Bucuresti:Anchetă pentru „Frunza lui Udrea”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consorţiul THR-TNS, contractat de Ministerul Turismului pentru crearea acestuia nou simbol pentru promovarea ţării noastre, o jumătate de frunză, nu va primi niciun ban până nu va lămuri situaţia.

Scandalul izbucnit chiar în ziua lansării noului brand de ţară se lasă cu reacţii dure atât din partea specialiştilor în publicitate, cât şi a responsabililor din Ministerul Turismului.

În timp ce Elena Udrea, ministrul Turismului, a declarat ieri, la Shanghai, că nu are nicio idee cum s-a ajuns la similitudinea izbitoare dintre „frunza” noastră şi cea comercializată pe Internet, cu doar 250 de dolari, surse din cadrul aceleiaşi insituţii susţin că spaniolii de la THR-TNS nu vor primi banii până nu vor explica asemănarea. Ministerul Turismului a cheltuit 850.000 de euro pentru întreaga relansare a brand-ului de ţară.

Nici mesajul nu este clar
Specialiştii din publicitate, precum Bogdan Naumovici, au explicat aseară, la postul de radio RFI, că nu doar logo-ul este problema acestei campanii.

„Nu înţeleg ce vrea să spună <Grădina Carpatină>. Sper să se fi descoperit recent vreo astfel de grădină în Munţii Carpaţi, pentru că, altfel, este chiar o inducere în eroare. Oricum, vechiul brand, <Romania, land of choice> mi se pare mult mai ofertant”, a explicat Naumovici.
 
Al şaptelea eşec
Ministrul Udrea a ales să lanseze noul brand turistic de ţară al României la Expoziţia Mondială de la Shanghai, pentru că există şansa de a fi văzut de peste şapte milioane de vizitatori, cât se estimează că vor trece pragul, pavilionului românesc, până la închiderea din toamnă a expoziţiei.

Lansarea a fost făcută în prezenţa gloriilor sportive Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gică Hagi, care au asistat la „lansarea primului brand turistic profesionist al Româniaei”, după cum a precizat ministrul Udrea.

De fapt, al şaptele eşec, într-un şir păgubos, început cu „Eterna şi fascinanta României” de la mijlocul anilor’90.

Sunt bani de aruncat pe geam
A urmat falimentarul „Fabricat în România”, de acum 10 ani, după care a fost tot o creaţie a Ministerului Turismului, din anul 2004, „România mereu surprinzătoare” pe care s-au dat 2 milioane de euro, fără nici un succes.

„Fabulospirit”, de la Ministerul de Externe, a costat şi el 110.000 de euro, iar „România land of Choice”, tot de la Ministerul Turismului, de anul trecut , care a mai trimis pe „apa sâmbetei” încă 1,4 milioane de euro, a fost tot fără niciun rezultat.

 Cu tot scandalul pe care îl produce „frunza lui Udrea”, ministrul Turismului merge înainte şi afirmă că  până în anul 2013 mai sunt de cheltuit peste 74 de milione de euro din fonduri europene, pentru promovarea turismului românesc.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite