Aeroportul Băneasa, grad maxim de risc seismic. Printre terminalele cu probleme se află şi un monument istoric

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Imobilele aeroportului Aurel Vlaicu, cu excepţia Terminalului de Aviaşie Generală, care a fost modernizat, sunt încadrate la clasa I de risc seismic şi necesită lucrări de consolidare.

Potrivit Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), aeroportul Băneasa necesită lucrări de consolidare pentru că a fost încadrat în clasa I de risc seismic.

Mai mult, terminalul de pasageri al aeroportului Aurel Vlaicu a fost declarat în 2011 monument istoric de importanţă naţională şi universală de către Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional. În prezent, terminalul este în proces de reabilitare şi implementare a conceptului de City Airport.

CLICK pe fotogalerie pentru mai multe imagini din București după cutremurele din secolele trecute!

 

Lucrările de modernizare la aeroportul Băneasa au fost începute în 2011, iar prima etapă a fost finalizată în decembrie anul trecut, prin modernizarea Terminalului de Aviaţie Generală (Corp „C“).

În următoarea perioadă vor mai fi renovate şi consolidate alte trei corpuri ale clădirii (Rotonda, „A“ şi „B“), care, în prezent, sunt utilizate pentru procesarea traficului low-cost.

image

Mai citește:

Există viaţă după cutremur? Urmăreşte o fotogalerie emoţionantă din timpul salvărilor de la seismul din '77

Ce blocuri din Iaşi se pot prăbuşi la un cutremur de peste 7 grade Richter

CUTREMURUL DIN '77 Cum a scăpat cu viaţă nepotul lui Ceauşescu din blocul în care a murit Toma Caragiu

POVEŞTI DE BUCUREŞTI Supravieţuitoarea din blocul Scala: La cutremurul din ‘77 a căzut 10 etaje, în timp ce făcea duş!

POVEŞTI DE BUCUREŞTI Sorin Crainic, supravieţuitorul cutremurului din '77 pentru care a plâns Elena Ceauşescu

„În faza preliminară a acestei etape a fost efectuată o expertiză tehnică a celor trei corpuri de clădire, finalizată în februarie 2012, în urma căreia a rezultat încadrarea acestora în clasa de risc seismic 1. În consecinţă, au fost luate o serie de măsuri prevăzute de legislaţia în vigoare, respectiv anunţarea autorităţilor (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Primăria Capitalei, Inspectoratul de Stat în Construcţii) precum şi demararea procesului de consolidare“, se arată într-un comunicat al CNAB, care administrează aeroporturile din Băneasa şi Otopeni.

CLICK pe fotogalerie pentru a vedea mai multe imagini din București după cutremurul din 4 martie 1977!



Întrucât, aeroportul este monument istoric, CNAB a adoptat un plan de intervenţie care include, pe lângă consolidarea propriu-zisă, şi lucrări necesare conservării corpurilor de clădire şi aducerii lor la aspectul iniţial al monumentului istoric – lucrări la faţade, tâmplărie, termoizolaţii, terase, acoperiş rotondă.

Reprezentanţii Aeroportului Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu (AIBB AV) vor lansa în perioada următoare o licitaţie publică pentru a stabili
contractele de proiectare şi execuţie a lucrărilor.

Dacă ţi-a plăcut ştirea, dă-ne LIKE pe Facebook AICI

image

Mai citește:

Amintirile care îi bântuie pe supravieţuitorii cutremurului din '77: "Blocul s-a forfecat ca un tort iar etajele se prăbuşeau ca un domino”

EXCLUSIV Cât i-a trebuit lui Mărmureanu să scape viu la cutremurul din ’77: s-a ridicat de la masă, iar într-o secundă a căzut o grindă în spatele lui!

FOTOGALERIE Imagini incredibile din Bucureştiul devastat de cutremurul din 1977

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite