Constanţa: Nava Medy s-a scufundat din cauze tehnice; comandantul cargoului a fost găsit nevinovat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Căpitănia Zonală Constanţa a finalizat ancheta privind scufundarea navei Medy. Autorităţile l-au găsit nevinovat pe comandantul navei pentru naufragiu.

„Am trimis dosarul procurorilor cu propunerea de neîncepere a  urmăririi penale faţă de comandantul cargoului, Ghiural Turk. Din punctul nostru de vedere cauza este proasta exploatare a navei“, a declarat directorul Căpităniei, Alexandru Mezei. El a spus că pot exista mai multe explicaţii. Una dintre el ear fi că în tancurile de balast s-ar fi creat suprafaţe libere, astfel încât în momentul în care vasul a început să se incline, nu a mai putut fi redresat. De asemenea gura de apă ar fi favorizat intrarea apei în navă sau tancurile de combustibil, folosite în astfel de situaţii şi ca balast, au comunicat între ele, deci nu au mai putut ajuta la redresarea cargoului. 

Mezei a mai afirmat că Medy a început să se încline din cauză că a fost încărcată greşit, cu peste 3000 de tone de fier vechi. niţial autorităţile au suspectat că membrii echipajului au lăsat intenţionat vasul să se scufunde, din cauză că au găsit capacele etanşe lăsate deschise, ceea ce a „ajutat“ nava să ajungă mai repede pe fundul apei. Comandantul a fost sancţionat la acea dată cu 50.000 de lei, pentru poluare.

După opt ore, nava Medy s-a scufundat. Primele semne de poluare pe mare

Suspiciuni în ceea ce priveşte scufundarea navei Medy. Comandantul a primit o amendă de 50.000 lei

Cargoul s-a scufundat în data de 1 septembrie, la patru mile marine de Cap Tuzla. Nava Medy aflată sub pavilion turcesc era încărcată cu 3.247 de tone de fier vechi la bord.

Constanţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite