Prindeţi hoţii care lasă trenurile fără curent!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Poliţia nu face faţă valului de furturi din infrastructura feroviară. Pentru a patra oară în ultimele trei săptămâni, hoţii de cabluri au bulversat ieri circulaţia trenurilor spre litoral. Garniturile CFR de pe ruta Bucureşti Nord-Constanţa au avut ieri întârzieri de până la o oră, din cauza furturilor de cabluri în apropiere de Lehliu.

Citeşte şi:

Botoşani: Grav accident feroviar!

Hoţii au acţionat în zona Săruleşti - Lehliu, reuşind să fure 280 de metri de cablu purtător şi 230 de metri de fir de contact pentru a le vinde la fier vechi.
Anchetatorii spun că infractorii au slăbit firul de contact pe care circulă trenurile, iar pantograful unui tren de marfă l-a agăţat şi l-a rupt. Poliţiştii au găsit la faţa locului mai multe unelte pe care le-au folosit hoţii şi au prins ieri un suspect. Viorel Spânu, şeful Poliţiei Transporturi Feroviare din Lehliu-Gară a precizat că siguranţa călătorilor nu a fost pusă în pericol de acest incident.

Greu de oprit

Poliţiştii susţin că numărul hoţilor a crescut în ultimul an, dar fenomenul furturilor din infrastructura feroviară e foarte greu de oprit din cauza lipsei de personal: un post de trei-patru agenţi are în observaţie între 50 şi 100 de kilometri de cale ferată. „Mai avem patru dosare cu autor necunoscut, infracţiunile fiind comise în data de 25 şi 26 martie 2011, dar şi pe 30 şi 31 martie 2011", a declarat şeful Poliţiei TF Lehliu-Gară.

„Din noiembrie până acum am reţinut aproximativ 20 de persoane. Acum trei zile am prins opt hoţi care furaseră 1.600 de metri de cablu, în valoare de peste un milliard de lei vechi", a declarat pentru „Adevărul de Seară" Sorin Marinescu, inspector Investigaţii Criminale la Poliţia Transporturi. Potrivit agenţilor de la Poliţia Transporturi, multe persoane preferă să cumpere cupru de la hoţii de cabluri CFR. „Dau între 20 şi 23 de lei pentru fiecare metru, care cântăreşte aproximativ un kilogram. Le convine şi lor pentru că nu trebuie să taie factură şi cumpără aproape la jumătate din preţ", a mai spus, pentru „Adevărul de Seară", Sorin Marinescu.

În apropierea Capitalei, zonele preferate de hoţii de fier vechi şi de cabluri sunt Pantelimon, Otopeni şi Mogoşoaia, unde există câteva linii aflate în conservare, pe care nu circulă trenuri. Mulţi dintre hoţi s-au electrocutat din cauză că au crezut că liniile nu mai sunt bune. „Circulă 27.000 de volţi prin ele. Din ianuarie până acum am avut patru electrocutaţi, iar unul a murit", a mai spus Sorin Marinescu.

Patru trenuri anulate

Incidentul de ieri a dus la blocarea circulaţiei feroviare în zona Lehliu. Ieri, până la ora 16.00, circulaţia a 16 trenuri de persoane a fost îngreunată în zona Lehliu. Trenurile Rapid 680 şi 682 de pe ruta Constanţa - Bucureşti Nord, dar şi Rapidul 681 Bucureşti Nord - Constanţa au avut întârzieri care au totalizat 255 de minute. Trenul Rapid 680, cu sosire în Capitală la ora 9.40, a ajuns la destinaţie cu o întârziere de 60 de minute, iar trenul 682 Constanţa - Bucureşti Nord, cu sosire la ora 12.00, a avut o întârziere de 55 de minute. Cea mai mare întârziere a avut-o Rapidul 681 Bucureşti Nord - Constanţa, care ar fi trebuit să ajungă la destinaţie la ora 11.14. Trenul a sosit însă  după 145 de minute.

Trenurile personale 8033 şi 8013 Bucureşti Obor - Constanţa şi 8043 Feteşti -Bucureşti Obor au fost anulate. Personalul 8022 Bucureşti - Ciulniţa a fost scos, de asemenea, din circulaţie. Toate garniturile care au trecut prin Săruleşti au fost tractate de o locomotivă Diesel, cuplată înaintea locomotivei electrice. Trenurile au fost preluate de la zona afectată până la staţia Fundulea, unde locomotiva Diesel era decuplată. De aici, drumul a continuat cu locomotivele electrice. Pentru zona afectată a existat o singură locomotivă Diesel. Potrivit reprezentanţilor CFR, traficul feroviar, între staţiile Lehliu şi Săruleşti s-a desfăşurat doar pe un fir, celălalt fiind închis pentru lucrări de reabilitare.

Atac la 27.000 de volţi

Incidentul de marţi noaptea a afectat un sector de un kilometru de cale ferată. Pe o distanţă de 500 de metri, stâlpii de înaltă tensiune au rămas fără nicio urmă de echipament sau de fir electric. „Acea linie de contact pe care au acţionat hoţii funcţionează la 27.000 de volţi. Nu ştiu cum au scăpat fără să se ardă. Zilnic există cel puţin două sau chiar trei cazuri în care mersul trenurilor este afectat de furturile de fier sau de cabluri de la liniile de cale ferată ale CFR", a declarat Radu Anton, directorul CFR Infrastructură din cadrul Regionalei Constanţa.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite