Pe străzile Iaşiului circulă tramvaie-sicriu. Vezi aici incidentele în care au fost implicate vagoanele de-a lungul anilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Toate vagoanele din dotarea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) din Iaşi sunt second-hand şi majoritatea au fost primite de la elveţieni, care le-au scos din uz.

„Adevărul de Seară“ vă prezintă cronologia incidentelor în care au fost implicate tramvaie la Iaşi:

22 martie 2006: Un tramvai GT 4 a scăpat de sub control şi a pornit cu viteză din Dealul Copou spre intersecţia de la blocul Tarom, de pe strada Arcu. Pe traseu a acroşat patru autoturisme şi în final s-a izbit de un alt tramvai. În urma impactului au rezultat şase victime care au fost internate în spital. Vatmanul a spus atunci că niciunul dintre sistemele de frânare nu a funcţionat. Tramvaiul pe care îl conducea era unul cumpărat second-hand din Germania pentru suma de 500 de euro.

12 decembrie 2006: Un accident în lanţ a fost provocat de un tramvai care a rămas fara frâne pe panta mare de pe strada Arcu, pe direcţia dinspre Gară spre Piaţa Unirii. Vătmăniţa a intrat în panică şi a scăpat tramvaiul la vale cu spatele, nemaifiind în stare să folosească frânele de avarie. Tramvaiul a pornit la vale cu spatele şi a lovit trei autoturisme aflate în spate.

16 decembrie 2009: Două tramvaie au sărit de pe şine din cauza zăpezii: Primul tramvai a deraiat la ora 10.15 în dreptul agenţiei Tarom, din cauza macazului plin de zăpadă. Circulaţia spre Copou şi spre Gară a fost blocată mai bine de o oră. Un alt tramvai a deraiat la ora 10.40 în Podul de Piatră, tot din cauza macazului.

Imagine de la accidentul din 21 martie 2011

image

4 iunie 2010: Un tramvai care cobora spre staţia Pădurii a deraiat în Târgu Cucu. Pasagerii au tras o sperietură zdrăvană, dar, din fericire, nu a fost nimeni rănit. Pe ambele sensuri circulaţia tramvaielor a fost blocată timp de câteva zeci de minute.

7 ianuarie 2011: Acelaşi tramvai care a fost implicat luni în groaznicul accident de la Fundaţie este cel care a luat foc în faţa Centralei Electrice de Termoficare. Este unul dintre cele zece vagoane aduse recent de Regia Autonomă de Transport Public din Elveţia a luat foc în jurul orei 16.00, din cauza unui scurtcircuit. Tramvaiul avea doar câţiva pasageri şi se îndrepta spre depou, deoarece vatmanul constatase o defecţiune.

Edilii recunosc că nu au bani pentru vagoane noi. „Până acum s-a constat că aceste tramvaie care ne-au fost donate sau cumpărate au fost verificate permanent şi n-au avut probleme tehnice. De multe ori a fost vorba de o eroare umană. O să cercetăm şi o să vedem pe viitor ce putem face ca să evităm astfel de situații. Toate aceste tramvaie au fost verificate de comisii tehnice. Un tramvai nou-nouț costă 2 milioane de euro, iar regia de transport nu are fonduri", a declarat primarul Gheorghe Nichita.

Citeşte şi:

Călător în tramvaiul groazei din Iaşi: „Am văzut moartea cu ochii“ (UPDATE)

Iaşi: Vezi imagini de la locul cumplitului accident de tramvai (FOTO şi VIDEO)

Iaşi: Accident grav pe Copou. Un tramvai a rămas fără frâne şi a lovit şase maşini. O persoană a murit. (UPDATE)

„Nu avem tramvaie noi în oraş. Dar şi dacă aveam tramvaie noi şi era o eroare umană tot se întâmpla", a mai spus primarul Iaşiului.

Specialiştii spun că şi lipsa soluţiilor în trafic pune probleme la Iaşi. „Traficul este atât de aglomerat pentru că nu se ia nicio măsură. Sunt soluţii, dar nu sunt implementate. Trebuie făcute pasaje, pasarele, lărgite străzile, introduse sensuri unice şi sensuri giratorii în intersecţii. Iaşiul este echipat cu tramvaie cât toată Europa. Primăria ar trebui să le înlocuiască, dar cu ce?", a spus Radu Gaiginschi, profesor în cadrul Departamentului Transporturi şi Expertiză Tehnică Rutieră la Universitatea „Ghe. Asachi" din Iaşi.

 

 

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite