UPDATE FOTO După opt ore, nava Medy s-a scufundat. Primele semne de poluare pe mare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O navă încărcată cu fier vechi sub pavilion turcesc s-a scufundat în apropiere de portul Constanţa. Comandantul navei a anunţat azi-dimineaţă, la ora 4.30, că a luat apă la bord.

UPDATE Imediat după ce nava s-a scufundat, pe suprafaţa apei a apărut o peliculă de hidrocarburi de 100-150 de metri pătraţi, a anunţat Autoritateaa Navală Română. „Vântul deplasează pelicula în larg, disipată şi dispersată de valurile de 1.5 - 2 metri“, a anunţat Mona Paraschiv, purtătorul de cuvânt al ANR.

image

Echipajul de pe nava Medy

Navele specializate pentru depoluare aparţinând ARSVOM, Safir şi Rubin, au acţionat pentru limitarea şi îndepărtarea efectelor poluării, ajutate de nava Hercules. La ora 16.00, autorităţile monitorizau zona pentru a interveni în caz de poluare cu combustibil scurs din nava scufundată.

La ora 14.00, condiţiile hidrometeorologice de mare agitată nu au permis amplasarea barajului plutitor de protecţie împotriva poluării, în zona scufundării navei.

UPDATE Echipajul de pe nava Medy a fost cazată de agentul navei, Italrom Shipping&Trading, la un hotel din Constanţa. „Am fost agentul navei până la plecarea din dană. Noi am supravegheat încărcarea, dar de operaţiuni s-a ocupat Romtrans. Din omenie ne-am ocupat de ei şi i-am cazat, dar e posibil ca armatorul să nu ne plătească pentru asta. Epava poate sta mult şi bine în Marea Neagră. Totul depinde de decizia armatorului. Până atunci, cu toţii vor lua banii de pe asigurări“, au delarat surse de la Italrom.

UPDATE Nava Medy s-a scufundat la ora 12.51, a anunţat Ion Voicu. „Noi ne începem treaba de acum încolo. Continuăm procedurile cu remorcherul Hercules şi  Rubin pentru că există pericolu de scurgeri de hidrocarburi“, a mai spus Voicu.

UPDATE Ion Voicu participă la acţiunile de salvare a navei Medy, eşuată la patru mile de Cap Tuzla. „Situaţia este dramatică. Nava este acum înclinată la 37 - 40 de grade. Din păcate, condiţiile meteorologice sunt nefavorabile. Vântul a început să bată şi împiedică operaţiunile de salvare“ a spus Voicu.

UPDATE Nava Medy încărcată cu 3.247 de tone de fier vechi la bord a plecat din portul Constanţa-Sud, dana 115/116, cu destinaţia Istanbul, la ora 3.10. Ajungând în canalul 67, comandantul de le Medy a anunţat că ambarca apă din motive necunoscute, fiind înclinată cu circa 20 de grade. În prezent, nava este înclinată la 25 de grade, toate organele competente derulând operaţiuni de salvarei.

image

UPDATE Nava care este în pericol să se scufunde se numeşte Medy, a declarat pentru Adevărul Alexandru Mezei, directorul Căpităniei Zonale Constanţa. „Echipajul a fost luat de pe navă de la ora 5.45 cu ajutorul vasului GSP Orion. Acum vom trimite la faţa locului nava de depoluare Cristal, remorcherul Hercules şi vasul Rubin“, a mai spus Mezei.

image

Nava Medy care este în pericol de a se scufunda de azi-dimineaţă se află la patru mile de Cap Tuzla. Cei 17 marinari aflaţi la bord au fost recuperaţi, iar autorităţile au intervenit pentru salvarea vasului.

Vasul s-a înclinat azi-noapte, în jurul orei 4.30. Până la această oră nu se cunoaşte care este motivul naufragiului, însă sunt luate în calcul două variante: condiţiile meteorologice nefavorabile sau încărcarea greşită a navei.

VIDEO şi GALERIE FOTO/Yahtul lui Carol II-lea: Vândut de români la fier vechi şi transformat de englezi în super-navă

"La bordul navei se află un echipaj de 17 marinari, iar vasul de 6.000 de tone DW plecase în cursul acestei nopţi din portul Constanţa, după ce fusese încărcat cu fier vechi", a spus Ion Voicu, directorul Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM).

Aceeaşi sursă a precizat că la faţa locului a ajuns remorcherul King, care se afla în apropiere, aparţinând unui grup de servicii petroliere, în zonă fiind trimisă şi o barcă de salvare a ARSVOM, informează Mediafax. 

n momentul în care aceasta a ajuns la faţa locului, marinarii fuseseră deja preluaţi de remorcher, iar la ora actuală sunt în afara oricărui pericol, urmând să fie aduşi în portul Constanţa", a afirmat Ion Voicu.

Directorul ARSVOM a mai declarat că vasul continuă să se încline, în zonă fiind trimise mai multe remorchere, însă şansele de a-l repune pe linia de plutire sunt reduse.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite