Poșta România, reorganizată în zone de suport regionale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Guvernul va reorganiza Poșta Română în șapte structuri regionale, de la zece anterior, și va înființa alte şapte centre de poştă hibrid pentru deservirea clienţilor majori, se arată în strategia de restructurare şi modernizare a Companiei Naţionale Poşta Română, aprobată de Guvern.

Citește și

Poşta Română va fi împărţită în unităţi operaţionale

Poșta Română nu va fi privatizată, dar va fi împărțită în unități operaționale

Potrivit documentului, citat de Mediafax, schimbările în cadrul companiei Poșta Română curprind:

Reorganizarea în centre de profit - compania va fi împărțită în șapte structuri regionale (considerându-se că Bacău, Galaţi şi Constanţa sunt regiunile cu cel mai mare potenţial de consolidare). ”Compnia Națională Poșta Română (CNPR) funcționează după instrucțiuni din 1952, iar noi dorim să o aducem la nivelul anului 2010. În acest moment implementăm un plan de organizare competitivă, pe principii de piață, cu centre de profit. Procesul de restructurare nu vizează, însă, privatizarea CNPR. Pe timpul mandatului meu, Poșta Română nu va fi vândută”, declară Ministrul Gabriel Sandu.


Centre pentru clienții mari


Vor fi înființate şapte centre de poştă hibrid pentru deservirea clienţilor majori cu o capacitate de 0,5-1 milion trimiteri/lună pentru fiecare centru. Maai mult, Poşta Română îşi va eficientiza sistemul de vânzări retail prin transformarea oficianţilor şi factorilor poştali într-o "forţă de vânzări directe", cu introducerea unui mecanism de recompensare pentru performanţe în vânzări.


Schimb valutar la ghișeele Poștei Române


Prin înţelegeri cu instituţii financiare, bancare şi societăţi de asigurări vor fi prestate servicii financiare legate de depozitele persoanelor fizice, credite de consum, carduri, produse de asigurări şi schimb valutar.

Sortarea manuală a corespondenței, înlocuită de echipamente automate

Vor fi introduse echipamente de sortare automată în locul procesării manuale în centre din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara, va fi definitivată baza de date a codurilor poştale odată cu realizarea unor cataloage cu aceste coduri atât pe suport fizic, cât şi electronic şi derularea unui program de promovare în rândul clienţilor privind necesitatea şi beneficiile folosirii codurilor poştale. Mai mult, vor fi internalizate activităţile de procesare şi transport numerar. Compania are în plan achiziţionarea unui număr de 400 autovehicule de transport valori pe toate segmentele şi "redimensionarea" necesarului de personal.


Cauzele pierderilor înregistrate de Poșta Română (potrivit documentului prezentat de Guvern)


-semnarea unor contracte de achiziţii în 2008 de peste 300 milioane euro care depăşesc capacitatea financiară de plată a companiei
- creşterea numărului de personal şi a cheltuielilor salariale aferente( (compania are 6.057 angajaţi)
-amânarea deciziilor de construcţie şi automatizare a centrelor regionale de tranzit
- neimplementarea unui sistem IT integrat, gestionarea ineficientă a clienţilor majori.


Investiții de 113 milioane de euro

Pentru readucerea pe profit a companiei, autoritățile au la dispoziție 113 milioane de euro pentru

- 70 milioane euro pentru automatizarea centrelor de sortare (fonduri asigurate prin credit furnizor sau parteneriat public-privat)

-10 milioane euro pentru sistemul integrat IT (credit furnizor)

-12,5 milioane euro pentru achiziţia de echipamente de tipărire (credit bancar)

- 6,7 milioane euro pentru achiziţia sistemului informatic (credit bancar)

- 10 milioane euro pentru reorganizarea transportului de trimiteri poştale şi de numerar şi a procesării numerarului (leasing)

-4 milioane euro pentru extinderea reţelei private virtuale VPN (surse proprii şi constribuţiie atrase prin parteneriat cu o bancă şi o societate de asigurări).


Prețul revenirii Poștei Române pe profit – va crește costul serviciilor


Guvernul estimează ca până la sfârșitul anului, Poșta Română să se redreseze și să înregistreze un profit brut de 50 de milioane de lei. Costul? Proiecţia autorităților se bazează şi pe majorările tarifare prevăzute pentru:

În 2011 (serviciile universale) - creștere de  20% pentru trimiteri de corespondenţă treapta I de greutate

                                                -creștere de 16,7% pentru colete poştale cu greutatea până la 10 kilograme

În 2012                                     - creştere de 7% pentru serviciile universale şi neuniversale.

În document se arată şi că Poşta Română beneficiază, până la 31 decembrie 2012, de dreptul exclusiv de a presta servicii poştale având ca obiect trimiteri de corespondenţă a căror greutate este mai mică de 50 grame şi al căror tarif nu trece de 2 lei.

Redresarea companiei este estimată să înceapă din semestrul II al anului viitor, dar chiar şi în aceste condiţii este aşteptată o pierdere brută de 170 de milioane de lei în 2010 şi de 60 de milioane de lei în 2011. Conform proiecţiilor din documentul guvernamental, Poşta Română va înregistra profit începând din 2012 (31,8 milioane de lei brut), cu tendinţe de creştere în 2013 (33,6 milioane de lei brut) şi în 2014 (50,6 milioane de lei brut).

Poşta Română, cu 36.057 angajaţi, este cel mai mare operator de profil, având o reţea teritorială de peste 7.100 oficii poştale, grupate în zece direcţii regionale, din care doar circa 1.100 sunt informatizate. Acţionarii operatorului poştal sunt Ministerul Comunicaţiilor, cu o participaţie de 75%, şi Fondul Proprietatea, care deţine 25% din capital.


Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite