AUDIO Preşedintele firmei THR, spaniolul Bordas: „Frunza este creaţia noastră“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oficialul firmei THR, angajată pentru crearea brandului turistic, susţine că partea din logo la care se face referire este creaţia unui artist al companiei sale. Eulogio Bordas declară pentru „Adevărul” că mâine va veni în România pentru a demonstra că frunza din logoul brandului turistic al României nu a fost furat sau copiat.

VIDEO Cum şi-au construit brandurile ţări ca Polonia, Rwanda şi Germania

VIDEO "Explore the Carpathian garden" este noul slogan turistic al României

Elenei Udrea i-a căzut frunza la Shanghai

Preşedintele firmei recunoaşte că desenul este „foarte asemănător" cu cel identificat de bloggerii români pe agenţia de imagini Shutterstock. „E pentru prima dată că mi se întâmplă asta în viaţă, în carieră, afirmă preşedintele «THR Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion», firma care a creat logoul ce însoţeşte brandul turistic al României. Iată că cineva a desenat în urmă cu câţiva ani o frunză foarte asemănătoare, care se vinde pe internet cu 300 de euro. E adevărat că seamănă foarte mult cu frunza pe care am desenat-o noi, dar nu este aceeaşi. Există diferenţe conceptuale, dar forma este, într-adevăr, foarte asemănătoare".

El a mai declarat că, dacă nu intervin evenimente neprevăzute, va sosi mâine în România pentru a prezenta dovezi că logoul nu a fost copiat. „Izotipul (frunza - n.r.) a fost desenat de propriii noştri graficieni, în cadrul unui proces care a evoluat de la schiţe pe hârtie până la varianta finală, în format digital, trecând prin numeroase variante intermediare", se arată şi într-un comunicat emis de firmă. „Lucruri din acestea pur şi simplu se întâmplă. Pot să găsesc imediat 50 de exemple de simboluri ale unor mari companii care sunt foarte asemănătoare. Una e în Australia, iar alta în Franţa de exemplu, iar simbolurile au fost create de artişti diferiţi". Presa din România şi oficialii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului acordă o prea mare importanţă acestei coincidenţe, mai susţine Eulogio Bordas.

„Cel mai important este ca logo-ul să fie o imagine frumoasă, care place tuturor. Şi după aceea, sloganul. Ştiţi cum am ajuns la această promisiune: «Veniţi să exploraţi grădina carpatină»? Principala problemă a României: europenii nu vin să vă viziteze pentru că numele ţării le inspiră insecuritate. Cred că e vorba de o ţară unde nu eşti în siguranţă. Ori grădina e un loc sigur, iar simbolul e menit să schimbe percepţia existentă".

Eulogio Bordas mai spune că logoul prezentat de ministrul Elena Udrea la Shanghai nu e nici pe departe parte cel mai important segment a produsului de promovare realizat de firma sa pentru România. „Trebuie să vă spun că acest desen nu reprezintă nici 15% din munca noastră. Am dus o muncă de cercetare uriaşă în cele mai importante ţări europene şi în SUA, pe baza cărora a fost creat un manual de brand şi o strategie coerentă de dezvoltare a turismului, prima realizată vreodată cred pentru România. Şi sunt foarte mândru de ce am realizat."

image

1. Logo-ul turistic al României,creat de firma spaniolă
2. Logo-ul site-ului changetransport.com (Irlanda) seamănă izbitor cu cel al României

Ce alternative avea Udrea pentru brandul de ţară

Anchetă pentru „Frunza lui Udrea”

Fiasco la lansarea brandului României de la Expo 2010 Beijing: imaginea României, promovată pe stil vechi

Laszlo Borbely: Pe lângă un brand turistic, trebuie să avem drumuri şi servicii

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite