Iaşi: Tramvaiul ucigaş din nou la stradă. Prima expertiză exclude eroarea tehnică (UPDATE VIDEO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vagonul implicat în tragedia de luni din Fundaţie a fost din nou scos pe traseu în jurul miezului nopţii pentru a-i fi testate sistemele de frânare. Tramvaiul a trecut chiar şi în locul pe unde a curmat viaţa agentului Dănuţ Condurache.

UPDATE Ora 10.45: La expertiza tehnică de aseară a fost folosit şi un sistem conectat la satelit care monitoriza deplasarea vagonului din jumătate în jumătate de metru. Toate cele trei sisteme de frânare implementate pe acest model de tramvai au fost testate cu succes. „Este vorba de frâna pneumatică, cea electrodinamică şi cea de serviciu, respectiv pe patine. Toate aceste dispozitive au funcţionat“, a explicat profesorul Radu Gaiginschi, şeful comisiei de expertiză tehnică.

„Scopul anchetei în desfăşurare este acela de a determina firul accidentului metru de metru. Ceea ce am făcut noi aseară a fost pentru a determina dacă frâna tramvaiului era funcţională şi am demonstrat că vagonul avea frâne“ - profesor Radu Gaiginschi, şef comisie de expertiză

Având o comisie tehnică la bord, tramvaiul a fost accelerat şi frânat în repetate rânduri pe bulevardul Canta, oprind de fiecare dată în condiţii de siguranţă.

Slujbă în stradă în memoria ieşeanului ucis de tramvai. Familia agentului mort: „Noi nu acuzăm, Dumnezeu va judeca" (FOTO si VIDEO)

EXCLUSIV Ieşeanul ucis de tramvaiul fără frâne a salvat viaţa unui coleg (FOTO)

Vehiculul a urcat apoi dealul Copou. După două frânări controlate efectuate la coborâre, tramvaiul a ajuns din nou în Fundaţie, lângă locul unde s-a produs teribilul accident de luni. În faţa a câteva zeci de curioşi adunaţi la ora 01.00 lângă altarul de lumânări în memoria lui Dănuţ Condurache, tramvaiul a trecut prin intersecţie, fără să oprească la semafor, ci tocmai la refugiul de lângă Palatul  Telefoanelor.

Iaşi: Vatmanul, singurul cercetat penal în urma tragediei de pe Copou. Vezi aici primele rezultate ale expertizei. (UPDATE)

„Fiind conducătorul acestei expertize, am fost puţin superstiţios şi am decis să nu frânăm chiar în locul accidentului. Frânările au fost făcute la viteze între 30 şi 55 de kilometri pe oră. Din cauza terenului, tramvaiul risca să sară de pe şine de la 60 de kilometri pe oră în sus. Toate cele trei sisteme de frânare au funcţionat, la prima vedere cauza cea mai probabilă pare să fie eroarea umană. Tramvaiul acesta are 32 de tone, iar o maşină în jur de o tonă. Dacă tramvaiul nu avea frâne, maşinile lovite ar fi ieşit ca nişte uşi din impact", a spus profesorul Radu Gaiginschi, coordonatorul expertizei tehnice.

Iaşi: Fratele asistentei rănită grav de tramvaiul fără frâne: „E un miracol că a scăpat doar cu nişte fracturi!" (FOTO, VIDEO, UPDATE)

„Vatmanul vagonului a fost şi el în tramvai şi a participat la toate manevrele de frânare. Nu-şi poate explica ce s-a întâmplat. Nu mă pot pronunţa dacă îşi menţine declaraţiile că a rămas fără frâne, este problema lui", a precizat Maricel Ghercă, directorul RATP Iaşi.

Citește și: EXCLUSIV: Capul unui bărbat a fost strivit de un tramvai ucigaş, într-o zi de 13

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite