Ţepe de un milion de lei la o bancă din Braşov (UPDATE)

0
Publicat:
Ultima actualizare:

12 persoane au depus astăzi reclamaţii la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului, după ce sucursala unei bănci nu le-a returnat banii. Oficialii băncii susţin că este o fraudă internă.

17.50 Oficialii Credit Europe Bank spun că vor întreprinde măsurile necesare astfel încât să nu fie păgubit niciun client căruia legea ii dă dreptate.

"În urma sesizărilor primite din partea unor clienţi ai sucursalei, în data de 30 iunie 2010 am demarat o ancheta interna pentru investigarea plangerilor. Totodată la data de 5 august 2010, am sesizat Parchetul de pe lângă Judecatoria Braşov pentru demararea cercetărilor", se arată într-un comunicat al băncii.

Potrivit oficialilor Credit Europe Bank, cazul este investigat în acest moment de catre DIICOT.

"Pentru a nu periclita rezultatele anchetei desfasurate de organele de cercetare penală, nu putem da mai multe informaţii despre caz , dar vă asigurăm că vom colabora şi vom oferi acestora sprijinul nostru pentru identificarea făptuitorilor", mai spun reprezentanţii băncii.

17.00 Val de reclamaţii la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Braşov. Potrivit comisarilor, la sediul instituţiei astăzi s-au depus astăzi 13 reclamaţii. Totalul sumelor care au dispărut din conturi se apropie, potrivit cifrele CPC Braşov de 1.000.000 de euro (700.000 de euro şi 700.000 de lei). „Potrivit legii, cerem băncii să îi despăgubească pe clienţii săi în termen de 15 zile. Dacă acest lucru nu se întâmplă, Comisariatul pentru Protecţia Consumatorului poate dispune o amendă de 20.000 de lei, pentru fiecare caz", a declarat Ionel Spătaru, comisarul şef adjunct al Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului Braşov.

13.00 Poliţiştii braşoveni au fost sesizaţi în 5 august printr-o reclamaţie formulată la sediul central al băncii. În perioada 6-8 august, aceştia au întreprins cercetări la filiala băncii din Braşov. Un audit parţial a scos la iveală faptul că din patru conturi au fost sustrase în luna iulie mai multe sume. Poliţiştii spun că, în total este vorba despre 365.000 de lei.

Cinci persoane sunt cercetate în libertate pentru fals informatic şi fraudă informatică. Este vorba despre trei operatori de ghişeu, un casier, dar şi despre o persoană din conducerea băncii. Cercetările sunt continuate în prezent de către DIICOT Braşov.

11.55 Comisarul şef adjunct al Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Braşov, Ionel Spătaru, afirmă că vicepreşedintele Credit Europe Bank, unde mai multe persoane au fost prejudiciate cu cel puţin un milion de lei, i-ar fi sugerat să ajungă la o "soluţionare amiabilă" a acestui caz.

"În timp ce efectuam controlul la bancă am primit un telefon de la vicepreşedintele băncii, Mirela Bordea, care ne-a sugerat să ajungem la o soluţionare amiabilă a cazului. Practic, mi-a spus să-mi văd de treaba mea. Efectiv i-am închis telefonul", a declarat Ionel Spătaru.

Potrivit acestuia, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Braşov a aplicat băncii o sancţiune de 50.000 şi a dispus ca în timp de 15 zile să restituie clienţilor banii.

De asemenea, banca va mai fi amendată cu câte 50.000 pentru fiecare sesizare făcută de către clienţi în legătură cu dispariţia banilor din conturi.

Până în prezent, unsprezece clienţi ai băncii au sesizat CJPC că le-au dispărut banii din conturi, cele mai mari sume retrase din conturile unor persoane fiind de 204.000 de lei şi 73.000 de euro.

Vasile Săceanu, fiul unei cliente care a pierdut 70.000 de lei, a declarat că mama sa a constatat dispariţia banilor din cont în urmă cu două săptămâni.

"Nu i-au dat nici o speranţă că îşi va recupera banii. Astăzi am venit la bancă împreună cu mama mea, iar ei i s-a făcut rău şi am chemat ambulanţa. Când am cerut explicaţii ni s-a spus că o funcţionară a băncii, Otilia Negrilă, ar fi fugit cu banii", a spus Vasile Săceanu.

11.40 Angajata reclamată Parchetul de pe lângă Tribunalul Braşov, pentru că ar fi golit conturile clienţilor, este plecată în concediu şi nu a putut fi contactată de reprezentanţii băncii.

11.18 Conducerea instituţiei bancare din Braşov unde mai mulţi clienţi au fost păgubiţi, fiindu-le golite conturille, a făcut plângere penală împotriva unei angajate a băncii, care ar fi responsabilă de prejudiciul creat. Cazul a fost preluat de procurorii DIICOT.

Cea mai mare ţeapă în valută este de 73.000 euro şi de 204.471 lei. O femeie de 86 de ani a ajuns la spital, în urma unui şoc provocat de aflarea veştii că a rămas fără 60.000 de lei.


Directorul OPC Braşov, Ionuţ Spătaru, a declarat  ca s-au primit mai multe sesizări telefonice, oamenii acuzând faptul că nu mai au bani în conturi.
"Din ceea ce am înregistrat sunt 10-11 persoane. Suma depăşeşete 10 miliarde de lei vechi. Extrasele clienţilor arătau că aveau sume de la 69.000 de euro, 200.000 de ron, 60.000 de euro în conturi", a declarat Ionuţ Spătaru.

Reprezentanţii băncii nu pot spune încă, cu exactitate cum s-a creat prejudiciul, dar ei au confirmat faptul că este vorba de o fraudă internă, asigurându-i pe clienţi că li se vor înapoia banii.


"Conform legii, sancţiunea este între 5.000 şi 50.000 de lei. Vom acorda sancţiune maximă acestor bănci şi vom mai dispune şi înapoierea banilor în termen de 15 zile", a declarat la Realitatea TV directorul OPC Braşov, Ionuţ Spătaru.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

logo ads
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite