Alexandru Bănescu, supravieţuitorul de pe Concordia: „Plec pe mare ca să-mi înving teama!“
0Alexandru Bănescu (25 de ani) pleacă marţi în al doilea voiaj pe mare, tot cu o navă a companiei din care face parte Costa Concordia, vasul ce s-a scufundat la 13 ianuarie 2012.
Primul voiaj al instructorului de fitness, pe Costa Concordia, s-a
terminat mult mai repede şi nu în luna iunie aşa cum era planificat.
Era primul lui voiaj. La scurt timp a ştiut că va pleca din nou pe mare,
pentru a-şi învinge teama. I-au folosit şi cursurile pe care le-a făcut
timp de o lună şi jumătate în insula Albă din Anglia, unde a învăţat
inclusiv yoga.
EXCLUSIV Supravieţuitorii de pe Costa Concordia au primit despăgubirile promise: 11.000 de euro de persoană
Clopotul navei Costa Concordia a fost furat
Survivor on Costa Concordia : „The signal for evacuation came too late“
EXCLUSIV Un supravieţuitor de pe Costa Concordia: „Bărbaţii se luptau să ajungă la bărcile de salvare“
Amintiri de la naufragiu
Nu va uita însă niciodată noaptea naufragiului. Spune, de câte ori are
ocazia, că echipajul şi-a făcut datoria. Din păcate, singurul care a
abdicat a fost tocmai comandantul. Bănescu spune că inginerul mecanic
i-a cerut comandantului să evacueze vasul imediat după ce s-a lovit de
stânci, dar comandantul a refuzat, deşi toată sala maşinilor era sub
apă. Semnalul de evacuare a navei s-a dat prea târziu.
Marţi, el se va îmbarca din nou, de data asta pe Costa Favolosa. „Ni
s-au oferit contracte la scurt timp după ce s-a scufundat Costa
Concordia. Plec pentru că pe mare îmbin utilul cu plăcutul: fac sport şi
văd şi lumea“, spune cel care a câştigat numeroase medalii la
disciplina înot.
Spune că din toate oraşele pe care le-a vizitat a rămas impresionat de
Malta. „Este cel mai frumos oraş pe care l-am văzut. Este tot din stâncă
şi din piatră. Îţi dă o energie nemaipomenită oraşul“, spune el.
Pe vas i-au rămas toate amintirile, dar nu se plânge. În curând va porni
într-o nou aventură. Poate, de data aceasta, va avea mai mult noroc.
Au cârmit spre croaziere
Conform statisticilor Sindicatului Liber al Navigatorilor, numărul
personalului de pe vasele de croazieră l-a întrecut pe cel al
marinarilor de pe navele comerciale. În total, statul român a eliberat
34.500 de brevete de marinar. O dată la 5 ani ele trebuie reînnnoite.
Dintre acestea, mai mult de jumătate de carnete sunt ale personalului auxiliar pe navele de croazieră.