Iaşi: Fără bani de centură, dar cu şosea aeriană (FOTO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Muncitorii firmei Vega ’93 din Galaţi fac ultimele pregătiri pentru deschiderea primului tronson din şosea
Muncitorii firmei Vega ’93 din Galaţi fac ultimele pregătiri pentru deschiderea primului tronson din şosea

Şefii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri vor inaugura abia un sfert din drum, după doi ani de lucrări. Pentru finalizarea variantei de ocolire a municipiului, firma contractată mai are nevoie de 136 de milioane de lei.

Iaşi: Şoseaua de centură fără bani în plus

Şoseaua de centură a oraşului a intrat din nou la apă. Şefii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) abia au finalizat lucrările la 5,84 de kilometri din drum, deşi au anunţat că vor executa pentru sfârşitul acestui an 8,5 de kilometri.

Iaşi: Şoferii obligaţi să se ferească de un stâlp lăsat în mijlocul şoselei de centură

Iaşi: Premierul Emil Boc,în vizită la centură

Oficialii DRDP au anunţat că intenţionează anul acesta să lucreze până la kilometrul 13. Practic, în primele patru luni ale anului 2011 ar mai trebui asfaltaţi aproape 10 kilometri pentru a respecta termenele.

Muncitorii abia au început fundaţia la al doilea tronson

image

„Lucrările sunt în grafic. Proiectul prevede finalizarea unui tronson de 14 kilometri până în aprilie. Acum se fac marcajele şi semnalizarea drumului până în Ciurea. Totul depinde de bani. Dacă statul alocă fonduri suficiente, constructorul se poate mobiliza“, a spus Ştefan Ilie, directorul adjunct al DRDP.

Probleme cu stâlpii şi conductele subterane

De la sfârşitul lunii noiembrie, şoferii vor putea circula pe şoseaua de centură, doar din zona Metro, de pe DN 28 până la intersecţia cu drumul judeţean 248, spre Ciurea. Aceştia vor intra în municipiu prin Galata.

Ieşeanul ruinat de şoseaua de centură a oraşului

„Dacă sunt bani, în doi-trei ani terminăm“

Reprezentanţii DRDP au cheltuit anul acesta 70 de milioane de lei pentru asfaltarea celor 5,84 de kilometri şi pentru realizarea viaductelor, terasamentelor şi consolidarea zidurilor de protecţie pentru restul drumului.

De asemenea, firma contractată, Vega ’93 din Galaţi, a terminat pasajele peste calea ferată şi peste râul Bahlui.

„Avem nişte probleme pentru că trebuie să mutăm reţelele de electricitate şi să deviem o conductă de alimentare cu apă de 800 de metri lungime. Nu ştim ce să facem. Căutăm soluţii. Nu putem face şosea peste conductă, să crape de la trafic. Problemele trebuie rezolvate şi durează foarte mult“, a spus Viorel Scutaru, directorul DRDP.

image

Reprezentanţii DRDP au decis să amenajeze o parcare, în dreapta şi stânga şoselei, în dreptul kilometrului 11.

Locurile de parcare vor fi împărţite pe categorii de vehicule, iar amplasamentul va conţine şi spaţii de agrement. Totodată, cele patru intersecţii de pe şoseaua de centură vor fi iluminate.

„Dacă statul alocă 70 de milioane de lei pe an pentru şoseaua de centură, în doi-trei ani, terminăm lucrările“, a spus Scutaru.

Şosea aeriană peste DN 28, cu patru benzi

Şefii DRDP au completat proiectul şoselei de centură cu un pasaj deasupra DN 28, înălţat la 6,73 metri faţă de cota terenului. Şoseaua va avea o lungime de 1,023 de kilometri şi va porni dinainte de Metro.

Cele patru benzi de circulaţie vor fi despărţite de parapete de jumătate de metru, ca pe autostrăzi. Pasajul va cuprinde bretele pentru ca şoferii să aibă acces la cele trei sensuri giratorii amenajate pe DN 28 şi sub pasaj, construite la Metro, la intrarea pe centură, spre Uricani şi în zona Arabesque.

Şoferii pot circula pe şoseaua de centură, până la rondul giratoriu de la intersecţia cu DJ 248

Circulaţia pe şoseaua de centură este deschisă până la rondul giratoriu

„Cei care intră în oraş dinspre Târgu Frumos vor trebui să meargă pe pasaj pentru a ieşi direct în Păcurari, fără să mai treacă prin trei sensuri giratorii", a spus Scutaru.

„Pasajul este proiectat pentru o viteză de 80 de kilometri pe oră, iar declivitatea va fi de 4%. De asemenea, vom face un drum colector paralel cu DN 28, dinspre Dedeman", a spus Dorel Dumitrescu, inginer din cadrul DRDP.

Oficialii au iniţiat această soluţie tehnică anul trecut, iar studiul de fezabilitate a fost aprobat pe 2 iunie 2010, prin Hotărâre de Guvern. Tot de la nivel central ar trebui să vină şi fondurile pentru pasaj, în valoare de 80,9 milioane lei.

„Lucrările de construcţie sunt de 61,8 milioane de lei, restul fiind pentru exproprieri, consultanţă", a mai spus Dumitrescu.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite