Consorţiul care a creat brandul de ţară: Similitudinea frunzei din logo este accidentală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consorţiul de firme THR (Spania) - TNS, care s-a ocupat de conceperea şi realizarea brandului turistic al România, aa comunicat că similitudinea frunzei din logo, comentată de presă este una "accidentală".

VIDEO Cum şi-au construit brandurile ţări ca Polonia, Rwanda şi Germania

VIDEO "Explore the Carpathian garden" este noul slogan turistic al României

Elenei Udrea i-a căzut frunza la Shanghai

Existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet, a explicat consorţiul.

"Similutidea nu este intenţionată", a anunţat consorţiul THR - TNS.

"Brandul de turism al României şi toate componentele sale au fost create de noi şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale". Consorţiul THR - TNS a precizat că este la dispoziţia Guvernului pentru luarea oricărei decizii necesare, în scopul de a rezolva actuala neînţelegere, cum ar fi solicitarea de a realiza lucrări suplimentare de grafică asupra izotipului.

"Izotipul a fost desenat de proprii noştri graficieni, în cadrul unui proces care a evoluat de la schiţe pe hârtie până la varianta finală, în format digital, trecând prin numeroase variante intermediare", se punctează în răspunsul consorţiu care a creat brandul de ţară.

Ministerul Dezvoltării şi Turismului a transmis un comunicat prin care se precizează că asocierea a fost elaborată în cadrul unui proces complex, în care au fost implicaţi reprezentanţi ai industriei de turism din România şi ai ministerului, proces din care au rezultat peste 70 de logo-uri şi peste 30 de izotipuri. Dintre acestea câteva au fost testate ulterior, în mai multe etape, pe pieţe, în vederea identificării celor preferate de potenţialii vizitatori ai României, se mai precizează în comunicat.

Potrivit consorţiului, desenul prezentat în presă ca aparţinând domnului Nulens şi izotipul conţinut în identitatea vizuală turistică a României "prezintă diferenţe semnificative de formă, culoare şi orientare", iar "existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene ce este produsă şi răspândită prin internet în fiecare zi în toată lumea şi numărul mare de variaţii executate în legătură cu fiecare dintre ele până se ajunge la forme finale. Cu toate acestea, THR/TNS doreşte să comunice clar că izotipul utilizat în identitatea vizuală a României a fost dezvoltat în mod specific pentru Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi că similitudinea cu celălalt desen, deşi remarcabilă, este absolut accidentală şi neintenţionată, o consecinţă a două procese creative complet diferite şi nerelaţionate", se spune în comunicatul ministerului care prezintă poziţia asocierii.

Reamintim că Ministerul Dezvoltării şi Turismului a a anunţat iniţial că nu va efectua plăţi consorţiului THR-TNS în cadrul contractului de realizare a brandului de turism al României până la clarificarea aspectelor legate de similitudinile dintre frunza din brandul turistic şi alte simboluri comercializate pe internet. Contractul pentru realizarea brandului de ţară a fost câştigat în urma unei licitaţii organizată de Ministerul Turismului în 2009.

Ce alternative avea Udrea pentru brandul de ţară

Anchetă pentru „Frunza lui Udrea”

Fiasco la lansarea brandului României de la Expo 2010 Beijing: imaginea României, promovată pe stil vechi

Laszlo Borbely: Pe lângă un brand turistic, trebuie să avem drumuri şi servicii

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite