O CAPITALĂ; UN SINGUR PRIMAR: Parcarea ilegală, pedepsită în funcţie de sector

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şoferii care opresc neregulamentar în Capitală plătesc cinci tarife pentru recuperarea maşinii, de la 450 de lei la 677 de lei. Existenţa celor şase administraţii locale în Bucureşti permite ca fiecare primărie de sector să instituie pe teritoriul său propria-i regulă şi pedeapsă.

De patru ani, bucureştenii sunt terorizaţi că nu-şi vor mai găsi maşina în locul unde au parcat-o neregulamentar şi, de cele mai multe ori, conştienţi că încălcă legea. Veşnica scuză pentru şoferi, lipsa locurilor de parcare, a devenit însă o sursă imensă de venituri pentru firmele de ridicat maşini.

Din păcate, banii pe care îi fac celebrii „hingheri de maşini" din taxa de recuperare a autoturismului intră mai mult în buzunarele patronilor acestor firme decât în bugetul primăriei de sector.

Nou proiect la Primăria Capitalei

De mai bine de doi ani, municipalitatea încearcă să pună capăt acestui „dezmăţ", însă fără sorţi de izbândă. În urmă cu un an, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, le declara război „hingherilor de maşini", propunându-şi să anuleze contractele firmelor care ridică maşini, urmând ca operaţiunea să fie gestionată de Administraţia Străzilor, iar serviciile de ridicare să fie asigurate de societatea Ciclop, aflată în subordinea municipalităţii.

Planul a fost abandonat pentru o vreme, iar la începutul acestei luni, unui alt proiect de hotărâre de Consiliu General al Municipiului Bucureşti (CGMB) i-a lipsit un sigur vot pentru a fi aprobat. Era vorba despre suspendarea metodei de a ridica maşinile.

Un alt proiect stă în sertarele Primăriei, cel iniţiat de consilierul Horia Scarlat şi care prevede ca pentru recuperarea autoturismului să se plătească în toate sectoare o taxă unică de 150 de lei. „Încă nu a primit toate avizele pentru a ajunge pe ordinea de zi a şedinţelor Consiliului. Aştept o şedinţă extraordinară pentru a-l putea introduce", a spus consilierul care se plânge că proiectul îi este sabotat de patronii firmelor de ridicat maşini.

Rezilierea contractelor cu „hingherii de maşini"

Viceprimarul Capitalei, Mircea Raicu, a declarat pentru „Adevărul" că este în lucru un alt proiect de hotărâre de consiliu, făcut de Comisia de Transporturi din cadrul Primăriei şi care prevede instaurarea unui tarif unic la nivelul Capitalei.

„Acesta este un serviciu public şi normal ar fi ca el să fie gestionat de municipalitate. Se va face o licitaţie, vom alege firma care practică cel mai mic tarif care se va aplica în tot Bucureştiul", a explicat Raicu.

Totodată, viceprimarul a declarat că, dacă „Legea Capitalei" va fi adoptată, aceasta va presupune în mod obligatoriu rezilierea contractelor pe care le au primăriile de sector cu firmele de ridicat maşini. „Din punctul meu de vedere oricum aceste firme acţionează ilegal ridicând maşini de pe bulevardele administrate de municipalitate", a mai declarat viceprimarul. 

O astfel de uniformizare există la Viena, unde amenzile pentru parcarea ilegală sunt aceleaşi, indiferent de districtul în care s-a înregistrat situaţia.

Recuperarea maşinii

  • În sectorul 1 se percepe o taxă de 450 de lei, iar 20% din încasări revin primăriei. În sectorul 2 acest serviciu costă 550 de lei, însă firma nu dă niciun leu la bugetul local. Aceeaşi taxă se percepe şi în sectorul 3.
  • În sectorul 4, cetăţenii plătesc aceeaşi taxă de 550 de lei, iar 3% din încasări revin primăriei de sector.
  • În sectorul 6, taxa este de 677 de lei, iar la bugetul local revin 10% din încasări.
  • Sectorul 5 este singurul în care nu se ridică maşini.

CITEŞTE ŞI:

Consilierii modifică astăzi întrebările pentru referendumul la Legea Capitalei. Vezi aici care sunt propunerile lor

Şpaga, fundaţie pentru blocurile-turn

Avizele pentru construcţii, între şpagă şi birocraţie

Calvarul avizelor pentru construcţii

CAMPANIE De ce e Bucureştiul pestriţ

Referendumul, ignorat de consilieri

În Primăria Capitalei sunt 3.000 de funcţionari. Vedeţi câţi vor rămâne dacă se va aplica Legea Capitalei

Data referendumului va fi devansată cu cel puţin o săptămână, iar întrebările vor fi mai puține

Leafă fără sporuri pentru primari

Referendum amânat şi cu formular schimbat

De ce crezi că ar trebui să fie un singur primar pentru Bucureşti?

Bucureştiul, unic în Europ: şapte primari şi 3.000 de angajaţi în primării

Administrația din Capitală, unică în UE

Data referendumului va fi devansată cu cel puţin o săptămână, iar întrebările vor fi mai puține

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite