Mocăniţa din Hunedoara a ajuns la staţia terminus, în ciuda campaniilor de salvare a ei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cel mai vechi pod curb de cale ferată din România a fost distrus
Cel mai vechi pod curb de cale ferată din România a fost distrus

Campaniile de salvare a celui mai vechi traseu al mocăniţei din ţară nu au împiedicat distrugerea totală a acestuia. Calea ferată îngustă care străbătea un traseu de vis nu a mai devenit obiectiv turistic, aşa cum sperau hunedorenii.

CITEŞTE ALTE DETALII DESPRE ISTORIA ARUNCATĂ LA COŞUL DE GUNOI

 Ultimele zile ale mocăniţei de la Hunedoara

În loc să ajungă pe lista monumentelor istorice, aşa cum au solicitat aproape 200 de hunedoreni semnatari ai unei petiţii adresate Ministerului Culturii, cel mai vechi pod curb de cale ferată din România a fost dezmembrat în totalitate. Timp de mai bine de un secol, peste construcţia din oţel căptuşită cu liniile căii ferate înguste au trecut, fără întrerupere, vagoane încărcate cu tone de minereu, talc şi dolomită. În prezent, puţine lucruri mai amintesc de vechiul traseu al mocăniţei, care lega Hunedoara de Ţinutul Pădurenilor.

VIDEO Export ilegal de locomotive istorice - Foşti angajaţi ai Direcţiei de cultură, cercetaţi pentru corupţie


Refacerea tronsonului este dificilă


În ultimele şase luni au dispărut şinele, stâlpii de pe marginea căii ferate, traversele de lemn, vagoanele şi chiar podul ridicat la sfârşitul secolului XIX. Şi aceasta în ciuda împotrivirii a zeci de tineri din municipiul Hunedoara, care le-au cerut autorităţilor să susţină refacerea traseului mocăniţei şi transformarea lui într-un obiectiv turistic. „Nu ne-am pierdut speranţa că primăria sau consiliul judeţean vor acţiona pentru ca acest traseu istoric să atragă turişti”, a declarat, pentru Adevărul de Seară Hunedoara, Dan Bera, unul dintre hunedorenii care au participat la campaniile pentru salvarea mocăniţei.

VIDEO Protest la Hunedoara: “Nu poluaţi castelul, nu distrugeţi mocăniţa, ecologizaţi zona”

Austriacul Georg Hocevar, patronul celei mai mari firme din judeţ care se ocupă de recondiţionarea locomotivelor şi a vagoanelor de cale ferată îngustă, susţine că refacerea tronsonului este aproape imposibilă.
„Din păcate, istoria mocăniţei hunedorene s-a terminat. În urmă cu zece ani se mai putea salva ceva. Dar liniile ferate, locomotivele şi vagoanele au fost dezmembrate şi vândute la fier vechi”
, spune omul de afaceri austriac, cel care a recondiţionat o parte din vagoanele de marfă ale mocăniţei.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite