Tablete PC, made in România: PC Allview AllDro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucian Peticilă (dreapta) şi Camelia Cotună au lansat tableta PC Allview AllDro
Lucian Peticilă (dreapta) şi Camelia Cotună au lansat tableta PC Allview AllDro

Au vândut televizoare şi DVD-uri, iar acum au lansat o tabletă PC. Reţeta fraţilor Lucian Peticilă şi Camelia Cotună e simplă: preţul creează brandul. Primul pilon din noua strategie de business a celor doi braşoveni este tableta PC Allview AllDro, proaspăt lansată, care de anul viitor va fi disponibilă şi în varianta 3G.

La 41 de ani, Lucian Peticilă pare un fel de evanghelist angajat de gigantul american Apple pentru a propovădui filosofia din spatele celui mai important produs lansat de americani în acest an, tableta iPad. Dar scopul lui este mult mai pragmatic: vânzarea propriei tablete PC, Allview AllDro. Sau, ca să fim pe deplin riguroşi, tableta produsă pentru el de un grup chinezesc.

Citiţi şi:

Orange a lansat prima tabletă sub marcă proprie
Boc despre iPad-ul lui: Mi-am l-am procurat singur, ca orice român
VIDEO "Blackberry-ul românesc" costă 519 lei şi este produs de braşovenii de la Visual Fan

„Noi trimitem firmelor chinezeşti cu care lucrăm anumite specificaţii tehnice, în funcţie de ceea ce credem noi că se caută pe piaţa românească, iar ei produc sub brandul nostru", rezumă Peticilă strategia din spatele afacerii Visual Fan, pe care braşoveanul a fondat-o în urmă cu opt ani, alături de sora sa, Camelia Cotună (37 de ani).

Reţeta de afaceri a fost deja folosită pentru televizoare, DVD-uri, sisteme de navigaţie cu GPS şi telefoane mobile, toate produsele având în comun pe lângă numele Allview şi poziţionarea în segmentul ieftin de preţ. „Este avantajul nostru, avem produse ieftine, dar tot acesta este şi marele dezavantaj, că nu avem un brand cunoscut", rezumă Peticilă.

Tehnică şi afaceri

Pasionat de tehnologie -la zece ani încropea primul său telefon, la care vorbea cu un vecin, iar apoi urma un liceu cu profil electrotehnic - Peticilă a renunţat la studiile universitare în domeniul electrotehnic în anul doi pentru a începe afacerile. S-a folosit, la fel ca mulţi alţi tineri antreprenori, de „averea" părinţilor. „Şi-au pus gaj casa pentru care munciseră o viaţă pentru ca noi să luăm un credit", descrie Peticilă începuturile sale în afaceri.

Sub brandul Allview au apărut noi produse, iar telefonia mobilă aduce mai mult de jumătate din afacerile de circa trei milioane de euro din acest an, valoare apropiată de cea de anul trecut.

Mai puteţi citi în numărul 47 al revistei „Forbes România":

Cu o nouă faţă. A cumpărat aproape tot ce i-a ieşit în cale şi a ajuns cel mai mare industriaş român. Odată cu criza, Marius Cristescu şi-a schimbat filosofia de afaceri. Cum alege acum miliardarul timişorean companiile în care să investească?
Cel mai bun mall. Sunt printre ultimii veniţi pe piaţa mallurilor din Capitală, dar spun că au armele necesare pentru a schimba harta comerţului modern. Cine va avea câștig de cauză?
Jucăriile hi-tech ale agricultorilor. Că agricultura încă se mai face cu calul și cu plugul rămâne un mit. Uitaţi-vă la investiţiile de zeci de milioane de euro pe care Ioan Niculae sau Culiţă Tărâţă le fac în tehnologie, an de an!

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite