Hoţii de cupru întârzie trenurile Eurostar

0
Publicat:
Ultima actualizare:

800 de metri de cablu au dispărut, iar reţeaua de fibră optică a fost avariată. Trenurile au avut întârzieri de 30 de minute. Furtul s-a produs în noaptea de luni spre marţi, în pofida măsurilor suplimentare de supraveghere decise de SNCF în urma altor furturi similare.

Lipsa cablurilor a fost semnalată la ora locală 2.30 în apropiere de Oignies, Pas-de-Calais. Echipele SNCF - căile ferate franceze - au lucrat toată noaptea pentru a înlocui cele 11 cabluri de cupru furate, ce însumau 800 de metri, şi pentru a repara reţeaua de fibră optică. În pofida eforturilor depuse de angajaţii căilor ferate franceze, traficul normal a putut fi reluat abia spre ora 9.00.

Citiţi şi:

Constanţa: Hoţii au scurtcircuitat mersul trenurilor
Prindeţi hoţii care lasă trenurile fără curent!


Zeci de trenuri Eurostar, TGV şi Thalys (linia de mare viteză ce leagă Parisul de Bruxelles, Amsterdam şi Köln) au avut întârzieri între 15 şi 30 de minute până la remedierea situaţiei. SNCF „s-a obişnuit" de câţiva ani cu furturile de cabluri. Deşi au fost luate mai multe măsuri, ele se înmulţesc pe măsură ce preţul materiilor prime creşte pe plan mondial. În 2010, SNCF s-a confruntat cu 3.200 de cazuri de furturi de cablu. Pierderile au fost estimate la 30 de milioane de euro, cu 170% mai mult decât în 2009, şi peste 5.800 de ore de întârziere.

Plan de urgenţă de 40 de milioane de euro

Pentru a combate aceste furturi, SNCF a demarat la începutul lunii martie un plan de urgenţă în valoare de 40 de milioane de euro care va fi derulat pe o durată de 18 luni. 48 de elicoptere ale jandarmeriei supraveghează cele mai importante linii feroviare, în încercarea de a-i descuraja pe hoţi. Potrivit presei franceze, niciunul dintre aceste elicoptere nu se afla în apropiere de Oignies, deşi Pas-de-Calais este una dintre zonele cele mai expuse, întrucât hoţii pot foarte uşor să vândă cuprul în porturile din nordul Europei.

Planul mai include marcarea cablurile astfel încât să fie mai greu de vândut şi crearea unui dispozitiv de alertă automată prin GSM în caz de rupere a cablurilor. Zonele cele mai sensibile vor fi supravegheate video. Totodată, în aceste zone, cablurile vor fi îngropate, operaţiune ce va costa 17,2 milioane de euro. Potrivit ministrului de Interne, Claude Guéant, poliţia va da şi ea o mână de ajutor şi va mări numărul controalelor la centrele de reciclare a metalelor.

Ţiganii, printre „specialişti"

Printre cei care s-au specializat în furturile de cablu de la SNCF şi comercializarea lor se numără şi ţiganii din România şi Bulgaria. Ultimele isprăvi ale unor cetăţeni români au avut loc în luna aceasta. O operaţiune a poliţiei din Meurthe-et-Moselle (nord-est) a dus la arestarea unor cetăţeni români care vindeau metale la un centru de reciclare.

La 15 aprilie, doi cetăţeni români au fost arestaţi la Nantes chiar în timp ce se pregăteau să taie cablurile unei linii de tramvai. Anul trecut, în plin sezon de vacanţe, patru români au furat trei kilometri de cabluri electrice, în apropiere de Lille. Peste 120 de trenuri de mare viteză au înregistrat întârzieri de peste 20 de minute şi 35.000 de călători au fost afectaţi.

30 de milioane de euro reprezintă pierderile provocate SNCF în 2010 de către hoţii de cabluri.

Cablurile, depistate cu Google Earth

Patru britanici au dat lovitura de 67 de ori, pagubele provocate căilor ferate din Marea Britanie ridicându-se la peste 1,1 milioane de euro. Cei patru au vizionat peste 4.000 de imagini cu ajutorul Google Earth pentru a descoperi cele mai sigure zone pentru tăierea cablurilor. În luna martie, bărbaţii au fost condamnaţi la opt ani de închisoare. În prezent, tona de cupru se vinde la Londra cu aproape 6.500 de euro, iar preţul va creşte din nou, odată ce Japonia va demara proiectele de refacere a infrastructurii.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite