Avioanele nu vor mai ateriza pe ceaţă sau ninsoare în acest an la Sibiu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Expertiza în cazul alunecărilor de teren este şi ea aproape gata şi va fi prezentată public săptămâna viitoare.

CITIŢI ŞI:

Expertiza pentru alunecările de teren de la Aeroportul Sibiu,aproape gata

Aeroportul din Sibiu a primit oficial certificat Internaţional

Reparaţiile la pista Aeroportului Sibiu încep abia în noiembrie

Aeroportul din Sibiu trece în această toamnă prin cea mai dificilă perioadă de după redeschiderea de acum doi ani, când aici, Consiliul Judeţean Sibiu şi Primăria Sibiu, au investit zeci de milioane de euro pentru modernizări. Defectarea instalaţiei ILS – sistemul de dirijare a avioanelor pe timp de ceaţă, din cauza alunecărilor de teren avute loc la capătul pistei de aterizare – decolare, înspre localitatea Cristian, pare să fie o problemă mult mai dificilă de rezolvat. Conducerea Consiliului Judeţean Sibiu, a luat legătura zilele trecute cu Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian, Romatsa R.A, cea care se ocupă de reabilitarea sistemului defectat, iar veştile primite nu i-au încâtat deloc pe cei de la Sibiu.

Şansele ca în această iarnă sistemul să fie repus în funcţiune sunt aproape nule. „Am discutat cu cei de la Bucureşti. Personal cred că până la finele anului nu va fi gata cu siguranţă reparaţia la acel sistem. Spun asta pentru că acele cabluri deteriorate în timpul alunecărilor de teren nu se pot aduce foarte repede. Ele se confecţionează de o firmă din afara ţării şi va dura ceva timp până când comanda pentru Sibiu va fi onorată”, a explicat preşedintele CJ Sibiu, Martin Bottesch.

Vine raportul la expertiză
Zilele până când se va stabili cu exactitate cine se face vinovat pentru alunecările de teren sunt şi ele numărate. Expertiza oficială comandată de către Consiliul Judeţean Sibiu este aproape finalizată, raportul urmând să ajungă pe masa conducerii instituţiei chiar în aceste zile.

„Ieri am vorbit cu expertul. Luni sau marţi se va şti oficial conform expertizei cine a lucrat bine şi cine nu a lucrat bine şi se face vinovat de alunecările de teren produse în capătul pistei. Executantul şi proiectantul spun că ei nu au greşit, dar vom vedea ce spune şi raportul”, a mai explicat preşedintele CJ-ului, Martin Bottesch. Acesta a mai spus că lucrările de reparaţie la sistemul ILS, cele pentru reabilitarea de la capătul pistei, precum şi cele legate de efectuarea expertizei vor fi imputate în totalitate celor care se fac vinovaţi. Bottesch crede, lucrările vor fi de durată atât în cazul refacerii malurilor de unde a alunecat terenul cât şi în cazul sistemului ILS.

„Dacă va fi ceaţă sau ninsoare puternică, atunci avioanele vor ateriza pe alte aeroporturi până la repunerea în funcţiune a sistemului ILS” – Martin Bottesch, preşedinte CJ Sibiu.

Click pe imaginea de mai jos pentru ultimele noutăţi de la Sibiu:

logo ads
Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite