Tramvaiele groazei, vatmanii pericol public

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Joi dimineaţă, Bucureşti, intersecţia dintre Şoseaua Ştefan ce Mare şi Calea Floreasca. Un tramvai dă buzna, forţând galbenul, ca un tăvălug, blocând maşinile care încercau să vireze la stânga şi cu ele toată intersecţia. După jumătate de oră: accident grav în Pasajul Lujerului.

Primul incident nu avea absolut nicio importanţă, dacă nu era urmat de accidentul în urma căruia 87 de persoane au ajuns la spital petrecut la jumătate de oră distanţă. A căpătat importanţă, pentru că arată cât de periculoasă este atitudinea unor vatmani, în situaţii neprevăzute. Forţează nota, fără să se gândească prea mult la alţi „participanţi la trafic"sau la posibilele efecte ale atitudinii lor. În 99 la sută dintre situaţii nu se întâmplă nimic mai grav decât eventuala blocare a unei intersecţii sau sperietura provocată şoferilor din jur.

În situaţii excepţionale, atitudinea iresponsabilă a unor vatmani în trafic produce efecte foarte grave. Astăzi un tramvai a rămas blocat în pasajul Lujerului, din Bucureşti. 86 de persoane au ajuns la spital pentru că vatmanii altor două tramvaie, care veneau din spate, nu au putut să frâneze la timp şi au intrat în plin în garnitura staţionată.

Poliţia şi Inspecţia Muncii au deschis anchete care să lămurească toate detaliile producerii accidentului.

Aceste amănunte vor ambala un principiu simplu din Codul Rutier: viteza se reduce până la limita evitării oricărui pericol. Indiferent de detaliile pe care le vom afla ulterior, un lucru este cert. Vatmanii care au produs accidentul nu au respectat acest principiu. La fel cum nu respectă nici 99 la sută dintre şoferii care circulă prin marile pasaje subterane.

Rămâne de văzut dacă tramvaiul staţionat avea funcţionale luminile care indică oprirea şi dacă erau pornite, dacă vatmanii care au venit din spate aveau soarele în faţă înainte să coboare şi dacă pasajul este slab iluminat. Toate acestea sunt însă detalii care puteau să nu conteze dacă vatmanii implicaţi aveau o atitudine preventivă în trafic.

Accidentul de astăzi ne arată cât de periculoasă este atitudinea iresponsabilă a vatmanilor în trafic şi ce efecte poate produce. Trebuie să fie un semnal de alarmă pentru conducerea regiei de transport şi mai ales pentru cei care fac angajările aici.

Un singur lucru
îi poate scoate din culpă pe vatmanii care nu au circulat cu "viteză la limita evitării oricărui pericol": starea tehincă a tramvaielor. Dacă se dovedeşte că garniturile au problem tehnice la sistemele de frânare, lucrurile se pot schimba. Judecând după cum arată aceste modele de tramvai, este foarte posibil să existe şi probleme tehnice serioase cu ele.

Mai există o certitudine în acest caz. Toţi călătorii care au avut de suferit sunt îndreptăţiţi să ceară daune civile serioase de la RATB. Regia de transport poartă răspunderea pentru securitatea călătorilor şi e bună de plată atunci când vatmanii ei circulă iresponsabil sau dacă mijloacele de transport au probleme tehnice.

Mălin Bot este redactor-şef adevarul.ro

Citeşte şi alte opinii de Malin Bot:

Un contrabandist mărunt, o problemă cât Schengen

Ciolanul lui Ponta şi bocitoarele Poliţiei

Moment penibil în istoria Poliţiei Române

România mea şi România lor

Revoluţia care nu a mai avut loc

Nevoia de modele şi morală



De ce nu ne pasă de România?

Atrocităţi comise în numele lui Dumnezeu


Citeşte alte opinii pe platforma
ideilibere.ro“:

image image image image image image

Libertatea cuvântului ne aparţine nouă şi nimic nu poate să o îngrădească, dacă noi nu vrem asta

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite