EXEMPLU Ungurii au inaugurat ultima autostradă, la graniţa cu România. În timp ce noi suntem blocaţi în proiecte, maghiarii au rezolvat problema drumurilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ungurii au ajuns ieri în „buza” ţării noastre, cu autostrada Szeged-Mako, la 23 de kilometri de localitatea arădeană Nădlac. Tronsonul care are 31,6 kilometri a fost predat ieri de constructorii care au lucrat la el timp de trei ani.

VOCEA VESTULUI Uitaţi-vă la unguri şi vedeţi cât ne costă lenea, nesimţirea şi prostia!


Autostrada cu patru benzi, câte două pe sens, plus banda de urgenţă, a costat 200 de milioane de euro. Aproape 70 la sută din investiţie a fost realizată prin finanţări venite de la Uniunea Europeană, restul de aproape 30 la sută fiind bani proveniţi din bugetul statului maghiar.


Câteva sute de invitaţi, oficialităţi şi reprezentanţi ai firmelor care au lucrat la realizarea autostrăzii s-au adunat ieri după-amiază pe noul pod peste Tisa, denumit „Mora Ferenc”. Aici s-a montat o mică scenă, pe care un grup de corişti a dat startul la eveniment. Pe scenă au fost chemaţi toţi proiectanţii şi şefii consorţiilor şi ai firmelor care au lucrat la autostradă. După intonarea imnului Ungariei, rând pe rând, fiecare a declarat la microfon „misiune îndeplinită“, iar apoi s-a tăiat panglica.



Printre cei ieşiţi la rampă s-a aflat şi ministrul Dezvoltării şi al Infrastructurii din Ungaria, Volner Pal, care a ţinut să sublinieze importanţa evenimentului. „Nu putem să avem o asemenea inaugurare în fiecare lună, chiar dacă suntem una din ţările cel mai bine dezvoltate din acest punct de vedere, în această parte a Europei. Este foarte important pentru locuitorii din Mako şi Szeged, care scapă de o mare aglomeraţie. Este important pentru Ungaria, dar şi Europa. Să nu uităm că aceasta face parte din coridorul transeuropean”, a spus Volner Pal.

„Nu ne oprim la graniţă”



Una dintre minunile inginereşti cu care se mândresc vecinii noştri este noul pod construit peste Tisa. Acesta are 600 de metri şi a costat peste 15 milioane de euro. Ministrul cabinetului de la Budapesta a ţinut să precizeze că aşteaptă ca şi partea română să se mişte cu autostrada Vestului. „Această autostradă de la graniţă va aduce mai aproape cele două ţări. Drumul nu se va opri la graniţă, ci va duce la Bucureşti, Constanţa sau chiar Atena”, a mai declarat Volner.

image
image
image
image

Maghiarii preconizează să ajungă la graniţa cu România până la finele anului 2012. Tronsonul dintre Mako şi Nădlac este de 23 de kilometri, iar în acest moment se lucrează în ritm alert pentru respectarea termenelor.



Petrecere în Szeged

Locuitorii din Szeged au sărbătorit evenimentul, duminică, în Piaţa Szechenyi, cu concerte şi evenimente artistice. Ei se bucură că au scăpat de transportul greu din oraş, TIR-urile fiind interzise, printr-o hotărăre locală, să mai circule în Szeged din data de 5 mai. De asemenea, vor circula mai puţine maşini, ceea ce va însemna un oraş mai curat, ecologic şi mai puţin aglomerat. La fel de bucuroşi sunt şi cei din Mako, dar şi din orăşelele de pe traseu tranzitate din greu în drumul spre România.

Cum ne dau ungurii lecţii la construit autostrăzi: ei fac în doi ani ce planifică românii în cinci

image



HARTA: Ungurii au ajuns cu autostrada la graniţa României



CITEŞTE şi:

image
image

Poliţiştii români vânează astăzi şoferi în Ungaria într-o operaţiune fără precedent 

Timişoara: 155 de "şmecheri" români amendaţi pe autostradă în Ungaria

Şmecherii bănăţeni au „portiţe” la plata amenzilor în Ungaria

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite