Portret: Vasile Tatu este brăileanul care a plimbat un milion de oameni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Este şofer şi mecanic auto de când a terminat şcoala generală, iar de când conduce taxiul se poate lăuda că a plimbat cu maşina de cel puţin zece ori toată populaţia oraşului.

După ce a terminat cu şcoala generală, părinţii l-au trimis la oraş să-şi facă o meserie, potrivit obiceiului timpului. A ales-o pe aceea de şofer, mecanic auto. Era perioada când steaua de necontestat a şoselelor era autocamionul „Bucegi", care devenise catârul de povară al economiei.

Pe bătrânul Bucegi

„Prima mea maşină pe care am lucrat a fost un SR „Bucegi" de 5 tone. Era un Taxi-camion. Folosit la mutatul cetăţenilor de la o casă la alta. Nu era maşină nouă dar era bine întreţinută. Trebăluiam toată ziua pe lângă ea pentru că, ăsta era Buceagul, cum era poreclit. Dar se vedea de la distanţă că era la oringine maşină americană", îşi aminteşte Vasile Tatu.

Exclusiv: Coleg cu Labiş şi Cosaşu, scriitorul Fănuş Neagu a vorbit cu oamenii şi s-a tutuit cu sfinţii!(GALERIE FOTO)

Camioanele Bucegi de 5 tone şi Carpaţi de 2,5 tone au fost construite după un model american. Chiar sigla V8 era cea de la Ford.
„Avea motor robust, performant numai că avea un consum de 30 de litri de benzină la 100 de kilometri. Până prin anii 1977-78 când a apărut prima criză a carburanţilor, nu a fost o problemă după aceea însă, treptat au fost eliminate din trafic", ne-a explicat şoferul de taxi.

Pentru stilul elegant în conducere este de multe anume solicitat de către concetăţeni.

„Mi-am făcut în timp un renume din faptul că nu mă grăbesc niciodată peste limita legală şi cu toate acestea chiar în criză de timp, nimeni nu a pierdut vreodată, ca să zic aşa, trenul", ne-a spus, amuzat, Vasile Tatu.

"Privesc în urmă şi pot spune cum arăta oraşul în 1967, când am îneceput să-i parcurg străzile şi cum s-a modificat până în ziua de astăzi. Mi-aduc aminte bulevardul Dorobanţilor cu trandafiri pe mijloc nu cu tramvaie, faleza Dunării cea veche, plină de praf şi de fum de la locomotivele cu abur, Depoul de tramvaie", şi-a depănat amintirile nea Vasile, cum îi spun mai tinerii colegi de breaslă.

Portret: Maria Vişan Brăescu creşte plante uriaşe şi flori deosebite/Află de aici povestea clujencei care iubește Brăila

Acum are o agendă telefonică pe măsura celor ce-l cunosc. Tocmai de aceea a fost solicitat şi în situaţii mai speciale, de multe ori.

„De regulă, seara târziu când trag acasă, rar se întâmplă să beau un şpriţ, la masă, nu de alta dar nu se ştie cine are nevoie de mine. Am fost solicitat la miez de noapte să mă duc cu cineva la aeroport, sau să aduc un bolnav dintr-o zonă apropiată. Sau, de ce nu, am fost solicitat să transport de la cluburile din jurul Brăilei pe cineva care, bravo lui, după ce a consumat alcool, nu a mai urcat la volan, dar trebuia să ajungă omul acasă", ne-a spus Vasile Tatu.

Portret: A învăţat secretele fotbalului de la Mircea Lucescu

„De un lucru este sigur, când eşti deja cunoscut şi solicitat, trebuie să fii în priză 24 d eore din 24, altfel pierzi respectul celor din jur", a conchis şoferul de taxi.

ÎNTREBĂRI ŞI RĂSPUNSURI

Ce-l nemulţumeşte pe şoferul de taxi de astăzi?

V.T.: Starea drumurilor. Parcă mereu se face treabă de mântuială. Am vrea şi noi să vedem cum mai este închisă o stradă şi refăcută în totalitate, aşa cum s-a întâmplat cu bulevardul Independenţei. Decât petice, ami bine aşa. Pentru că iată, pe Independenţei se circulă perfect.

Mai aduce profit meseria de taximetrist?

V.T.: Dacă eşti serios cu clienţii, da. Nu cine ştie ce, pentru că dările sunt multe şi mari, statul ne cere mereu, ba una, ba alta, ba mai schimbă apatratele de taxat, ba culoarea maşinii şi tot aşa. Pe deasupra piesele sunt scumpe şi un taxi trebuie să meargă perfect, nu să zdruncine clientul.

Portret: Cezar Brătulescu este ofiţerul care a ajuns profesor de istorie/Află de aici povestea brăileanului

Ce-i place?

Plimbările drumurile lungi prin ţară, cu maşina şi familia. Consideră că ieşind din mediul zilnic, chiar şi pentru doar două trei săptâmâni îţi reîncarci bateriile şi ajungi să te simţi excelent când revii acasă. Îi plac înttâţlbnirile cu prietenii, tocmai pentru că are parte foarte rar de ele.

Ce nu-i place?

Lipsa tot mai acută a unui trai decent din partea majorităţii cetăţenilor. Nu-i place minciuna şi timpul pierdut. Nu-i place sportul privit la televizor şi nu înţelege pasiunile ce duc până la la violenţe.

Portret: Vlăduţ Brînză este urmaşul lui Ştefan cel Mare, devenit marinar şi şeful Portului Brăila

Profil
Născut: 23 decembrie 1949 - Viziru , jud Brăila
Studii: Medii, bacalaureat
Ocupaţia: şofer taxi
Familia: căsătorit, un copil

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite