Ritual la job: cafea, messenger şi ţigări

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un studiu realizat de un om de afaceri din Iaşi care deţine o firmă de proiectări arată că angajaţii pierd un sfert din timpul de lucru pe site-uri de socializare. Pentru a scăpa de stresul de la birou, salariaţii se relaxează cu filmuleţe pe  youtube.com, cu discuţii pe Yahoo!Messenger sau în pauze lungi de fumat.

Munca la birou poate fi mai puţin stresantă dacă mai schimbi o vorbă cu prietenii pe messenger, asculţi melodia preferată pe YouTube sau îţi faci noi amici pe Hi5. Cel puţin asta cred angajaţii ieşeni, care profită din plin de accesul gratuit la internet în timpul jobului.

CITEŞTE ŞI

 Revoluţie tehnologică: „Buzz” pe Messenger de la Universitate

Pe ce idei de afaceri pariază milionarii ieşeni

Topul celor mai periculoase meserii


„Stau cu Yahoo!Messenger deschis la birou şi dacă am mult de lucru îmi pun status «Busy». Sunt zile în care vorbesc mai mult cu soţia, fiindcă ajung mai târziu acasă decât ea şi-mi spune să cumpăr pâine sau să rezolv alte probleme casnice", susţine Cristian Tiberiu, care lucrează la o firmă de turism.

Navigarea pe internet în interes personal este un „sport" foarte popular printre salariaţi, se plâng angajatorii. Gheorghe Pleşu, patronul unui institut de proiectări din Iaşi şi preşedintele Oamenilor de Afaceri, a făcut un studiu privind modul în care muncesc angajaţii săi.

Facebook şi Hi5, favorite

„Am făcut un studiu pornind de la informările date de un soft care monitoriza paginile de internet pe care intrau angajaţii şi am observat că oamenii mei pierdeau cam două ore din timpul de lucru pe pagini de internet, în interes personal. O parte din acest interval şi-l petreceau şi pe messenger sau ieşeau la ţigară", spune Gheorghe Pleşu, preşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din Iaşi.

„Din ce am observat, prima dată citeau ziarele, la cafea, apoi se logau pe messenger şi-şi trimiteau linkuri cu ce găseau interesant. YouTube şi 220.ro erau cele mai accesate pagini din interiorul companiei", adaugă Gheorghe Pleşu, care spune că în cadrul întâlnirilor de la asociaţie a mai auzit şi alţi patroni nemulţumiţi de această problemă.

În topul preferinţelor angajaţilor se află paginile de socializare Facebook, Hi5, Twitter, precum şi YouTube, pentru muzică şi filme haioase, sau Softpedia, enciclopedie online folosită pentru cunoştinţe generale.

„Programul este foarte încărcat şi stresant şi contează foarte mult să mai schimb o vorbă cu cineva detaşat, dinafara companiei, care îmi poate da o idee şi-mi poate spune părerea fără a fi părtinitor", spune Laurenţiu Căliman, agent imobiliar.

Patronii, fără soluţii

Chiar dacă a observat că angajaţii săi mai trag chiulul şi nu predau la timp proiectele, Gheorghe Pleşu spune că mizează pe bunul-simţ al subordonaţilor săi. La fel procedează şi alţi reprezentanţi din mediul de afaceri, care le lasă libertate deplină în spaţiul virtual salariaţilor.

„Nu am restricţionat vreodată niciunui angajat accesul la internet, la informaţii. Nu cred că este o soluţie", este de părere creatoarea de modă Irina Schrotter.

Cum să te relaxezi la muncă

- Nu lăsa totul pe ultima sută de metri, este unul dintre sfaturile specialiştilor de pe www.bestjobs.ro. Verifică mereu deadline-urile pentru a evita aglomerarea.
- Izolează-te de ceea ce nu te lasă să te concentrezi. Dacă lucrezi la ceva important, închide-ţi telefonul, messengerul şi, eventual, mergi într-o sală unde să nu te deranjeze colegii zgomotoşi.
- Verifică-ţi e-mailul mai rar şi nu îţi încărca memoria cu tot felul de mesaje care nu sunt foarte importante.
- Dacă ai pauză de prânz, fă şi o plimbare timp de 15-20 de minute.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite