Braşov: Zeci de braşoveni, la coadă la Credit Europe Bank, să-şi verifice conturile UPDATE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai multe persoane s-au aşezat la coadă la sediul  Credit Europe Bank, unde a avut loc o fraudă de peste un milion de euro, cinci angajaţi fiind cercetaţi pentru golirea conturilor.

16.30 Credit Europe Bank a returnat astăzi mai multor braşoveni sumele dispărute din conturi. Procedura iniţiată astăzi se va desfăşura şi în următoarele zile.

„Am primit suma datorată, este vorba despre 30.000 de euro, bani pe care îi aveam depuşi. Am ales să retragem banii şi să îi depunem la o altă bancă. În suma returnată nu a intrat şi dobânda, însă reprezentanţii băncii ne-au asigurat că vom primi şi aceşti bani în cel mai scurt timp. Reprezentanţii băncii s-au comportat elegant şi sunt convinsă că şi restul clienţilor îşi vor primi banii care le-au dispărut din conturi. Pentru noi au fost câteva zile de stres, tensiune, palpitaţii, dar tot timpul am sperat într-o rezolvare amiabilă a situaţiei. Ne bucurăm că acest lucru s-a întâmplat", a spus Diana Stancu, unul dintre primii clienţi ai băncii care a fost despăgubit.

La Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Braşov au mai fost depuse reclamaţii şi astăzi. Numărul lor ajunge acum la 23, iar suma totală reclamată depăşeşte, potrivit şefului instituţiei, Ionel Spătaru,  1.500.000 de euro.

13.50 Trei clienţi ai băncii au venit, joi, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Braşov şi au reclamat dispariţia din conturi a unor sume cuprinse între 150.000 şi 296.000 de euro. Astfel, numărul clienţilor păgubiţi a ajuns la 20. "Primim reclamaţii pe bandă rulantă. Oamenii merg la bancă, constată că nu mai au bani în conturi şi după aceea vin la noi. Valoarea sumelor reclamate a depăşit cu mult un milion de euro. O să mergem să verificăm punctual fiecare reclamaţie şi vom dispune măsurile legale care se impun, în primul rând vom dispune ca banca să returneze sumele de bani oamenilor cărora le-au fost devalizate conturile", a declarat comisar şef adjunct al CJPC Braşov, Ionel Spătaru.Potrivit sursei citate, este posibil ca, pentru fiecare caz în parte, să fie dată o amendă în valoare de 50.000 de lei.

De asemenea, reprezentanţii CJPC Braşov au spus că, în urma analizării extraselor de cont, s-a constatat că au fost făcute tranzacţii bancare pe numele funcţionarei bănuite de fraudă chiar şi în urmă cu trei zile, când urmărirea penală împotriva acesteia începuse deja.

12.04 Vicepreşedintele Credit Europe Bank, Omer Tetik, a spus că au fost verificate toate sucursalele din ţară, însă nu s-au constatat probleme decât la cea din Braşov. Omer Tetik a precizat că nu s-a luat încă o decizie clară privind modul în care vor fi sancţionaţi angajaţii suspectaţi că au luat bani din conturile clienţilor. „Ne gândim la măsuri, eventual să facem schimbări în procedurile interne. Deocamdată însă prioritatea noastră este rezolvarea problemelor clienţilor, apoi vom vedea rezultatele anchetei noastre şi cea a organelor penale", a declarat Tetik.

10.33 Vicepreşedintele Credit Europe Bank, Omer Tetik, aflat la sucursala băncii, a declarat că mai mulţi clienţi ai sucursalei din Braşov au venit să îşi verifice conturile, plecând fără să îşi ridice banii din cont.Omer Tetik a spus că banca regretă cele întâmplate, menţionând că instituţia a început deja să despăgubească clienţii care au rămas fără bani în conturi. Ne pare rău pentru necaz. Deja am început să facem plăţile, să despăgubim clienţii, vom continua şi mâine. (...) Asta se poate întâmpla peste tot, nici nouă nu ne convine", a spus Tetik.

10.22 „Comunicăm tuturor clienţilor Sucursalei Credit Europe Bank Braşov, din Bd. Mihail Kogălniceanu Nr. 19, care au constatat efecturea unor tranzacţii neautorizate pe conturile lor, că banca va restitui acestora toate sumele de bani pentru care sunt identificate documente justificative", se arată în comunicatul băncii.

Credit Europe Bank precizează că, deoarece tipologia operaţiunilor este diferită, instituţia bancară a demarat o cercetare internă şi, pe măsură ce tranzacţiile efectuate fără acordul clienţilor sunt confirmate cu documente, se vor restitui sumele de bani datorate.

Totodată, banca îşi asumă responsabilitatea restituirii sumelor revendicate, subliniind că dispune de lichidităţile necesare onorării acestor plăţi.

10.18 De la deschiderea ghişeelor băncii, trei dintre clienţi au cerut lichidarea conturilor. Majoritatea braşovenilor care au verificat soldul conturilor, au plecat acasă linştiţi.

10.10 Banca a început să facă plăţile către clienţii păgubiţi. Oficialii instituţiei spun că acţiunea va continua pe întreg parcursul zilei. Aceştia au precizat că nu vor fi probleme, întrucât banca are asigurare de malpraxis.

Aproximativ 200 de clienţi ai băncii s-au strâns în faţa sediului pentru a cere informaţii despre conturile lor. Oamenii se tem că şi banii lor au dispărut. Reprezentanţii băncii fac apel spun că, potrivit auditului intern, ar fi vorba de 20 de clienţi păgubiţi. Cei cinci angajaţi ai băncii au fost suspendaţi din funcţie.

Întregul scandal de ieri, provocat de golirea conturilor clienţilor şi cine sunt vinovaţii, CITIŢI AICI

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

logo ads
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite