VIDEO Frumuseţile de la Geneva

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Audi A8, „nava amiral” a constructorilor din Ingolstadt
Audi A8, „nava amiral” a constructorilor din Ingolstadt

Cea de-a 80-a ediţie a Salonului Auto de la Geneva, care se va desfăşura între 4 şi 14 martie 2010, marchează revenirea la optimism a pieţei auto mondiale. Nu ştim cât de realiste sunt previziunile, dar multe dintre modelele anunţate sunt cu adevărat remarcabile.

Marile firme producătoare de automobile se grăbesc să scoată modele noi pentru show-ul primăverii din capitala băncilor elveţiene. Constructorii speră ca „frumoasele pe patru roţi" pe care le vor expune luna viitoare să impulsioneze comerţul auto şi să menţină treaz interesul cumpărătorilor pentru maşinile noi. Am ales câteva dintre noutăţile ce vor străluci în lumina reflectoarelor celor şapte pavilioane de la Palexpo Geneva.

A8, cel mai luxos model Audi

Noua „navă amiral" a constructorului din Ingolstadt, Audi A8, va fi probabil cel mai luxos model al gamei. Cu un look agresiv şi o grilă mult mai bine profilată, cu poziţii cu LED-uri  - inventate dealtfel de Audi - maşinăria germană este chintesenţa inovaţiei, designului şi luxului, în viziune teutonă.

În interior, luminile conferă un aer high-tech habitaclului, scaunele au reglaje pe 12 direcţii (22 în cazul pachetului „Confort"), trei niveluri de ventilare a aerului, iar finisajele sunt din lemn şi piele în diverse nuanţe şi texturi.

Şoferul are posibilitatea să selecteze setările supensiei, direcţiei, transmisiei şi chiar la configurarea unghiurilor farurilor. Există şi un sistem night vision cu detectare termică a obstacolelor de pe drum, lane assist (menţinerea automată a benzii de circulaţie), precum şi frânare de urgenţă automată.

Sub capota noului Audi A8 se află un motor V8, de 4,2 litri FSI, de 372 CP care oferă un cuplu de 450 Nm. Transmisia este asigurată de o cutie automată cu opt rapoarte. A8 poate accelera de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde.

A8 duce mai departe experienţa Audi Quatrro, prin tracţiunea integrală oferită standard la această versiune. A8 va avea şi două motoare diesel. Un V8 de 4,2 litri şi 350 CP  - capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5,5 secunde - şi un 3,0 litri TDI, cu puteri de 204, respectiv 270 CP şi un consum mediu de 6 l/100 km.

Volvo S60 şi Citroën DS-HR Concept



Noul Volvo S60

Brandul suedez dă încredere fanilor săi prin înnoirea modelului sedan de clasă medie S60 ce va fi expus în premieră la Geneva. Designul păstrează aerul „Volvo" al maşinii, îndulcind însă stilul deja consacrat al „umerilor" caroseriei. S 60 beneficiază şi de noul sistem al mărcii, de detectare a pietonilor şi care opreşte automat maşina în momentul în care este iminentă coliziunea.

Motorizările pornesc de la un motor de top, pe benzină, de 3.0 litri, în şase cilindri în linie, 304 CP, consum de 10,2 l/100 km - care oferă o acceleraţie de la 0 la 100km/h în doar 6,5 secunde - până la cel mai mic motor de 2.0 litri benzină şi un diesel similar. Noul Volvo S60 va fi disponibil în showroom-uri în vara lui 2010.

Conceptul Citroën DS HR

Citroën continuă linia noului DS cu prototipul hibrid DS High Rider pe care îl va prezenta în Ţara Cantoanelor. Citroën inventează, cu acest concept, noi modalităţi de a exprima dinamismul unui vehicul. Motorizarea este asigurată de un sistem de propulsie hibrid-diesel care combină un motor HDi („High Direct injection") cu un filtru de particule şi un motor electric încorporat la nivelul trenului de rulare spate.

Volvo S60 şi Citroën DS-HR Concept

M3 „eco" de la BMW

Deşi nou, M3-ul atât de aşteptat de fanii BMW, ce va fi lansat în această primăvară, păstrează trăsăturile clasice mărcii, fără a ieşi prea mult în evidenţă. Este însă mai „dotat" (cu un motor V8 de 4 litri şi 420 CP)  şi mai „curat", graţie noii generaţii a tehnologiilor EfficientDynamics.

De asemenea, funcţia Auto Start/Stop scade emisiile poluante, deoarece opreşte automat motorul în momentul în care maşina staţionează, iar în momentul în care şoferul apasă acceleraţia, motorul porneşte din nou. M3 cu motor V8 şi transmisie automată se laudă astfel cu un consum de numai 11,2 l/100 km litri la 100 km şi cu 12,4 l/100 km în cazul cutiei manuale.

Lotus Evora şi BMW M3

image

Lotus Evora

Lotus vrea să reintre în forţă în ­cursele auto cu modelul Evora Cup 2010 pe care îl va prezenta şi la Geneva. Modelul are sub capotă un motor V8 de 4.0 litri şi 400 CP, iar transmisia este asigurată de o cutie de viteze secvenţială cu şase trepte, acţionată de padele situate în spatele volanului. Bolidul este dotat şi cu frâne de înaltă performanţă, precum şi cu o suspensie cu amortizoare reglabile. De asemenea, maşina este cu 136 de kilograme mai uşoară decât versiunea standard.

Slalom

A1, concurent pentru Mini

Mezinul firmei celor patru inele înlănţuite, Audi, a prezentat primele poze oficiale cu cel mai mic model al mărcii: A1. Maşina - construită pe o platformă comună modelelor VW Polo, Seat Ibiza şi Skoda Fabia - şi care va fi prezentată la Salonul de la Geneva, va fi un concurent pentru Mini. Motorizările vor fi pe benzină - de 1,2 litri de 86 CP şi 1,4 litri de122 CP - precum şi două motorizări diesel TDI, de 1,6 l şi 90 CP, respectiv 105 CP. În România, A1 ar putea ajunge în luna septembrie.

Dacia Duster, primele impresii

Un jurnalist francez al portalului francez de informaţii auto caradisiac.com a avut prilejul să vadă „pe viu" modelul Dacia Duster, înaintea lansării oficiale a acestuia. „Chiar dacă modelul Duster nu este fotogenic, în realitate este mai degrabă reuşit", scrie Olivier Pagès, autorul articolului. „Afişează un stil propriu care îl distinge de celelalte berline Dacia", continuă descrierea. „Un singur bemol (...) zona posterioară care ar fi meritat să fie ceva mai lucrată pentru a fi mai puţin dizgraţioasă", notează autorul articolului. „Mai puţină fantezie în interior, unde regăsim o planşă de bord clasică cu plastic dur, care nu este însă dezagreabilă privirii", scrie Pagès, care amendează amplasarea butoanelor pentru geamuri electrice pe panoul central.   

5 by Peugeot, prototip hibrid

„Leul francez" vine şi el la Geneva cu un prototip diesel hibrid, denumit „5 by Peugeot". Maşina are mari şanse să intre anul viitor în producţie sub forma sedanului de clasă medie, 508, informează site-ul autoblog.com. Conceptul dispune de un motor diesel (2.0 l HDi de 163 CP), dar şi de unul electric (37 CP), iar consumul mediu mixt este de circa 3,2 l/100 km. Primele modele Peugeot cu propulsie diesel hibridă urmează să iasă pe piaţă în 2011.

Audi A1
Dacia Duster
5 by Peugeot

Audi A8


Volvo S60


BMW M3

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite