului va fi devansată cu cel puţin o săptămână, iar întrebările vor fi mai puține

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite