Exclusiv: Brăila are 46 de milioane de euro pentru a face prima "autostradă" românească pe Dunăre

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Proiectul european pentru realizarea unui şenal navigabil pe fluviu între Călăraşi şi Brăila ajunge la 46 de milioane de euro. Deşi în dreptul Gropeniului este o zonă care ar putea să dea bătăi de cap constructorilor, AFDJ spune că va trece la executarea lucrării în cel mai scurt timp.

Odată cu realizarea unui şenal navigabil, conform cererilor din proiect, se aşteaptă o revigorare a transporturilor navale şi a schimburilor de mărfuri.
„Îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre între Călăraşi şi Brăila" este un proiect de 46 de milioane de euro, finanţat prin ISPA.
Lucrarea este cofinanţată de Comisia Europeană prin Facilitatea ex-ISPA, cu suma de 17,7 milioane de euro, diferenţa fiind asigurată de către Guvernul României din bugetul de stat.

CITEŞTE ŞI:

Ţeapă: Podul peste Dunăre de la Brăila se "construieşte" o dată la patru ani!

Exclusiv: Ultimele nave de luptă din flota României/Află de aici secretele bastimentelor fluviale prezente de Ziua Marinei la Brăila 

200 de kilometri


Potrivit proiectului, va trebui executat un şenal navigabil utilizabil pe tot parcursul anului, cu o adâncime minimă de 2,5 metri şi o lăţime de 150-180 metri, pe o lungime de 200 de kilometri, între Călăraşi şi Brăila, între km. 375 şi km. 175. Este un proiect absolut necesar în condiţiile în care vara, mai ales, nivelul apei scade cu până la 80% fiind dispersat în canalele fluviului.

Brăila: Calea Călăraşilor intră în reabilitare/Citeşte aici în ce constau lucrările şi care este valoarea proiectului

Deocamdată Dunărea curge lin, mult prea rar fiind tulburată de navele mari de transport

Pragul de la Gropeni, în vizor

Adio, vapoare cu pasageri spre Delta Dunării!

Brăila, ca judeţ, are, după Tulcea, cel mai lung mal al fluviului. Cu toate acestea, singura problemă care se ridică în calea navigaţiei de mare tonaj este la Gropeni.
"Pentru această zonă am solicitat loc de ancorare în aval pentru barjele care vor lucra şi pentru instalaţiile de dragare. Acolo unde braţele Cremenea şi Vâlciu se unesc apar depuneri de aluviuni şi periodic trebuie făcută decolmatarea", ne-a declarat Ion Badea, directorul Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos-Autoritatea Căi Navigabile Brăila.

Brăila: Se vor cheltui cu 4.000 de lei mai puţin pentru reabilitarea Platoului din faţa Primăriei


Lucrarea va fi efectuată de un consorţiu care include trei companii din Constanţa (Interconstruct, Canal Services şi G & G România) şi una din Galaţi (Superquatro Grup).
Conform proiectului, ele vor executa în 31 de luni şenalul navigabil pe cei 200 de km. de Dunăre. S-a stabilit ca termen de graţie anul 2014 când lucrarea, care dispune de fonduri şi utilaje, să fie finalizată.

Exclusiv: Restaurantele brăilene lustruiesc lacătele/Citeşte aici ce strategii pregătesc administratorii pentru a supravieţui crizei

Un port înfloritor


De altfel, asigurarea unui şenal navigabil permanent pe sectorul respectiv este esenţială pentru dezvoltarea a ceea ce specialiştii numesc "Autostrada Dunărea".

Dumitru Popa, prefectul județului Brăila

"Sperăm totuşi că o să vedem cândva pe Dunăre şi nave care transportă mărfuri, nu doar bărci, pentru că în prezent doar ele mai sunt bune pentru transportul nostru fluvial. La urma urmei vorbim de o mare infrastructură cu bani europeni", ne-a declarat Dumitru Popa, prefectul judeţului.

Proiectul respectiv este prins în programul de guvernare 2009-2012, Capitolul 12 „Infrastructura de transport", al actualului executiv.

Afacere: Se munceşte zi şi noapte pentru un nou supermarket în Brăila

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite