ÎNCĂ O LECŢIE Ungurii inaugurează o nouă autostradă și ajung la granița cu România. La noi nu s-a finalizat nimic

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Inaugurarea autostrăzii M43, care are 31,6 kilometri și leagă orașele Szeged și Mako, va avea loc pe 21 aprilie. Duminică, locuitorii din Szeged vor sărbători cu concerte faptul că au scăpat de camioane și mașinile care tranzitau orașul lor.

VOCEA VESTULUI Uitaţi-vă la unguri şi vedeţi cât ne costă lenea, nesimţirea şi prostia!

Află aici cum au evoluat lucrările în timp!

Ungurii au mai terminat un tronson de autostradă și se apropie vertiginos de granița cu România. Autostrada M43 are 31,6 kilometri și leagă orașele Szeged și Mako. Inaugurarea oficială este programat joia viitoare, pe 21 aprilie. Locuitorii din Szeged au început însă sărbătoarea. Oficialitățile locale au pregătit duminică o mare petrecere pentru că au scăpat de circulația camioanelor care distrugeau orașul, dar și de traficul intens al mașinilor mici, având în vedere că Szeged este unul din cele mai mari orașe din apropierea graniței cu România.

Autostrada M43 a fost construită în doi ani



Petrecere la Szeged

Sărbătoarea din Piața Szechenyi va demara dumunică, de la ora 17.00, și cuprinde numeroase concerte și momente artistice. “Pe data de 21 aprilie, autostrada M43 va fi inaugurat în prezența oficialităților. În aceea după masă urmează să fi deschisă pentru circulație. Ne-am dorit să facem acest lucru până la sărbătorile de Paște și iată că am reușit”, a spus Loppert Daniel, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale al Dezvoltării Infrastructurilor.

Românii din Vestul ţării mănâncă, se distrează şi se tratează ungureşte




Botka Laszlo, primarul Szegedului, a declarat că inaugurarea autostrăzii M43 va schimba radical viața concitadinilor săi care vor scăpa de zgomot, aglomerație și poluare. “În ședința extraordinară din data de 15 aprilie s-a decis interzicerea camioanelor în Szeged. Acesta va însemna că orașul va avea infrastructură la standarde Europene. Vor dispărea și mașinile care au tranzitat până acum orașul”, a spus Botka Laszlo.

Cum sunt vânaţi românii pe autostrăzi în Ungaria (GALERIE FOTO)

A costat 200 de milioane de euro

Lucrările la M43 au început în 2008. Autostrada are patru benzi, câte două pe sens, plus banda de urgenţă. Drumul a plecat de la buza deja celebrei autostrăzi M5, care duce la Budapesta, legătura fiind realizată prin câteva poduri spectaculoase. Mai mult, în Szeged s-a construit şi un pod nou peste Tisa. Autostrada Szeged-Mako a costat 200 de milioane de euro. Aproape 70 la sută din investiţie se realizează prin finanţări venite de la Uniunea Europeană, restul de aproape 30 la sută sunt fonduri plătite de statul maghiar.

autostrada maghiara M43
image



Planul maghiarilor de a ajunge cu autostrăzile până la graniţa cu România mai cuprinde şi tronsonul de 23 de kilometri dintre localitatea Mako şi Nădlac. Se lucrează din greu la ieşirea din Mako, termenul limită pentru predarea autostrăzii până la graniţă fiind sfârşitul anului 2012.

image
Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite