Şoseaua de centură la Iaşi, doar cu numele. Şoferii nu au indicatoare pentru a ocoli oraşul (FOTO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primul tronson al drumului pentru trafic greu din municipiul Iaşi este deschis circulaţiei doar pe hârtie. Niciun tirist nu se încumetă să-l traverseze. Un impediment este şi faptul că şoferii nu sunt semnalizaţi că pot vira la dreapta de pe DN 28, după ce trec de Metro, pentru e evita aglomeraţia din oraş.

Fără bani de centură, dar cu şosea aeriană

Şefii de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi au inaugurat în luna decembrie anul trecut primul tronson din şoseaua de centură, de 5,84 de kilometri.

La patru luni de la deschiderea circulaţiei pe centură, oficialii încă nu au instalat indicatoare pentru a-i anunţa pe participanţii la trafic că au posibilitatea de a evita intrarea în oraş şi că pot intra în Iaşi şi prin localitatea Miroslava. Şoferii pot vira la dreapta de la drumul european 583, între Metro şi Arabesque, şi pot ieşi în oraş în cartierul Galata, zona Belvedere.

image

„Deocamdată este o amenajare provizorie la intersecţia cu DN 28. Şoferii cunosc faptul că începe centura de acolo", susţine Viorel Scutaru, directorul DRDP.

Şoseaua de centură fără bani în plus

Reprezentanţii Poliţiei Rutiere vor impune regulile de circulaţie specifice şoselelor de centură abia după finalizarea tuturor lucrărilor.

„Şoseaua este dată în folosinţă, dar scopul şi obiectul ei nu a fost atins. Drumul este centură doar cu numele, este doar un segment de stradă. Vor fi aplicate indicatoare, după după ce se termină lucrările. Maşinile de tonaj mare nu sunt obligate deocamdată să circule pe centură", a spus Dragoş Moisuc, şef  Biroul Rutier din cadrul Poliţiei Rutiere.

image

Şefii de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) promit că vor deschide circulaţia auto pe 13 kilometri de şosea abia la toamnă, deşi ar fi trebuit dată în folosinţă în întregime la 1 aprilie 2011.

Centura Iaşiului, blestemul civilizaţiei

În trei ani, şefii DRDP au finalizat doar 5,84 de kilometri din centură, dar promit că vor asfalta restul de 8 kilometri de la intersecţia cu DJ 248 până în Ciurea în nouă luni.

Circulaţia pe şoseaua de centură este deschisă până la rondul giratoriu

„Anul acesta am primit finanţare de 124 de milioane de lei şi vom continua până în Ciurea. Se lucrează de două săptămâni, la fundaţii şi la poduri", a spus Viorel Scutaru, directorul DRDP.

Termenele au fost devansate de câteva ori în ultimii trei ani, de când au început lucrările la centura oraşului. Muncitorii de la Vega '93 Galaţi trebuiau să finalizeze întreaga şosea până în aprilie 2011, dar lipsa fondurilor a întârziat execuţia. Şefii DRDP susţin, mai nou, că vor finaliza încă 8 kilometri de drum până la toamnă.

image

Proiect fără bani în buget

Chiar şi în aceste condiţii, lucrările sunt departe de a fiterminate. Din lungimea totală de 29,5 kilometri rămân  de asfaltat încă 16 kilometri. Mai mult, proiectul centurii mai vizează şi amenajarea a trei sensuri giratorii pe DN 28, la Metro, la intrarea pe centură şi la Arabesque şi o şoseaua aeriană peste DN 28.

Păgubiţii de la centură, cu locuinţele crăpate

Lucrările vor fi continuate la varianta de trafic greu, din Ciurea, pentru a ajunge la bulevardul Poitiers şi drumul Trei Fântâni. Ultimul obiectiv este construirea variantei pentru traficul uşor care va fi direcţionat prin municipiu, prin zona Cicoarei, va continua pe calea Galata, Tudor Neculai, şoseaua Nicolina, până la bulevardul Poitiers.

Pentru niciunul din aceste trei obiective nu este asigurată finanţarea, care se ridică la 400 de milioane de lei.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite