VIDEO Toyota Auris HSD, transplant de la Prius

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prima Toyota din gama clasică ce primeşte tehnologia Prius este Auris. Se laudă cu 89 g CO2/ km şi 3,8 l/100 km! Auris HSD este proiectată pentru Europa şi fabricată în Marea Britanie de TMUK la uzina de la Burnaston.

Ca şi la Prius, sub capota lui Auris regăsim motorul benzină 1,8l VVT- i HSD combinat cu un propulsor electric de 60 KW care împreună oferă 136 CP. Nici la cuplu nu stă rău, motorul electric furnizând 207 Nm, benzina fiind la 142 Nm.

Citiţi şi:

Motoarele politicii româneşti: Mercedes, Range Rover şi Dacia Duster

Maşina cu motor mic începe să placă şi românilor

Indiscutabil, noua Auris nu are pretenţii sport de nici un fel. Şi în practică noul full hybrid este un automobil lent care poate reacţiona ceva mai agil dacă este forţat. Ca să dea satisfacţie unui spirit mai agresiv de condus, s-au preluat cele patru moduri de la Prius: Default, Power, ECO şi EV. În acest din urmă caz, Auris HSD are autonomie electrică absolut similară cu Prius. În funcţie de configuraţia sau degradul de încărcare al bateriei Ni-Me, se poate rula electric până la doi km la viteze sub 50 km/h.

Îşi respectă statutul eco

Testul pe care l-am făcut la Barcelona ne-a ajutat să înţelegem diferenţa dintre teorie şi practică. Evident, consumul indicat de producător nu poate fi atins prea uşor. Am remarcat că la un condus ceva mai agresiv, ţinând maşina mai mult în zona „Power", consumul se duce peste 6,5 l/100 km. Chiar şi aşa, are reprize modeste, gâfâie la deal şi, dacă te uiţi pe consumul instantaneu, poţi să uiţi că te pretinzi „verde".

Maşina este mai grea cu 105 kg faţă de Auris pe benzină, din care 55 kg sunt pe puntea faţă. Chiar dacă suspensia maşinii a fost revizuită pentru a face faţă greutăţii suplimentare, dinamica are de suferit, mai ales în curbe strânse atacate de viteze mai mari.

Auris HSD nu face nici un fel de zgomote, iar ca să auzi trecerea de la electric la benzină trebuie să opreşti radioul şi să te concentrezi; trepidaţia indusă este abia perceptibilă. Iar dacă nu eşti obişnuit cu EV-urile, deşi ai „pornit motorul" din buton, nu se aude nimic şi ai senzaţia că nu funcţionează nimic.

Noi am realizat consumuri de 4,6 l/100 km, dar alţi colegi au reuşit chiar mai bine. În condiţiile în care traseele însumând peste 300 km au fost variate atât ca relief, cât şi ca desfăşurare străzi-autostrăzi, consumul este remarcabil.

Cel mai bine ne-a fost în oraş. La fiecare oprire la semafor, motorul se opreşte, iar demarajul a fost întotdeauna EV. Este exact punctul forte al maşinii, motivul pentru care a şi fost inventat HSD.

Ce loc va avea în gamă?

Oficialii Toyota ne-au explicat că poziţionarea de preţ a noului Auris HSD este substanţial sub Prius, dar perfect comparabil cu un Auris Diesel cu cutie automată.

Anul acesta, Toyota Europa îşi propune vânzarea a 14.000 de unităţi, iar la sfârşitul anului viitor se va ajunge la 30.000 de unităţi.

Toyota Auris HSD

0-100 km/h (s)11,4
Viteza maximă (km/h)180
L/l/h (mm)4.245/1.760/1.510
Ampatament (mm)2.600
Portbagaj (litri)279
Masă proprie (kg)1.380
Combustibil benzinăEuro 5
Cilindree (cmc)1.798
Putere (CP)136
Cuplu(Nm)benzină/electric
142/207
Consum u/e/m3,8/3,8/3,8
Emisii CO2 (g/km)89
Cutie de viteze CVT

image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite