Constanţa: Cei doi scafandri au murit pe contract de colaborare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cătălin Ispas (26 de ani) și Cristian Zarafu (38 de ani), scafandrii dispăruți joi în Marea Neagră, erau angajați pe baza unui act de colaborare, iar moartea lor nu va fi anchetată ca accident de muncă. Trupurile lor nu au fost găsite nici până astăzi.

Joi, 7 septembrie, nava Cristal, având la bord patru scafandri a plecat din port la ora 14.30. Apelul de urgenţă care anunţat dispariţia tinerilor, prin 112, a venit însă abia la ora 19.10. În seara respectivă, la dispeceratul Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) era de serviciu Alexandru Petrişor.

Dispăruţi în mormântul Mării Negre

Constanţa: Nicio veste despre scafandri dispăruţi. Operaţiunile de salvare sunt în stand-by

Doi scafandri au fost daţi dispăruţi în mare

 „Auzeam discuţiile dintre şalupă şi port control. Mi-am dat seama că se întâmplă ceva însă nu am înţeles clar ce. Îi auzeam spunând în jurul orei 18.00 că mai caută o baliză care s-a desprins de la epavă. Pe la ora 18.30 au intrat în panică. Au comunicat că îi caută pe cei doi scafandri, că a trecut plafonul de ieşire. Spuneau prin staţii că mai rămân în zonă însă nu spuneau clar ce s-a întâmplat. La 19.10 am primit telefonul prin care mi s-a cerut să alertez şeful navei SAR şi să vină scafandrii“, a declarat în exclusivitate pentru „Adevărul“ Petrişor Alexandru.

„Au intrat și nu au mai ieșit“

Nava salvatoare Opal a plecat din port la 19.45, iar la 20.30 s-a comunicat dispeceratului că se întorc pentru că e imposibil să mai înainteze. Gheorghe Teleanu este căpitanul navei Cristal, cea care i-a dus pe scafandri până la epavă.

UPDATE Constanţa: Costum de scafandru găsit pe digul de nord din Mangalia

„Marea nu era deloc liniştită însă la acel moment nu eram în pericol. Au coborât primii doi scafandri, au inspectat corpul navei, au ieşit după 45 de minute. Apoi au intrat tura a doua şi nu au mai ieşit. Colegii lor au intrat după ei. I-au căutat până aproape până la ora 19.00. Am mai stat în zonă o oră, am crezut că i-au luat curenţii. A trebuit să plecăm. La câteva minute după ce s-a dat apelul prin 112 au început să sune telefoanele mobile în rucsacurile băieţilor dispăruţi. Erau rudele. Nu ştiam ce să le spunem“, a declarat în exclusivitate pentru „Adevărul“, Gheorghe Teleanu.

Moarte pe contract de colaborare


Singurii care nu au nici o variantă sunt anchetatorii. „Cei doi nu erau angajaţi, aveau doar contracte de colaborare. Ca urmare nu este vorba de un accident de muncă, iar cercetările le va face Poliţia“, a afirmat Valentin Ştefan, prim procuror ar Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanţa.

UPDATE Colegii scafandrilor dispăruţi în Marea Neagră: „Nu credem că mai sunt în viaţă!"

Un alt semn de întrebare este cel privind legalitate acestei incursiuni în adânc. „Ieşirea pe mare era autorizată. Firma este autorizată pentru lucrul cu scafandri însă pentru o lucrare trebuia să obţină permisul de lucru de la Căpitănie, iar avizarea se făcea cu 24 de ore înainte. Nu îl aveau“, a precizat Paul Brânză, directorul Autorităţii Navale Române.

„Nu aveam nevoie de permisul de lucru pentru că nu făceam o lucrare ci doar o investigaţie. Abia dacă primeam comanda ceream permisul“, a declarat Jorj Unciuleanu, administratorul firmei Hunter’s.

Aflaţi din  la ce adâncime s-au scufundat scafanbdrii!

image
Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite