Ţeapă: Podul peste Dunăre de la Brăila se "construieşte" o dată la patru ani!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ion Mirceag spune că are afaceri în zonă şi nu speră să vadă podul gata
Ion Mirceag spune că are afaceri în zonă şi nu speră să vadă podul gata

Dacă, zilnic, armatorii bacurilor câştigă 240.000 de lei, cine are interesul să nu se facă podul peste Dunăre, Brăila - Tulcea? Deşi o dată la patru ani reprezentanţii autorităţilor judeţene promit că vor construi podul, obiectivul pare să fie încă departe. Până şi macheta podului, aşezată în holul Prefecturii, s-a degradat.

Tulcenii care au afaceri în zona de est a ţării şi implicit cei din zona de nord şi est a României, care au afaceri în judeţul Tulcea, sunt nevoiţi fie să facă un ocol de peste 140 de kilometri pentru a ajunge la podul de la Giurgeni - Vadul Oii, fie să piardă timpul la unul dintre bacurile de la Brăila sau Galaţi.

Exclusiv: Brăila are 46 de milioane de euro pentru a face prima "autostradă" românească pe Dunăre

„Nu se mai poate aşa. Am afaceri cu carne în judeţele Tulcea, Brăila, Galaţi şi Vrancea. Zilnic plătesc de câte două ori, trei sau patru maşini pentru a trece Dunărea cu bacul. Pentru maşinile de până la 12 tone, plătesc 42 de lei de trecere. Dacă merg pe pod pe la Giurgeni - Vadul Oii, taxa este de 19 lei o trecere. Dar ca să merg pe podul ăsta consum o cantitate de combustibil care nu justifică efortul. În plus, pe la bac pierd cel puţin o oră şi la dus, şi la întors", ne-a declarat Ion Mirciag, crescător de animale şi proprietar de fabrică de mezeluri tradiţionale din comuna Horia, judeţul Tulcea.

17 lei vor plăti de la 01 februarie automobiliştii care vor să treacă Dunărea cu bacul

Cine are interes?

Bacurile care asigură legăturile între Brăila şi Smârdan produc în medie pe fiecare trecere între 700 şi 1.500 de lei, în funcţie şi de mărimea navelor. Cele opt bacuri aparţinând Delta Nav şi Romnav produc singure, fără trecerile de noapte, în jur de 15.000 de lei pe oră. În cele 16 ore de lucru pe zi, între orele 6.00 şi 22.00, acestea ar trebui să aducă în buzunarele armatorilor în jur de 240.000 de lei!

Supersalariaţii din universităţile de stat câştigă bani frumoşi chiar şi în lipsă. Sunt pontaţi în fals!

„Nu există interes să se facă podul, pentru că banii se împart cu dărnicie acolo unde trebuie. Iar interesele spun că se poate şi aşa, deci mai avem de aşteptat până când vom vedea podul crescând pe malurile dintre judeţele Brăila şi Tulcea", ne-a declarat Nicu Popreag, 53 de ani, din localitatea Smârdan, care, însă, lucrează în Brăila.

Aberaţii legislative: Ca să iei ajutor pentru încălzire trebuie să ai şcoală, să faci zeci de drumuri şi să completezi un top de hârtie.

„Au fost situaţii când, din cauza vremii, nu am putut ajunge la muncă. Dacă era podul, făcut aşa ceva nu se întâmpla", a specificat omul.

image

Mult aşteptatul pod care ar urma să lege „Dobrogea de continent", aşa cum a spus, într-una dintre vizitele sale la Brăila, Răzvan Murgeanu, secretar de stat la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, este acum la stadiul de „proiect în discuţie". Acesta a declarat că s-a implicat în acest proiect, mai ales că înţelege foarte bine care sunt beneficiile realizării acestuia.

Târgul auto deschis recent de Primăria Brăila este gol, iar samsarii îşi vând maşinile pe trotuar

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite