Iaşi: Radiografia expertizei tehnice în cazul tramvaiului-groazei. Specialiştii speră să-şi finalizeze treaba în cursul acestei luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Printre obiectivele urmărite de aceştia se numără stabilirea eficienţei sistemului de frânare, starea tehnică a vagonului, dacă tramvaiul putea fi oprit cu oricare dintre cele trei sisteme de frânare şi dacă tramvaiul avea un tahograf care să înregistreze eventualele depăşiri ale vitezei legale.

O dată cu finalizarea expertizei tehnice va urma realizarea celei criminalistice, care va viza aspecte legate strict de dinamica producerii accidentului din 21 martie, soldat cu un mort, mai mulţi răniţi şi autoturisme distruse.

Citeşte şi: VIDEO Iaşi: Un tramvai fără frâne a spulberat şase maşini. O persoană a murit (UPDATE FOTO)

Iaşi: Fiul asistentei rănite de tramvaiul groazei: „Dăm în judecată Regia de Transport Public pentru despăgubiri. Mi-au nenorocit mama!" (AUDIO)

EXCLUSIV: Dezvăluirile colegilor vatmanului din tramvaiul ucigaş de la Iaşi: „Nu sunt piese de schimb pentru reparaţii" (VIDEO)

Întrebările la care vor trebui să răspundă experţii tehnici:

1. Care este modalitatea de acţionare şi funcţionare a celor trei sisteme de frânare, şi dacă acestea pot funcţiona eficient şi independent unele faţă de altele

2. Stabilirea eficienţei sistemului de frânare - în integralitatea sa - precum şi dacă acesta funcţiona în parametri normali la data producerii accidentului - care au fost timpii de întârziere, de intrare în funcţiune a celor trei sisteme de frânare, independent şi pe ansambu

3. Starea tehnică a vagonului tramvai tip BE 8/8 cu nr. înregistrare IS.0356 la momentul producerii accidentului, data ultimei revizii tehnice a tramvaiului şi dacă acesta se afla în limita de kilometri stabiliţi în urma inspecţiei tehnice periodice.

4. Dacă există posibilitatea ca frâna electrodinamică să funcţioneze pentru scurt timp (1-2 secunde) după care, deşi acţionată să nu funcţioneze câteva secunde după care să funcţioneze în regim de normalitate

5. Dacă tramvaiul putea fi oprit total cu oricare dintre cele trei sisteme de frânare, cu aceeaşi eficienţă şi la ce viteză de deplasare a vagonului

6. Dacă se poate determina (din unitatea centrală a tramvaiului) dacă sistemul de frânare a fost acţionat în momentul premergător accidentului

7. Dacă sistemele de frânare cu care era echipat tramvaiul pot intra în funcţiune automat, fără a fi acţionate manual, în ce condiţii şi care este eficienţa acestora în această situaţie

8. Dacă tramvaiul era echipat cu nisip şi în ce situaţii calculatorul vagonului distribuie automat nisip pe şine. Care este eficienţa distribuirii nisipului pe şine

9. Dacă frâna de urgenţă (de accident) a funcţionat

10 Să se stabilească dacă tramvaiul este dotat cu un sistem de înregistrare  a defecţiunilor şi dacă în memoria acestuia existau date referitoare la intervenţiile efectuate pentru remedierea defecţiunilor

11. Dacă tramvaiul deţinea tahograf şi, în caz afirmativ, să se stabilească dacă acesta a înregistrat depăşiri ale vitezei legale, în momentul anterior producerii accidentului.

Iaşi: Tramvaiul ucigaş din nou la stradă. Prima expertiză exclude eroarea tehnică (UPDATE VIDEO)

„Expertiza tehnică trebuie finalizată până pe data de 2 mai. Cea criminalistică, din experienţa mea, ştiu că durează ceva mai mult", a explicat avocatul Anca Drăgoi, apărătorul vatmanului Dumitru Diaconu.
Specialiştii au refuzat să comenteze în vreun fel obiectivele expertizei. „Expertiza va fi finalizată în cursul lunii aprilie. Nu vă pot oferi însă mai multe detalii întrucât este vorba despre un dosar penal aflat în lucru", a precizat expertul Dionisie Lefter.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite