Ungurii ne-au mai dat o lecţie: Autostrada M43 a fost construită în doi ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În timp ce la autostrada Vestului, dintre Arad şi Timişoara, lucrările se desfăşuară în ritm de melc, ungurii au ajuns deja în apropiere de graniţa română. Autostrada Szeged-Mako, de 24,9 km, este aproape terminată, urmând să fie predată pe data de 31 august 2010. În 2012, ungurii vor inaugura drumul rapid dintre Mako şi Nădlac, care măsuară 23 de kilometri.

Autostrada Szeged-Mako va fi inaugurată în luna august, iar drumul rapid care leagă autostrada maghiară de Nădlac este proiectat şi va fi gata în doi ani.

CLICK AICI PENTRU GALERIE FOTO CU AUTOSTRADA MAGHIARĂ

Criza nu i-a afectat

Vecinii maghiari nu au redus ritmul de lucru la investiţiile în infrastructura rutieră, deşi Ungaria este unul dintre statele UE cele mai afectate de recesiune. Autostrada M43 are 30 de kilometri şi leagă oraşele Szeged de Mako. Termenul limită de predare este 31 august 2010. Lucările la M43 au început în 2008. Autostrada are, patru benzi, câte două pe sens, plus banda de urgenţă. Drumul a plecat de la buza deja celebrei autostrăzi M5, care duce la Budapesta, legătura fiind realizată prin câteva poduri spectaculoase. Mai mult, în Szeged s-a construit şi un pod nou peste Tisa.  Autostrada Szeged-Mako a costat 200 de milioane de euro. Aproape 70 la sută din investiţie se realizează prin finanţări venite de la Uniunea Europeană, restul de aproape 30 la sută sunt fonduri plătite de statul maghiar.

Peste doi ani sunt la graniţă

Planul maghiarilor de a ajunge cu autostrăzile până la graniţa cu România mai cuprinde şi tronsonul de 23 de kilometri dintre localitatea Mako şi Nădlac. Se lucrează din greu la ieşirea din Mako, termenul limită pentru predarea autostrăzii până la graniţă fiind sfârşitul anului 2012. Preşedinta judeţului Csongrad a cerut, anul trecut, Guvernului României să grăbească lucrările la autostrada Vestului. Chiar dacă ungurii se află în apropierea graniţei, autorităţile de la noi doar supraveghează ritmul lent cu care ia naştere autostrada dintre Arad şi Timişoara.


FOTO: Lucrările de construcţie merg greu pe autostrada Arad-Timişoara

image

Autostrada Timişoara-Arad este gata în 14 ani

Într-un an, autostrada Vestului a ajuns la doar 7 la sută din graficul stabilit. În acest context, cei aproape 40 de kilometri dintre cele două oraşe din Vest ar urma să fie terminaţi în 14 ani. Pe tronsonul dintre Arad şi Timişoara sunt deschise nouă puncte de lucru, iar la două dintre ele se toarnă piloni. Totodată, se lucrează la şase poduri, din cele 31 câte sunt în proiect şi la câteva podeţe. Costul acestei autostrăzi se ridică la 161 de milioane de euro. Tronsonul de autostradă Nădlac-Arad, în lungime de 38,5 km, valoarea estimativă a lucrărilor fiind de 198,5 milioane de euro, însă până la prima piatră de temelie va mai curge mult timp.


Încă două şosele spre România

Până în prezent, Ungaria are autostradă spre Austria, Serbia, Slovacia, nu însă şi spre România şi Ucraina. Pe lângă autostrada de la Szeged spre frontieră, ungurii mai au în lucru încă două şosele rapide spre România: M42, care va ajunge la Berettyoujfalu, de la Debrecen spre graniţa cu judeţul Bihor, şi M44, pe tronsonul Kecskemet-Bekescsaba-Gyula.


FOTO: Ungurii au ajuns cu autostrada la Mako, foarte aproape de vama Cenad

autostrada maghiara M43

21 de ani le-a luat să facă autostrada M5

Autostrada M5 leagă oraşele din sud-est Kecskemet, Szeged şi capitala Ungariei, Budapesta. Este a treia autostradă a Ungariei care a ajuns până la graniţă. Lucrările au început în 1985 şi au fost finalizate în 2006, la graniţa cu Serbia. Autostrada dintre Mako de Szeged este legată de M5, punctele de transfer fiind aproape finalizate la Szeged.

Timişoara



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite