INFOGRAFIE VIDEO Semaforul ucigaş, unde un bătrân a fost călcat de tramvai, a fost pus de autorităţi pentru „fluidizarea traficului“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comisia Tehnică de Circulaţie, care a decis montarea semaforului unde un bătrân a fost călcat de tramvai, susţine că semnul de circulaţie ajută la fluidizarea traficului. Ştefan Baciu (74 de ani) a fost zdrobit marţi de tramvaiul 32 pe Calea Rahovei, în momentul în care traversa pe o zebră unde există semafoare diferite pentru carosabil şi pentru şină.

MAI CITIŢI ŞI:
EXCLUSIV Familia bătrânului călcat de tramvai ieri dă Primăria în judecată

ACCIDENT GRAV Un pensionar de 74 de ani a fost călcat de tramvai. A murit după jumătate de oră

Semaforul de pe Calea Rahovei, din apropiere de intersecţia cu strada Bârcă, unde, în urmă cu două zile, un om a fost călcat de tramvai, a fost montat în urmă cu cinci ani. Atunci a fost modernizată linia tramvaiului 32. Cei care au decis instalarea sa sunt membrii Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul Primăriei Capitalei.

VIDEO Iaşi: Un tramvai fără frâne a spulberat şase maşini. O persoană a murit (UPDATE FOTO)

„Pietonii trebuie să acorde o atenţie sporită“

Trecerea de pietoni din apropiere cu strada Bârcă are practic, patru semafoare: două pe margni şi alte două care delimitează linia tramvaiului 32. Ele nu sunt sincronizate între ele: două se schimbă în funcţie de traficul din zonă iar cele din mijloc în funcţie de tramvai, lucru care induce în eroare pietonii care traversează trecerea. Asta din cauză că poate exista situaţia în care o parte dintre semafoare sunt pe culoarea verde, iar celelalte pe culoarea roşie.

Reprezentanţii Comisiei Tehnice de Circulaţie susţin că tragicul accident petrecut ieri-dimineaţă este un exemplu singular şi că în punctele unde au fost instalate astfel de semafoare nu s-au petrecut des accidente. „Este un sistem care creează un echilibru între fluenţa traficului şi siguranţa pietonilor, în condiţiile în care tramvaiul are prioritate. Bineînţeles, pietonii trebuie să acorde o atenţie sporită când traversează, întrucât este vorba de un semafor atipic“, a declarat, pentru „Adevărul de Seară“, Valentin Iana, reprezentantul Poliţiei Rutiere în Comisia Tehnică de Circulaţie.

Reprezentanţii Poliţiei Rutiere spun că în 2010, pe Calea Rahovei au avut loc 24 de accidente, dintre care doar unul singur pentru neacordare de prioritate.

Refugiul foarte îngust
Şi reprezentanţii Administraţiei Străzilor de la Primăria Capitalei, instituţia care are în grijă arterele principale din Bucureşti precum marcarea acestora, susţin că aceste semafoare defazate sunt bune. „Ele au fost instalate în zonele mai puţin aglomerate pentru ca pietonii să nu se mai deplaseze până la cea mai apropiată intersecţie pentru a traversa“, susţin reprezentanţii instituţiei.

„Este foarte periculos. În plus, refugiul de tramvai este foarte îngust şi dacă te prinde roşu la mijlocul străzii, pot să dea maşinile peste tine“, a spus Maria Moise, care locuieşte în cartier.

Vatmanii se plâng de semafoare
Vatmanii de pe tramvaiul 32 se plâng de aceste semafoare, întrucât le provoacă emoţii de fiecare dată când oamenii trec strada. „Ar trebui scoase şi montate altele în loc, care să fie sincronizate între ele. Sunt foarte multe situaţii în care s-au evitat accidente în ultima clipă. O dată chiar m-am dat jos din tramvai pentru a le explica oamenilor cum funcţionează semaforul dar nu toţi înţeleg“, a spus Gheorghe Ispas, care este vatman de 15 ani pe linia 32.

Acum, copiii pensionarului Ştefan Baciu susţin că vor da în judecată primăria pentru această tragedie. Înmormântarea bătrânului va avea loc mâine, la ora 10.30, la Cimitirul Metalurgiei 2.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite