Banca îi răspunde arădeanului care a pierdut 1.000 de lei la un bancomat: Timpul în care trebuie să iasă banii din ATM nu e reglementat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dorin Ilea a rămas fără bani după o bâlbă de sistem a unui aparat. Banca susţine că vina este a clientului, care a efectuat operaţiunile la bancomat şi a plecat înainte să-i fie eliberaţi banii.

CITEȘTE ȘI:

Cititorii ”Adevărul” își varsă oful pe băncile din România și îl susțin pe Dorin Ilea

Dorin Ilea a rămas fără 1.000 de lei după ce sistemul informatic al unui bancomat pare să fi avut o cădere. Încercând să scoată nişte bani de la bancomat, arădeanului i-a fost afişat un mesaj conform căruia a fost depăşită limita de tranzacţii permisă pentru o zi.

„Am scos din bancomat o sumă şi am mai vrut să scot nişte bani. Mi-a apărut mesaj că depăşesc plafonul de tranzacţii permis. Am mai stat câteva secunde în faţa bancomatului până mi-am băgat cardul şi banii în portofel şi mesajul a rămas acelaşi pe ecran”, povesteşte Dorin Ilea, cum a început aventura sa.

După ce bancomatul i-a refuzat cea de-a doua tranzacţie, omul şi-a luat cardul, iar a doua zi a observat că banii pe care îi solicitase îi lipseau din cont.

Lungul drum al lămuririlor

Dorin Ilea a reclamat la BRD situaţia, dar funcţionarii de la sucursala arădeană nu i-au oferit niciun răspuns. A insistat şi astfel a primit un răspuns de la centrala băncii, care spune că, în conformitate cu înregistrările de operaţiuni ale ATM-ului, banii au fost ridicaţi de pe card, după introducerea codului PIN, cod care este cunoscut doar de titular.

„Noi cunoaştem situaţia domnului Ilea. E o situaţie mai delicată pentru că banii au fost eliberaţi de aparat în baza solicitării clientului, cu respectarea tuturor cerinţelor. Dânsul a plecat prea repede de la bancomat şi banii au rămas în fantă, fiind poate ridicaţi de altcineva”, a declarat în această dimineaţă Albertino Iulian Ghiţă, director comercial al sucursalei arădene a băncii. Acesta a mai explicat că situaţia a fost verificată şi de Protecţia Consumatorului, care a primit acelaşi răspuns ca şi clientul băncii, respectiv că tranzacţia s-a efectuat cu utilizarea cardului şi a codului PIN. Dorin Ilea a primit de la Protecţia Consumatorului acelaşi răspuns, ca de la bancă.

Justificare bancară: timpul în care trebuie să iasă banii din ATM nu e reglementat.

Acesta este răspunsul oficial al BRD pe care l-a primit arădeanul care a rămas fără 1000 de lei din contul de salarii după ce a încercat să ridice bani de la un bancomat.

image

După ce a reclamat dispariţia celor 1000 de lei din contul de card, Dorin Ilea a primit de la BRD, Direcţia Operaţiuni Carduri Bancare un răspuns în care i se spune  că reclamaţiile sale au fost verificate şi că în conformitate cu jurnalul şi balanţa ATM-ului incriminat, operaţiunea de retragere de numerar a fost finalizată.

Mai mult decât atât, banca susţine că ”considerăm contestaţia dumneavoastră nejustificată şi ca urmare contul dvs. a fost debitat cu suma de 6,00 RON, reprezentând comisionul aferent pentru iniţierea nejustificată a unui refuz de plată”.

”Evident că am mai trimis o adresă băncii şi atunci mi s-a răspuns că nu există reglementări legale cu privire la timpul în care banii trebuie să iasă prin fanta bancomatului. Mi se pare halucinant, mai ales că mie pe ecran nu îmi apărea mesajul ridicaţi suma solicitată, ci un mesaj prin care eram înştiinţat că am depăşit suma tranzacţiilor permise”, a explicat arădeanul.

Acesta a mai subliniat că dovezile cu privire la faptul că nu a ridicat acesi bani sunt la bancă, respectiv înregistrările camerelor de luat vederi. ”Asta e tragedia, că dovezile mele sunt la ei. Şi dacă banii i-a luat altcineva, eu nu am nimic cu acele persoane. Din punctrul meu de vedere, vinovată e banca care are ATM-ul, deoarece acesta nu mi-a dat mesaj de ridicare a banilor ci de refuz de plată. Cât să stau în faţa bancomatului în aceste condiţii?”, se întreabă arădeanul care s-a decis să acţioneze banca în instanţă, aşa cum i-a şi fost de altfel sugerat de către instituţie.

Jaf armat la o bancă din Galaţi. Atacatorul  a plecat cu 8.000 de lei şi 2.000 de euro

În jaful armat de la Bancpost, casierele sunt suspectate de complicitate

Arad



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite