Transportul din Vest, un vis pentru ieşeni (VIDEO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Adevărul de Seară prezintă cum au fost rezolvate problemele de zi cu zi ale Iaşiului în alte oraşe importante ale ţării. În primul episod, dăm exemplul Timişoarei, unde călătorii află când vine următorul autobuz sau tramvai în staţie graţie GPS-urilor din autobuze şi tramvaie. Reprezentanţii RATP Iaşi pun decalajul faţă de transportul din alte oraşe pe seama licitaţiilor contestate în ultimul an.

Autobuze aglomerate, timpi de aşteptare aproape interminabili în staţie, acestea sunt repere zilnice pentru ieşenii care sunt nevoiţi să apeleze la transportul în comun. În alte oraşe importante ale ţării însă, pietonii nu stau mai mult de câteva minute până când în staţie ajunge autobuzul sau tramvaiul căutat. Tariful pentru două astfel de călătorii este de 3,7 lei, unul din cele mai mari din ţară.

Aflaţi mai multe despre păcatele Iaşiului:

Cele şapte păcate ale Iaşiului

Păcatul 2: Parcările supraterane, amânate de trei ani (VIDEO)

Păcatul 3: Gropi peticite în loc de străzi reabilitate (VIDEO)

Păcatul 4: Maidanezii ieşeni visează să emigreze (VIDEO)

Păcatul 5: 100 de milioane de euro datorie la CET în loc de centrale termice

Păcatul 6: Groapa de gunoi, aşteptată de doi ani

Păcatul 7: Bicicliştii, blocaţi de pietoni pe pistă

Concluzia: Iaşiul rămâne un oraş fără soluţii

În calitate de oraş unde tramvaiul a circulat pentru prima dată în ţară, Timişoara se poate mândri cu un transport în comun la care ieşenii pot doar să viseze. Toate autobuzele şi tramvaiele RATC-ului din Timişoara sunt echipate cu GPS. În baza acestei monitorizări permanente, pietonii din 50 de staţii din oraş sunt informaţi permanent de pe nişte panouri în cât timp va sosi următorul vagon.

„Acest lucru a fost posibil graţie unei investiţii de 4 milioane de euro prin Consiliul Local. În cadrul acestui program s-a implementat un sistem de ticketing prin cartelă. În loc să mai folosească bilete, fiecare îşi poate încărca această cartelă cu un număr de călătorii", a explicat Cosmin Bradu, purtător de cuvânt al RATP Timişoara.

Vezi ce părere au ieşenii faţă de orarul autobuzelor

Un alt exemplu poate fi întâlnit la Braşov, unde la fel timpii de aşteptare depăşesc rareori cinci minute. Pentru aceasta, sunt folosite în trafic nu mai puţin de 240 de maşini. Dintre acestea, 67 sunt autobuze cu capacitate mică, care circulă îndeosebi pe străduţele din centrul istoric. „Pentru aceasta, în 2006 a fost contractat un împrumut la BERD de 15 milioane de euro, la care vom plăti rate până în 2016", a spus Silviu Ştefan, purtător de cuvânt RAT Braşov.

Vezi ce sugestii au ieşenii pentru orarul tramvaielor

Reprezentanţii RATP Iaşi argumentează decalajul faţă de condiţiile moderne din vestul ţării prin tegiversarea licitaţiilor pentru proiecte similare. „Prin programul Archimedes avem şi noi în proiect instalarea de GPS-uri şi a sistemului de ticketing pe bază de cartelă. Din păcate, de mai bine de un an, toate licitaţiile au fost contestate", a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP Iaşi.

Află cum s-au rezolvat problemele cu parcările la Cluj, joi în:

Citiţi în Adevărul de Seară de mâine
Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite