Sibiu: Peste 200.000 de euro pentru salvarea satelor tradiţionale sibiene

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consiliul Judeţean şi GTZ pun în practică un proiect pentru salvarea arhitectonicului rural tradiţional în satele sibiene. Scopul este şi acela de creştere a potenţialului satelor pentru turismul rural în viitor printr-o campanie de conştientizare.

CITIŢI ŞI:

Dispar tradiţiile din Mărginimea Sibiului. Zeci de obiceiuri populare nu se mai ţin deloc

Criza pune pe butuci Festivalul de Circ şi Carnavalul Sibian

Actrița Ofelia Popii si Teatrul Radu Stanca, nominalizați pentru premiile Uniter 2010

Implicarea din ce în ce mai rapidă a „modernului” în arhitectura caselor tradiţionale transilvănene în satele din Sibiu a determinat Consiliul Judeţean să se implice într-un proiect care vrea să stopeze valul de modernizări prost înţelese, ce afectează din ce în ce mai tare patrimoniul cultural rural al zonei, poluarea vizuală şi arhicetonică fiind din ce în ce mai activă în privinţa distrugerii „şarmului” şi farmecului aparte al comunităţilor ardelene. Campania presupune selctarea a unui număr de 10-13 sate din judeţul Sibiu, care să fie alese pentru proiectul în care se vor „pompa” 200.000 de euro de către CJ şi GTZ. Din aceşti bani se vor produce un set de instrumente de informare a populaţiei rurale din aceste comunităţi despre valoarea arhitecturii tipice din această zonă a ţării. În paralel va fi demarată şi o campanie de conştientizare în aceste sate. „Proiectul care va dura până la finele lunii august va produce broşuri, ghiduri şi manuale şcolare, care să pună în practică această campanie de conştientizare. Vor fi tipărite 20.000 de bucăti în total” a explicat Marius Constantin de la GTZ Sibiu.

O avocată a fost agresată fizic de iubitul ei tot avocat, pe holurile de la Tribunal
Selecţie prin chestionare
Cele 10-13 sate ce vor beneficia de „roadele” proiectului vor fi selectate printr-o consultare publică prin intermediul primăriilor din judeţ. „Am trimis chestionare tuturor asociaţiilor de turism, primăriilor şi Agenţiei Judeţene de Turism, pentru a face o selecţie a satelor care vor intra în program. Chestionarele vor fi strânse până la finele lunii mai”, a mai explicat Marius Constantin. Broşurile şi materialele din cadrul programului îşi doresc în primul rând să informeze populaţia din aceste zone rurale despre cât de valoroase sunt casele în care locuiesc şi despre posibilitatea ca aceste constructii să devină surse de venituri. Pentru primarii din localităţi sunt prevăzute ghiduri cu exemple de bune practici pentru întreţinerea spaţiilor publice. „Cele 13 sate selecţionate vor apărea pe viitor şi în broşurile şi oferta de turism promovată de Consiliul Judeţean la târgurile de profil din ţară şi străinătate”, a punctat Martin Bottesch, preşedinte CJ Sibiu.
Locuinţele Mitropoliei, la mare căutare
Evenimente pentru promovare
În afară de broşurile cu reguli pentru păstrarea aspectelor satelor, informaţiile vor fi transmise şi prin intermediul unei campanii de evenimente culturale. „Este vorba de o piesă de teatru, de evenimente muzicale şi o expoziţie itinerantă” a explicat Marius Constantin de la GTZ

Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite