Maşina cu motor mic începe să placă şi românilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Românii sunt obişnuiţi cu maşina de mari dimensiuni, în care intră familia,căţelul şi purcelul, plus bagajele aferente. Drept urmare, cele mai comercializate maşini de pe piaţa auto de la noi sunt Dacia Logan sau alte modele asemănătoare acestuia. Totuşi, criza economică şi scumpirea constantă a carburanţilor au orientat şoferii români către maşini de dimensiuni mici, cu motoare de numai trei cilindrii.

Protejarea mediului înconjurător a devenit o adevărată provocare pentru toţi constructorii auto. Maşinile produse de aceştia trebuie să îndeplinească anumite standarde ecologice care se traduc prin emisiile eliminate în atmosferă. Din acest motiv constructorii se văd nevoiţi să renunţe motoare mari poluatoare cu şase, opt, zece sau doisprezece cilindri şi să îşi întorcă privirea către motoarele cu trei cilindri.

Propulsoarele cu trei cilindri prezintă numeroase avantaje, printre care consumul de carburant redus, scăderea masei şi cheltuieli de producţie mai mici. Există însă şi dezavantaje: unităţile cu trei cilindri ies în evidenţă prin zgomotul şi vibraţiile produse în timpul utilizării.

Bătălia cilindrilor
Cel mai recent propulsor cu trei cilindri este cel introdus de Nissan pe noua generaţie a lui Micra. Acesta are o capacitate cilindrică de 1.2 litri şi funcţionează după principiul lui Miller. Prin această metodă, valva de admisie se închide mai târziu decât cea a unui motor cu patru cilindri, ceea ce face ca amestecul de aer cu carburant să ardă mai lent şi mai eficient. Emisiile produse de propulsorul celor de la Nissan sunt de 95 g/km, valori record pentru o unitate pe benzină de acest tip. Nici grupul Volkswagen nu a stat pe gânduri şi a introdus un agregat cu trei cilindri de 1.2 litri. Unitatea a debutat anul trecut odată cu noua generaţie Polo şi produce până la 105 de cai putere, iar emisiile sunt şi ele reduse. Acest propulsor este disponibil şi pe modelele Skoda Roomster şi Fabia sau Seat Ibiza.

Cel mai mic motor de maşină
Japonezii de la Toyota au venit şi ei cu o soluţie împreună cu grupul francez Peugeot-Citroen. Aceştia au dezvoltat o unitate cu trei cilindri de 1.000 cmc care poate fi regăsită pe Toyota Aygo, Yaris, iQ, Citroen C1 sau Peugeot 107. Agregatul japonezilor dezvoltă o putere de 68 de cai-putere. Motorul cu trei cilindri cu cea mai mică cilindree este cel prezent pe Smart. Acesta are doar 0.8 litri şi este capabil să producă 54 de cai putere. Deşi pare de necrezut, nu acesta este cel mai mic propulsor cu trei cilindri folosit până acum pe un model de serie. În anul 1979, Suzuki a introdus o unitate de 543 de centimetri cubi odată cu debutul modelului Alto.

Fiat mizează pe numai doi cilindri
Dacă ceilalţi producători s-au axat pe propulsoare de trei cilindri, italienii au luat acest aspect mult mai în serios şi în această vară au lansat noile motoare de 0.9 litri cu doar doi cilindri. Noul agregat italian va fi disponibil în trei versiuni de putere (65, 85 şi 105 CP). Consumul de carburant al unui astfel de propulsor este de 4.1 litri, iar emisiile de CO2 se rezumă la 95 g/km.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite