Ghişeul Unic, gata după patru ani
0De săptămâna viitoare, bucureştenii îşi vor plăti taxele şi impozitele la Ghişeul Unic, amenajat la parterul imobilului 42 din Bulevardul Regina Elisabeta.
Citiţi şi
Ghişeul unic, gata luna aceasta
Bucureşti: Ghişeul Unic vine odată cu apa caldă
Locatarii din bloc au scăpat în sfârşit de lucrările care au durat patru ani şi care le-au adus zgomote, igrasie şi facturi umflate la întreţinere. Patru ani au durat lucrările la parterul blocului de pe Bulevardul Regina Elisabeta nr. 42 pentru acest ghişeu unic, unde bucureştenii îşi vor putea rezolva diverse probleme administrative.
Zilele trecute, muncitorii instalau panoul electric pe care scrie „Centrul Unic de Relaţii cu Cetăţenii“. Ieri, un portar ţanţoş, mândru că e stăpân la intrarea în ghişeu, nu lăsa pe nimeni să intre. „Este gata. Se face curăţenie generală acum, se mătură. Se va deschide în curând“, ne-a spus, cu autoritate, bărbatul.
Proprietarii blocului în care a fost amenajat ghişeul unic pentru taxe nu sunt entuziasmaţi de realizarea Primăriei.
„Vă daţi seama ce va fi aici? Vor fi cozi interminabile. O să fie omor“, spune doamna Sofia, care locuieşte în imobil din 1959, anul construcţiei. Alţii nici nu ştiu ce fel de birouri se vor deschide la ei în bloc. „Eu nu am avut probleme cu zgomotul de când se lucrează aici. Dar am suferit de lipsa căldurii şi a apei calde în ultimele ierni. Ce se deschide aici?“, întreabă Valeriu Morărescu, unul dintre proprietari, într-o discuţie cu o vecină, în spatele blocului.
Locatari şi trecători sceptici
Urmele de igrasie încă persistă la etajul 1 al blocului. „Cele mai mari probleme le-au avut cei care stau deasupra ghişeului. Cele şase echipe de muncitori care au trecut pe aici nu au instalat geamuri şi, din cauza frigului, apartamentele de la primul nivel au fost afectate de igrasie“, a spus una dintre locatare. „N-aş sfătui nicio asociaţie de proprietari să fie de acord cu amenajarea de astfel de spaţii la parter“, a fost de părere doamna Sofia.
De cealaltă parte, trecătorii sunt indiferenţi la noile birouri din apropierea Parcului Cişmigiu. „Nu ştiu ce va fi aici şi nici nu mă interesează”, spune un tânăr. „Singurul avantaj al unui astfel de birou este că se află în centru, dar nu vom scăpa de cozi nici aici“, a adăugat Mioara Vlad, în timp ce aştepta autobuzul.
Amenajările sunt pe ultima sută de metri. Astfel, luni îşi vor muta birourile aici funcţionarii de la registratură, iar în zilele următoare publicul va avea acces la birouri.
26 de birouri într-un ghişeu
Autorităţile se codesc să dea o dată clară de inaugurare, după ce de mai multe ori au înaintat termene pe care nu le-au respectat. „Îi vom da drumul luna aceasta, în două sau trei săptămâni, încă nu avem o dată precisă“, a declarat pentru „Adevărul de Seară” Bogdan Şoşoacă, şeful Direcţiei de Investiţii din cadrul Primăriei Capitalei.
Edilul a mai spus că investiţia a costat în jur de 6,6 milioane de lei, iar suma a fost mai mare decât cea prevăzută iniţial, pentru că, în afară de amenajarea spaţiului, au fost necesare şi lucrări de consolidare neprevăzute.
Potrivit şefului Direcţiei Operaţiuni din Primăria Capitalei, Aurel Vlaicu, acest chioşc va avea 26 de ghişee de registratură şi 10 puncte de lucru pentru direcţiile din cadrul municipalităţii care au legătură directă cu publicul, de la Urbanism şi Mediu la Utilităţi Publice şi Infrastructură.
„Vor lucra aproximativ 40 de angajaţi ai Primăriei aici. Bucureştenii îşi vor putea rezolva aici toate problemele: de la obţinerea autorizaţiilor de construcţii la plata taxelor şi impozitelor. Va exista şi un centru de informare, unde vor fi pliante pentru cetăţeni“, a declarat Vlaicu, pentru „Adevărul de Seară“.