Unul din patru români îşi modifică maşina

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Radio-casetofoanele, boxele şi jantele sunt cele mai vândute elemente de tuning la noi
Radio-casetofoanele, boxele şi jantele sunt cele mai vândute elemente de tuning la noi

Cele mai întâlnite schimbări sunt cele la sistemele audiovideo şi cele de la jante. Din cele peste cinci milioane de maşini înmatriculate în România, aproximativ 1,3 milioane au fost modificate faţă de varianta de achiziţie.

O vorbă din bătrâni spune că „femeia şi maşina nu sunt de împrumut", iar motivele sunt multe şi le cunoaştem cu toţii. Ce te faci atunci când te plictiseşti de ele? Le schimbi, sau la aduci modificări. Pentru că şi la femei, dar şi la maşini aceste operaţii sunt perfect posibile.

Statul ne-a păcălit: Nu s-a cheltuit decât 10% din taxa auto!

Boc: Numărul de vouchere pentru "Rabla" va fi suplimentat cu 40 - 50 de mii

Divorţezi şi îţi cauţi nevastă sau vinzi maşina veche, pentru una mai nouă sau un pic mai altfel. Dar, ce te faci când nu ai bani sau starea necesară pentru o schimbare totală? Alegi să modifici, pe ici pe colo, prin locurile esenţiale. În cazul maşinilor, această schimbare se numeşte tuning. Modificările la femei reprezintă un subiect mai sensibil, aşa că ne ocupăm exclusiv cu tuningul de maşini.

Pasiunea bate criza

Românii îşi modifică maşinile începând de la un simplu casetofon şi până la transformarea aproape totală. Pasiunea nu pare să aibă limite printre cei „ahtiaţi" să-şi modifice maşina, ca să fie „mai altfel". „Pasiunea bate criza", este de părere Graţian Sonu, fondatorul celui mai mare site pentru pasionaţii de tuning din România, 4Tuning.ro

„Piaţa a scăzut cu 50% în 2009 faţă de 2008, ajungând la 5-6 milioane de euro", declară Sonu. Chiar dacă este o previziune sumbră, Graţian este încrezător în „nebunia" pasionaţilor. „Indiferent de condiţiile economice, există un număr de oameni pentru care modificarea maşinii reprezintă principalul scop în viaţă. Este aproape la fel ca ţigara", spune Sonu. „Dă dependenţă"!

Piaţa de tuning este împărţită în trei mari categorii. Prima este cea a echipamentelor audiovideo, urmată de cea de „styling". Adică, modificări aduse exteriorului maşinii, prin elemente aplicate pe caroserie, dar şi la interior. A treia categorie ar fi cea tuning racing, adică modificări la motor, cutie de viteze amortizoare şi suspensii. Şeful de la 4Tuning spune că din cele 5 milioane de euro, cât a fost piaţa de tuning anul trecut, aproape 3,5 milioane a fost reprezentat de segmentul audiovideo.

Adică, boxe, radio-CD sau MP3 playere, difuzoare subwoofer, de pus în portbagaj sau DVD playere şi monitoare LCD. „Una dintre primele modificări pe care le face un proprietar de maşină este să schimbe ceva pe partea audio. Adică, îşi cumpără un player mai bun, nişte boxe sau un subwoofer.

Tico de 10.000 de euro

Câştigătorul titlului "cel mai zgomotos automobil" a fost, anul trecut, un proprietar de Dacia Break. Instalaţia audio montată în maşină atingea nivelul de 159 de decibeli. Prin comparaţie, un avion supersonic atinge, la decolare, un nivel de zgomot de 130 de decibeli. Sistemul audio montat în Dacia Break are o putere brută de 30.000 de vaţi, valoare numai bună pentru un concert pe stadion.

Totuşi, prioprietarul Daciei are serioase motive de temere, pentru că un posesor de Tico a investit peste 10.000 de euro în instalaţia audio. Scopul declarat este să ajungă la 160 de decibeli, pentru a depăşi recordul de anul trecut. Totuşi, nu suma investită îţi aduce câştig de cauză în acest segment, pentru că Graţian Sonu spune că există oameni care au investit cu mult peste 10.000 de euro în instalaţia audio a maşinii.

„Sunt unii care investesc în aparatură de fidelitate, nu de putere, iar astea costă mai mult", spune şeful de la 4Tuning.ro Următorul segment, ca dimensiune, este cel de styling, format din jante, folii pentru geamuri şi elemente de caroserie. Cele mai căutate sunt jantele şi foliile pentru geam, în 2009 fiind comercializate un milion de jante.

Tuningul, ieftin sau scump?

Tuning înseamnă şi schimbarea radio CD-ului original, cu unul nou, care poate să coste 200-300 de lei. Dacă dispui de sume mai mari, poţi investi în modificarea puterii motorului sau a cutiei de viteze. Numai un kit de ambreiaj performant poate ajunge să coste 2.000-3.000 de euro. Cei care-şi prepară maşinile pentru cursele oficiale ajung să dea chiar şi 15.000 de euro
pentru o cutie de viteze.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite