VIDEO Minionele anului 2010: Audi A1, Skoda Fabia, Opel Corsa, Nissan Micra

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Maşinile mici, cu consum redus de combustibil, rămân un segment mereu câştigător pentru constructorii de automobile. În acest an, pe lângă faceliftul unor modele de succes, Audi revine în rândul compactelor de mici dimensiuni cu varianta A1, construită pe o platformă comună cu Skoda Fabia.

La venituri reduse, maşini pe măsură. Chiar şi producătorii care altădată ţinteau numai către zona limuzinelor de lux sunt conştienţi de faptul că doar diversificarea ofertei, atât către clienţii cu dare de mână, dar şi către cei mai strâmtoraţi, poate aduce câştiguri. Audi este exemplul cel mai bun. După 36 de ani, de la succesul mondial obţinut cu modelul Audi 50, A1 reaminteşte mărcii că nu mărimea face succesul de piaţă.

Mai citiţi şi:

VIDEO Frumuseţile de la Geneva

Geneva Auto Show 2010, mai mic şi mai practic

Chevrolet Aveo, în variantă sport

Audi A1

La Salonul Auto de la Geneva, noul model Audi A1 (care va fi produs la fabrica firmei din Bruxelles, Belgia) a fost prezentat de Justin Timberlake. „Am avut ocazia să mă plimb cu ea cât filmam videoclipul de prezentare. Wow, e rapidă. Este o maşină sport, compactă. Partea mea preferată este aceea că e o maşină prietenoasă cu mediul", a declarat cântăreţul la conferinţa de lansare a maşinii. Concurent direct pentru Mini şi Alfa Romeo Mito, A1 are o platformă comună cu VW Polo şi noua Skoda Fabia.

Multe dintre dotările opţionale provin direct din clasa superioară. Faruri xenon-plus, poziţii şi stopuri cu LED-uri, precum şi jante opţionale de până la 17 inch, cu pneuri de 215/40. Motorizările sunt reprezentate de două propulsoare pe benzină - 1.2 TFSI (86 CP), şi 1.4 TFSI (122 CP) - şi două dieseluri 1,6 TDI cu puteri de 90 CP, respectiv 105 CP. Toate versiunile Audi A1 au un consum ce variază între 3,8 şi 5,4 litri/100 km.

Toate motorizările au un sistem de injecţie directă şi supraalimentare cu turbocompresor şi sunt echipate cu un sistem de recuperare a energiei din frânare, precum şi cu un sistem start-stop. A1 va fi disponibil iniţial pe piaţa germană, la un preţ de pornire de aproximativ 16.000 euro.

Noua Skoda Fabia are o capacitate a portbagajului ce poate varia între 480 de litri şi 1.810 litri

Noua Skoda Fabia are o capacitate a portbagajului ce poate varia între 480 de litri şi 1.810 litri

Skoda Fabia facelift

După 1,5 milioane de exemplare vândute în toată lumea, Skoda Fabia a ajuns la a doua generaţie, ce va fi produsă iniţial în versiune hatchback şi, ulterior, în versiunile sedan şi break (combi). Construită pe platformă comună cu Audi A1, noua Fabia are o capacitate a portbagajului ce poate varia de la 480 de litri, la 1.810 litri (cu bancheta spate rabatată).

Cu linii ale caroseriei „actualizate", ce amintesc de modelul Roomster, faceliftul Fabia poate fi animat de unul din cele şase motoare pe benzină (două unităţi de 1,2 l şi 60 CP, respectiv 70 CP, un motor de 1,4 l - 16v şi 86 CP, două 1,6 l - 16v de 105 CP şi de un 1,4 TSI, de 180 CP - pentru versiunea Fabia RS), dar şi de trei propulsoare diesel (un motor de 1,2 l TDI CR DPF, de 75 CP, precum şi de un 1,6 TDI DPF, de 90 CP şi respectiv 105 CP). Opţional, cel mai puternic motor pe benzină poate fi cuplat la o cutie automată Tiptronic.

Pentru eficientizarea consumului, toate modelele dispun de un indicator în bord care arată momentul optim pentru schimbarea treptei de viteză, în funcţie de turaţia motorului. În ceea ce priveşte siguranţa, noua Fabia dispune de patru airbaguri, indiferent de varianta de echipare, precum şi de sistem ABS.

Noul Opel Corsa promite un tren de rulare îmbunătăţit

Noul Opel Corsa promite un tren de rulare îmbunătăţit

Opel Corsa facelift

Un facelift foarte fin şi greu sesizabil pentru neiniţiaţi primeşte anul acesta şi Opel Corsa, prezentat la Geneva. Propulsoarele pe benzină de 1,0 litri (cu 3 cilindri şi 65 CP), 1,2 litri (85 CP) şi 1,4 litri (87 CP şi 100 CP) au acum consumuri medii între 5,0 şi 5,5 litri/100 km, iar emisiile de CO2 au valori cuprinse între 117 şi 129 g/km, pentru versiunile dotate cu transmisii manuale.

Constructorul anunţă că trenul de rulare a fost mult îmbunătăţit la nivelul arcurilor şi al amortizoarelor, al barelor antiruliu şi punţii spate. În materie de confort, Corsa pune la dispoziţie acum, printre altele, dotări high-tech: faruri adaptive, volan cu încălzire, tetiere active pentru scaunele faţă, sistem de asistenţă la pornirea în rampă „Hill Start Assist" sau sunroof Panorama.

Nissan Micra va avea motoare economice, dar puternice

Nissan Micra va avea motoare economice, dar puternice

Nissan Micra

Din halele Salonului de la Geneva a scos capul şi cea de-a patra generaţie a modelului consacrat, Nissan Micra. În Europa, noua versiune a grupului franco-nipon va fi disponibil cu două propulsoare pe benzină (un 1,2 litri, în trei cilindri de 80 CP şi cuplu de 108 Nm, precum şi un motor supra-alimentat de 1,2 litri cu injecţie directă de benzină care oferă 98 CP, un cuplu de 142 Nm şi sistem start-stop). După lansarea în Tailanda, noul Micra va ajunge pe pieţele europene în toamna acestui an.

Slalom

Citroën GQ, proiect franco-britanic

image

Citroën a prezentat primele imagini şi informaţii despre viitorul lor concept, denumit GQ. Prototipul a fost dezvoltat în parteneriat de revista pentru bărbaţi din Marea Britanie, GQ, şi de Mark Lloyd, responsabilul proiectului DS3. Conceptul francezilor este un hibrid plug-in propulsat de un motor pe benzină de 1,6 litri în patru cilindri, cu injecţie directă şi de un motor electric. GQ accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,5 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 250 km/h. Emisiile de CO2 ale lui GQ sunt foarte reduse, de doar 80 g/km.

Saab Aero-X, viitorul supercar suedez

Saab Aero-X

Susţinut de noul său proprietar, Saab plănuieşte să construiască un supercar inspirat de conceptul Aero X, anunţă autoblog.it. Încurajat de reacţia pozitivă a publicului şi de dorinţa de a poziţiona cât mai bine brandul suedez, Victor Muller, preşedintele constructorului olandez, a promis că va face orice pentru redresarea Saab. Supercarul ar urma să fie produs peste câţiva ani la uzina britanică din Coventry, locul unde Spyker şi-a mutat liniile de producţie în 2009.

Honda CR-Z, 70.000 de comenzi

Honda CR-Z

Constructorul nipon a avut un succes neaşteptat cu noul model Honda CR-Z pentru care au fost deja primite 70.000 de comenzi, informează autoblog.it. Numărul mare de cereri i-a surprins chiar şi pe cei de la Honda, care se aşteptau să vândă în Ţara Soarelui Răsare doar 12.000 de unităţi pe an. Noul CR-Z va fi fi disponibil şi pe piaţa din SUA în vara acestui an. Hibridul CR-Z este propulsat de un motor clasic pe benzină 1,5 i-VTEC şi de un motor electric, combinate într-un sistem hibrid denumit IMA, creat de Honda. CR-Z îmbină, de asemenea, sistemul hibrid de propulsie cu o cutie de viteze manuală, cu şase trepte.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite