Profilul "Don Juan-ului" de pe Internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Unii caută doar flirturi de scurtă durată, alţii o posibilă relaţie. Miile de pretendenţi optează pentru mediul online pentru că aici găsesc diversitate. La orice oră ai intra pe un site de dating online, găseşti pe cineva. Bărbaţi sau femei, tineri sau mai în vârstă, cu sau fără ocupaţie, din ţară sau din străinătate.

„Dacă ai prinde peştişorul de aur, ce-ai face?", întreabă unul dintre pretendenţii mei de pe un site de întâlniri online. Are ceva mai mult de 40 de ani, este dintr-un orăşel mic şi caută o parteneră serioasă. Nu spune prea multe despre el în prezentarea din profilul de utilizator, dar vrea să ştie mai multe despre cea cu care conversează. Recunoaşte că foloseşte acelaşi clişeu în orice conversaţie, pentru că „toată lumea începe cu «Bună, ce faci»?".

El este doar unul dintre cei care încearcă să aibă o conversaţie cu o femeie, în mediul virtual, la 8.00 dimineaţa, oră când alţii fie dorm, fie sunt deja la serviciu.

Pe site eşti abordat de mai multe persoane, dar selecţia se face în funcţie de profil sau de prima replică a celui care îţi trimite mesaj. Dacă nu ai fotografie, şansele să fii abordat sunt mult mai mici. Există două ferestre de prezentare: cea în care spui cine eşti, câţi ani ai, dacă eşti singur sau nu, şi cea în care spui ce cauţi - o femeie între 25 şi 45 de ani, o relaţie serioasă sau doar flirt. În scurta descriere cerută în formularul online de prezentare, bărbatul poate fi creativ.

Citeşte şi: Telegraph: O treime dintre tinerele femei intră pe Facebook, imediat ce se dau jos din pat

Studiu: Tinerii români se îndrăgostesc pe internet

Unul dintre bărbaţi încearcă să le convingă pe doamne explicând ce înseamnă femeia pentru el. „Femeia... Fă‑i complimente, respect-o, cinsteşte-o, alint-o, sărut-o, ai grijă de ea, iubeşte-o, fă-o să se simtă bine, protejeaz-o, îmbrăţişeaz-o, cheltuie bani cu ea, scoate-o în oraş, ascult-o, ţine la ea, fii alături de ea, susţine-o, du-te la capătul lumii pentru ea!"

Singur, în căutarea unei relaţii

Site-ul de dating şi social networking sentimente.ro, liderul în domeniu pe piaţa din România, are aproape 850.000 de utilizatori. Există însă multe alte site-uri pe care poţi să‑ţi găseşti perechea. Dindragoste.ro, e-dragoste.ro, ecupidon.ro şi relaţiiserioase.ro sunt doar câteva dintre ele. Pe sentimente.ro, aproximativ 56% din utilizatori sunt bărbaţi, iar 44%, femei, spune Flori Dragomir, director adjunct al Machteam Soft, compania care operează site-ul.

Categoria de vârstă cu cea mai mare reprezentare este 26-35 de ani, în care se încadrează 40,5% din utilizatori. 24,7% din ei au între 36 şi 45 de ani, iar 21,5%, între 18 şi 25 de ani, precizează aceeaşi sursă. Profilul general al utilizatorului bărbat de pe acest site, potrivit unor statistici interne, este adultul de 33 de ani, singur, absolvent de studii superioare, fără copii.

Este posibil fumător şi băutor ocazional, îşi doreşte copii, este în căutare de flirt sau de parteneră, interesat de dating şi mai puţin de socializare. Îşi doreşte o relaţie, este pasionat de sport, probabil microbist şi susţinător al unei echipe. Îşi petrece timpul liber alături de prieteni, „la o bere".

Este uşor misogin şi probabil locuieşte singur. Mediul oferă protecţie Alina Barbu, psiholog la psihoterapie.net, recunoaşte că îi este foarte greu să facă portretul-robot al bărbatului care îşi caută parteneră în mediul online, pentru că internetul este foarte răspândit şi accesibil reprezentanţilor mai multor categorii de vârstă şi domenii profesionale.

„Putem identifica însă cu siguranţă câteva caracteristici comune ale persoanelor de sex masculin care utilizează mediul online drept resursă pentru a cunoaşte persoane de sex opus. Folosesc termenul «a cunoaşte» şi nu «a agăţa», căci acesta din urmă implică pasivitate din partea femeilor, ceea ce nu este cazul. Femeile sunt un element activ al acestor interacţiuni, la fel de mult ca şi bărbaţii, deşi poate bărbaţii iniţiază mai des conversaţii", spune psihologul.

Printre caracteristicile comune al „don juanilor online", specialistul identifică lipsa de timp, teama de a fi respins - este mult mai uşor să accepţi o respingere online, căci nu are acelaşi impact ca una offline -, timiditatea, facilitatea de utilizare a mediului, protecţia oferită de anonimat, mediul securizant şi faptul că nu trebuie să-şi asume acţiunile.

Orice conversaţie începe cu un mesaj trimis mai multor persoane, dar selecţia perechii se face mai târziu. „Cu certitudine contează persoana cu care interacţionează, însă, pentru a putea ajunge să facă o alegere, trimit mesaje mai multor persoane şi apoi există o selecţie. Unele răspund, altele nu, unele nu sunt aşa cum par şi tot aşa, până când rămân doar cele care se ridică la aşteptările lor sau care par a avea trăsăturile căutate", explică psihologul.

Dating în cifre

Potrivit trafic.ro, pe primul loc în topul site-urilor de prietenii/matrimoniale se află sentimente.ro, cu un număr de 589.352 de vizitatori unici în ultima lună. Pe locul doi, cu 385.883 de vizitatori, se află ascuns.ro, iar pe locul trei, cu 267.192, imaginelife.ro.

Cum percep femeile replicile de agăţat

Potrivit unui articol publicat pe site-ul psihoterapie.net, doi cercetători americani, Bale şi Cooper, au realizat un studiu despre cum percep femeile replicile de agăţat. Participanţii au fost rugaţi să preconizeze rata de succes a conversaţiei, bazându-se pe replica de început. Acestea au fost categorizate astfel:

1 Referinţe culturale, detalii despre caracter sau avere - Am văzut un exponat fantastic la galeria Tate Modern (partener bun)

2 Complimente - Mă faci să mă gândesc la o prăjitură, căci eşti extraordinar de dulce (Oh, nu!)

3   Sex - Nu sunt eu Fred Flinstone, dar tu mă faci să fiu tare ca piatra (Nu!)

4 Umor - Pot să-ţi cumpăr o insulă? (Drăguţ).

Agenţia care îţi face profilul competitiv

Un profil amuzant te poate face să atragi atenţia mai uşor

În Statele Unite există mai multe agenţii de dating specializate în a-şi învăţa clienţii care îşi caută perechea pe internet cum să iasă în evidenţă. „Există foarte mulţi oameni care nu ştiu cum să se promoveze într-un mod original", declară pentru BBC Evan Marc Katz, care conduce agenţia E-Cyrano.

Agenţia oferă trei tipuri de servicii: pentru 39 de dolari (30 de euro) şi o conversaţie de 20 de minute, un consultant îţi critică profilul şi îţi dă câteva sfaturi despre cum să-l îmbunătăţeşti; pentru 99 de dolari (76 de euro), un interviu de 30 de minute cu un consultant şi un chestionar online pe care trebuie să îl completezi, primeşti două eseuri care să te „vândă"; dacă nu ai timp să completezi formularele, pentru 149 de dolari (115 euro) şi o conversaţie de o oră, vei primi de-a gata două eseuri pe care nu mai trebuie decât să le postezi pe site-ul de dating. Primul este este despre tine, iar al doilea despre ceea ce îţi doreşti.

Ce sfaturi dau consultanţii?

Evan Marc Katz, consultantul E-Cyrano, spune că, atunci când profilul tău nu dă rezultatele dorite, trebuie să începi schimbarea. Mai întâi vizualizează altele şi vezi ce‑ţi lipseşte. Schimbă fotografia de la profil şi adaugă o descriere amuzantă.

„Majoritatea foloseşte aceleaşi cuvinte atunci când îşi fac o descriere - «Sunt...» sau «Caut o persoană agreabilă, amuzantă, onestă». Nu e rău, dar asta poate face oricine. Mulţi spun «Sunt romantic». Nu-mi spune cum eşti, mai degrabă arată-mi. Eşti genul de bărbat care îi va duce un trandafir prietenei într-o zi de miercuri oarecare? Vei pregăti o cină la lumina lumânărilor în ziua în care veţi aniversa un an de când sunteţi împreună?", spune Katz pentru „USA Today".

El îi sfătuieşte pe utilizatori să nu mintă, pentru că sunt şanse mici ca minciuna să nu fie descoperită. Cel mai adesea, spune el, femeile nu‑şi dau vârsta şi greutatea corecte. Bărbaţii, înălţimea, vârsta şi venitul.

În general, deşi numărul femeilor e în creştere, cei care apelează la astfel de servicii sunt în proporţie de 80% bărbaţi. „Întâlnirile online nu sunt întâlniri propriu‑zise.

E un proces de selecţie, un loc în care filtrezi potenţiale întâlniri dintr-o masă de persoane", spune Scott Valdez, de la Virtual Dating
Assistants, companie care face de toate: profilul clientului, alege posibile perechi, trimite mesaje şi e-mailuri de introducere până este stabilită o întâlnire. Asemenea furnizori de servicii garantează între două şi cinci întâlniri pe lună pentu preţuri ce variază între 400 şi 800 de lire (500 -1.000 de euro).

Relaţia virtuală trebuie să treacă testul vieţii reale

Internetul este o modalitate excelentă de socializare, de transmitere de informaţii, de a interacţiona foarte uşor cu foarte mulţi oameni, dovada acestui lucru fiind succesul extraordinar al reţelelor de social media, spune psihologul Alina Barbu.

„Persoanele de sex masculin sau feminin care folosesc internetul cu predilecţie pentru a cunoaşte oameni noi fac acest lucru datorită accesibilităţii. Te poţi conecta la sute de site-uri cu mii de profile de utilizatori, oameni ca şi tine care doresc să cunoască pe cineva", adaugă ea.

Datorită anonimatului, poţi fi oricine online, nu trebuie să te dezvălui complet, poţi alege să spui despre tine doar ceea ce doreşti, te poţi pune în valoare, poţi omite anumite detalii, poţi înflori altele, iar dacă relaţia virtuală nu se dezvoltă poţi trece foarte uşor la alta, mai precizează psihologul.

Avantaje şi dezavantaje

Introducerea unor sisteme care să monitorizeze continuţul „nepotrivit" a făcut ca tot mai multe femei să apeleze la internet pentru a-şi găsi partener. „Numărul femeilor care vizitează site-ul nostru a crescut spectaculos după implementarea unor sisteme de protecţie împotriva cuvintelor ofensatoare, eliminarea utilizatorilor cu intenţii supărătoare şi filtrarea pozelor cu conţinut neadecvat", spune Flori Dragomir, director adjunct al Machteam Soft, compania care operează sentimente.ro.

Mai mult, aceasta spune că site-ul pune accent pe seriozitate, diferenţiindu-se de altele care „promovează flirtul şi au adesea un conţinut ofensator, erotic sau chiar pornografic".

Ceea ce nu se poate monitoriza însă este dacă cei de pe site mint atunci când îşi fac profilul. „Atât în lumea virtuală, cât şi în cea reală, atunci când vrem să cucerim pe cineva, când vrem să ne facem plăcuţi, alegem să scoatem în evidenţă acele trăsături care credem că ne avantajează.

Mediul online favorizează acest lucru, deoarece anonimitatea ne dă posibilitatea să părem cine vrem să părem. Este foarte uşor să te joci pe internet, minţind legat de cine şi cum eşti, căci te poţi sustrage foarte uşor rolului pe care ţi l-ai asumat", spune psihologul.

Aceasta este de părere că încrederea se câştigă şi, pentru ca o relaţie să se dezvolte cu succes, este important să se mute din mediul virtual în cel real: „doar aşa poate fi hrănită şi crescută în mod real". „Există relaţii care se nasc şi mor pe internet, însă, dacă scopul final este acela de a ne găsi un partener în viaţa reală, relaţia virtuală trebuie să treacă testul acesteia."

image
Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite