Ibericii şi italienii turează motoarele pe Autostrada Vestului GALERIE FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 20 de spanioli şi italieni lucrează în barăcile amenajate în apropiere de localitatea Şagu. Reprezentanţii companiei de construcţii FCC au accelerat lucrările pe viitoarea autostrada dintre Arad şi Timişoara.

O mână de constructori străini are misiunea să termine în timp util Autostrada Vestului, cel mai important proiect de infrastructură din vestul ţării. Aceştia îşi au sediul central în nişte capsule care, de afară, par a fi simple barăci ce îi adăpostesc pe constructorii arşi de soare. Înăuntru însă sunt birourile consorţiului de firme FCC Construction Astaldi. O astfel de „locuinţă” costă peste 10.000 de euro. Încăperile sunt moderne (există secretariat, arhivă, contabilitate sau birou de şedinţe) cu aer condiţionat şi istalaţii IT de ultimă oră.



Este locul de unde vin indicaţiile echipei de specialişti. Acolo se află şefii de producţie, angajaţii de la planificare, logistică, birou tehnic, topografi, maeştri, contabili, magazioneri şi asistenţi de producţie. Cu toţii sunt spanioli şi italieni.

Vezi galerie foto cu inginerii spanioli şi italieni de la Şagu

„România e specială”

Unul dintre manageri este spaniolul Rogelio Sabate, care a venit în România în urmă cu doi ani. A lucrat şi la DN 6, între Timişoara şi Lugoj, şi vorbeşte deja binişor română.



România este specială. Se spune că muncitorilor de aici nu le place munca şi cam fură. Nu este chiar aşa. Din păcate, tot timpul se vede doar partea goală a paharului. Dar pentru că salariile sunt de regulă proaste, au şi ei tendinţa să lucreze mai puţin. Eu am lucrat cu români şi în Spania şi pot să spun că sunt foarte buni, dar trebuie căutaţi şi găsiţi”, a declarat Rogelio Sabate, managerul de construcţii de la Autostrada Vestului. Înainte a lucrat la construirea unor drumuri la Barcelona şi într-un port din capitala Cataluniei.

Vezi galerie foto de pe şantierul din judeţul Arad

Autostradă modernă

Străinii care lucrează pe şantier susţin că autostrada Arad-Timişoara va fi unul dintre cele mai moderne drumuri din România. „Am vrut să vin să fac treabă aici. Sunt aici din martie, dar acum pot să spun că deja lucrăm la capacitate maximă la autostradă. Va ieşi ceva foarte frumos”, a spus italianul Pedro Munoz, unul din maiştrii de pe şantier.



Autostrada va avea o lungime de  32,5 km, 11 poduri şi 14 pasaje. La kilometrul 17 va exista o zonă de cinci hectare unde se va amenaja singura benzinărie de pe autostradă. „Asta este de abia ultima problemă. Mai întâi trebuie să terminăm lucrările la autostradă”, a explicat Rogelio Sabate.

Vezi galerie foto cu şantierul din judeţul Timiş

Arheologii stopează înaintarea pe autostradă

Constructorii au accelerat lucrările de abia în ultimul timp după ce la început au avut probleme cu exproprierile, lucările arheologice, cât şi din cauza ploilor. În judeţul Arad, în apropiere de Şagu, s-a turnat deja primul strat de asfalt, iar în Timiş acest lucru se va întâmpla săptămâna viitoare. Siturile arheologice reprezintă şi acum o problemă. Descărcarea trebuie însă făcută conform legii.



Momentan, sunt deschise şapte situri arheologice. Nu ştiu când se vor elibera. Cert este că ne stopează mult. În Spania nu există asemenea probleme”, a mai declarat Rogelio Sabato.

image
image
image
image

Mai citiţi şi:

Ritm crescut pe Autostrada Vestului: 1 kilometru în 10 zile GALERIE FOTO

Graniţa Imperiului Roman descoperită pe autostrada Arad-Timişoara

Autostrada ungurilor a ajuns deja în buza României

Ungurii ne-au mai dat o lecţie: Autostrada M43 a fost construită în doi ani

Lucrări întârziate pe autostrada Arad-Timişoara

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite