Publicitatea online se mută pe Facebook

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Publicitatea pe Facebook cunoaşte un trend ascendent
Publicitatea pe Facebook cunoaşte un trend ascendent

E gratuită şi poate ajunge la mii de clienţi printr-un singur click. Publicitatea pe Facebook cunoaşte un trend ascendent, tot mai mulţi agenţi economici preferând să-şi promoveze serviciile prin intermediul reţelei de socializare. Specialiştii spun însă că advertisingul de pe Facebook nu are întotdeauna impactul dorit.

Facebook-ul nu este folosit doar pentru a împărtăşi cunoscuţilor fotografii sau impresii ci devine văzând cu ochii o modalitatea tot mai populară de promovare pentru agenţii economici. Găsim pe pe reţeaua de socializare mii de firme, de la cluburi sau cafenele, până la magazine de haine sau supermarketuri, care îşi promovează produsele şi serviciile prin intermediul Facebook-ului. Cum? Simplu! Îşi fac cont sau o pagină pe site şi postează  la profil informaţii despre promoţiile, produsele su evenimentele care vor să ajungă la urechile potenţialilor clienţi.

Citeşte şi:

Bolnavi de Facebook

ISJ Iaşi comunică cu elevii pe Facebook

FOTO Funcţionar public din Iaşi, în poze provocatoare făcute la birou

Cât de penetrantă este însă publicitatea pe Facebook? Specialiştii spun că e o armă cu două tăişuri. Plictisiţi de mesajele zilnice care vin de la firma „X", utilizatorii pot foarte uşor să renunţe la „prietenia" cu ea. Alţi utilizatori nici nu bagă în seamă postările de promovare venite de la agenţii economici, aşa că până la „unlike" nu mai e decât un pas.

Să te promovezi pe Facebook e probabil cea mai uşoară cale pentru un brand de a atinge consumatorii fără a investi vreun leu. Îţi faci o pagină, începi să aduni fani şi pare că lucrurile merg de la sine. Pâna la un punct, când distracţia se opreşte şi utilizatorii încep să-şi dea seama că sunt «prieteni» cu un brand, moment din care, până la unlike nu mai e decat un pas", explică Andrei Haţegan, fondator Dr. Like, firmă specializată în social media advertising.

Ce găsim Facebook

Să luăm Iaşiul, de exemplu. Aţi verificat vreodată câte firme sau instituţii se află în lista voastră de prieteni? Cei mai mulţi dintre noi nu o facem şi dăm „accept" fără să mai verificăm cine a trimis „requestul". Astfel se face că ne trezim, fără să ne dăm seama, că suntem prieteni cu Biserica Banu din Iaşi, cu London Pub, cu Cabana Bucium sau cu Havana Cafe.

Chiar dacă firmele enumerate au mii de persoane în lista de prieteni, la fel ca şi alţi agenţi economici, asta nu înseamnă că fiecare postare pe care o fac ajunge la consumator.

Andrei Haţegan crede că în spatele fiecărui brand trebui să existe o strategie foarte bine pusă la punct. „Deşi e un canal deschis tuturor, brandurile trebuie sa aibă o strategie şi în spatele acestei pagini de Facebook. Ce postează, în ce mod, la ce intervale orare, cu ce scop? Aici e treaba specialistilor online sa-i indrume", a mai spus acesta.

„ Faptul că există şi publicitate pe Facebook nu face să scadă bugetele de advertising pentru alte medii, ci doar se adaugă nişte bani la buget. E un «must have», trebuie să fii şi acolo. Nu dăunează dacă nu eşti, dar te ajuta foarte mult dacă eşti. Depinde de fiecare companie daca alege sa fie codaşă pe Facebook sau fruntaşă pe clasicele TV, radio, print", a concluzionat Andrei Haţegan.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite