Frauda de la Credit Europe Bank: directoarea Otilia Negrilă a fost arestată pentru 29 de zile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Instanţa de judecată a admis propunerea de arestare preventivă împotriva directoarei de operaţiuni, Otila Negrilă Argentina, pentru o durată de 29 de zile, pentru toate capetele de acuzare. Învinuita a făcut recurs la soluţia magistraţilor.

Procurorii au formulat următoarele capete de acuzare: acces neautorizat într-un sistem informatic, fraudă informatică, fals în înscrisuri sub semnătură privată, înşelăciune şi delapidare.

În calitate de director operaţiuni în cadrul Credit Europe Bank - sucursala Braşov, a efectuat cu intenţie în sistemul informatic al băncii operaţiuni pe conturile unor clienţi (transferuri, schimburi valutare, ridicări de numerar), fără ştiinţa acestora, în scopul însuşirii sumelor de bani din aceste conturi, a emis în fals ordine de plată şi extrase de cont pentru a justifica tranzacţiile şi sumele lipsă şi a indus în eroare şi păgubit clienţii băncii în privinţa convenţiilor de depozit încheiate.

Daune de peste 2 milioane de euro - CITEŞTE AICI

Urmare a plângerilor formulate de clienţii băncii F.C.l. (a reclamat lipsa din cont a sumei de 137.165 lei), B.Ş. (a reclamat lipsa din cont a sumei de 79.099 lei), D.I., S. V., T.V.E. (a reclamat lipsa din cont a sumei de 60.000 Euro), B.D. (a reclamat lipsa din cont a sumei de 55.000 lei), L.E. (a reclamat lipsa din cont a sumei de 100.000 lei), banca a declanşat o operaţiune de control intern, stabilind că sesizările sunt întemeiate şi din conturile acestora au dispărut nejustificat sume de bani, consecutiv unor operaţiuni efectuate neautorizat de către învinuita Negrilă Otilia Argentina, aşa cum rezultă din raportul de control intern al Direcţiei Conformitate Credit Europe Bank România SA din data de 04.08.2010).

Plângeri similare au fost formulate ulterior datei de 05.08.2010 şi de alţi clienţi ai aceleiaşi unităţi bancare, printer care şi o societate comercială, acestea fiind în curs de verificare de către bancă.

CITEŞTE ŞI:

Clienţii Credit Europe vor da în judecată banca

Zeci de braşoveni,la coadă la Credit Europe Bank, să-şi verifice conturile

Modus operandi                                                  

Din primele cercetări a rezultat că mai multe sume de bani au fost transferate fraudulos din conturile acestor clienţi în alte conturi şi retrase apoi în numerar sau au fost efectuate schimburi valutare, urmate de ridicări de numerar ori au fost realizate direct ridicări de numerar. O parte din clienţii băncii au fost induşi în eroare de către directoare, cu privire la situaţia conturilor, prin eliberarea de extrase de cont false sau cu privire la convenţiile de depozit încheiate, care nu au fost depuse la bancă de către învinuită, deşi aceasta a încasat personal sumele de bani depuse ori cu privire la nivelul dobânzii acordate, consemnat diferit pe exemplarul de contract al clienţilor (mai mare, de exemplu 11%) faţă de cel menţionat pe exemplarul de contract înregistrat la bancă (mai mic, de exemplu 7%).

Operaţiunile privind transferuri, schimburi valutare şi ridicări de numerar au fost iniţiate şi autorizate de Otilia Negrilă, conform drepturilor alocate în aplicaţia bancară pe baza fişei postului, aceasta având rangul de acces în aplicaţia bancară a băncii de „manager operaţiuni". „În cauză se efectuează cercetări în vederea identificării tuturor clienţilor acestei unităţi bancare aflaţi într-o situaţie similară cu cei care au formulat deja plângeri, a stabilirii întregului prejudiciu, precum şi pentru descoperirea şi tragerea la răspundere penală a tuturor persoanelor care au participat la săvârşirea faptelor sesizate", se arată într-un comunicat la DIICOT.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

image
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite