FOTO VIDEO Duster, ieftin, dar sărac în dotări

0
Publicat:
Ultima actualizare:

SUV-ul lansat ieri de Dacia la Geneva a reuşit să şocheze prin preţul mic, dar a dezamăgit prin lipsa unor echipări, de bază la concurenţi. Primul client care va beneficia de Dacia Duster va fi preşedintele României, Traian Băsescu, care va intra în posesia automobilului la începutul lunii aprilie.

Adelina Vlad corespondenţă de la Geneva

Adelina Vlad corespondenţă  de la Geneva

Dacia a lansat ieri la Geneva mult aşteptatul SUV Duster. Pentru că a fost programată după-amiaza, lansarea noului model piteştean n-a beneficiat de toată atenţia presei, căreia salonul auto i-a rezervat în exclusivitate primele două zile.

Duster: "Românii ar face orice numai să nu îşi repare gropile"

Călin Popescu Tăriceanu: Dacia este un vector de imagine pentru România

Prima Dacie Duster ajunge la Băsescu

Micutul A1 al celor de la Audi, lansat la salonul de la Geneva va ajunge in toamna in Romania

Ford a lansat noul Focus

În plus, nici vecinătatea mărcilor Mitsubishi şi SAAB nu a ajutat creşterea traficului la standul constructorului român. Fabrice Cambolive, directorul de marketing al Dacia, spune însă că este un semn bun că producătorul piteştean a reuşit să-şi rupă standul de tutela Renault şi Nissan.

Modelul a fost prezentat de Beatrice Fouchet, directorul de produs al Renault. Motivul pentru care a fost ales acest maestru de ceremonii nu este greu de intuit, întrucât reprezentanţii Dacia au anunţat că vor să vândă Dusterul şi femeilor.

image

Nissan Qashqai 

GALERIE FOTO Lansarea oficială de la Salonul auto de la Geneva a primul SUV semnat de Dacia

Salonul Auto de la Geneva, martie 2010: maşini expuse

Maşinile expuse la Salonul Auto de la Geneva, martie 2010

Salonul auto de la Geneva aşteaptă un milion de turişti

Noi poze cu Dacia Duster - galerie foto

Fără aer condiţionat

Pentru cei cu aşteptări puţin mai mari pentru noul Duster faţă de ceea ce oferă modelul Logan, dezamagirea nu este nici de această dată spulberată. Ba chiar deloc! Dacia vinde chiar şi modelul de top al gamei sale, noul Duster, fără aer condiţionat.

Acesta poate fi achiziţionat contra cost (750 de euro!) pe varianta Ambiance, a doua din gamă. Şi aceasta nu este singura lipsă. Şi ESP-ul lipseşte din varianta de bază a autoturismului. Iar acestea sunt dotări nelipsite la alte modele concurente, cum ar fi Hyundai Tucson, Kia Sportage sau Nissan Qashqai. Duster este însă spaţios (parcă ai putea spune că încape o fermă întreagă în portbagajul său de peste 1.000 de litri cu scaunele rabatate!). Totuşi, ingeniozitatea liniilor nu poate fi comparată cu rivalii săi.

Cel mai ieftin 4x4

Ce-i drept, preţul (cel puţin cel de pornire) este în acest moment imbatabil. Daca Dacia a încercat să şocheze cu aceste preţuri, atunci a reuşit.

La anunţarea preţului de pornire, o uşoară rumoare s-a stârnit printre ziariştii prezenţi în standul Dacia, pustiu până cu câteva momente înaintea lansării. Pentru clienţii români, preţurile finale de client pleacă de la 10.500 de euro pentru versiunea 4x2, respectiv 12.300 de euro pentru modelul 4x4, pentru versiunea de motorizare cu benzină, 1,6 litri şi 109 CP. Modelul Diesel 1,5 dCi 110 CP în variantă 4x4 porneşte de la 14.700 de euro, iar cel mai ieftin Diesel 4x2 este 12.150 euro.

image

Kia Sportage 

„Dusterul este destinat în special românilor. Este întoarcerea vânzărilor Dacia în România", ne-a declarat Fabrice Cambolive.

Preţurile acestea sunt apropiate de hatchback-ul Sandero şi niciun alt constructor n-a reuşit până acum să ofere tracţiune 4X4 contra unor tarife atât de reduse.

Pe holurile sediului parizian al Renault, preţurile de comercializare ale Dusterului au fost caracterizate drept „scandalos de mici", ceea ce i-a făcut pe ziarişti să presupună că limita minimă ar fi de 12.000 de euro. Dar iată că Dacia a reuşit să se încadreze sub un preţ de pornire de 11.000 de euro!

La lansare, a fost prezent şi Călin Popescu Tăriceanu, care a spus că preţul Dusterului este un adevărat magnet pentru români. „Chiar şi eu mi-aş cumpăra Duster", a spus fostul premier, deşi cu greu l-am putea vedea în altceva decât într-o limuzină sport. De altfel, preşedintele Traian Băsescu va fi primul proprietar de Duster începând cu luna aprilie.

În ceea ce priveşte „prietenia cu mediul" a Dusterului, SUV-ul piteştean nu stă rău la acest capitol, dar parcă pe muchie de cuţit.

Maşina consumă cel puţin 5,8 litri la suta de kilometri. Poartă însă emblema Eco2, creată iniţial pentru Renault şi care a fost testată şi pe un Logan Concept la salonul din 2008 de la Paris.

De la celălalt „coleg" de alianţă, Nissan, sunt împrumutate tracţiunile Dusterului. Dacia va putea fi cumpărată fie cu tracţiune 4X2 pe roţile din faţă, fie cu tracţiune integrală nepermanentă. Asta înseamna că tracţiunea nu este full integrală, aşa cum este, de exemplu, echipat Audi Q7.

În condiţiile în care tracţiunea integrală permanentă este foarte costisitoare (pentru că tracţiunea se face pe toate cele patru roţi), constructorul auto preferă tot mai mult varianta adaptată atât drumurilor distruse, cât şi celor netede; adică tracţiunea integrală nepermanentă, ceea ce are autoturismul de teren Dacia Duster.

image

Ferrari hibrid 599 GT 

Concurenţă dură la Geneva

Concurenţa noului model Dacia este însă aprigă. Şi nu vorbim aici despre modelele deja prezente pe piaţă. Geneva a dezvăluit un tip de SUV complet diferit de ceea ce a prezentat Dacia: Kia a arătat un Sportage mai atletic, la aceiaşi şapte ani de garanţie care l-a făcut vandabil în Europa, în timp ce Nissan a dezvelit un Juke mai apetisant chiar decât în pozele de prezentare.

Ambele modele reduc consumul de dioxid de carbon la cinci grame, de neimaginat în urmă cu câţiva ani pentru modelele SUV. Ambele au preţuri cu câteva mii de euro mai mari şi pierd la acest capitol în faţa Dusterului, dar ele sunt ale naibii de frumoase! Nemţii de la Volkswagen au forţat limitele şi au adus un Touareg hibrid, ca pentru a demonstra parcă faptul că era poluatorilor s-a sfârşit. Lansarea surprizei A1 de la Audi a fost umbrită de faptul că a venit imediat după un show spectaculos prezentat de grupul VW. Micuţul A1, cel mai mic model al gamei, va costa 16.000 de euro şi va ajunge în toamnă în România.

Lansări spectaculoase au avut şi Ford, şi Mercedes. Însă adevăratul start de la Geneva a fost Ferrari hibrid. Acum câţiva ani părea greu de crezut că vom vedea un astfel de model, dar iată că se întâmplă.

Maşina care revoluţionează atât conceptul de automobil sport, cât şi pe cel de maşină economică este supercarul 599 GT. Acesta va avea un consum cu 30% mai mic decât varianta standard.

Setări pentru transmisia integrală

Sistemul de transmisie integrală (varianta de top a Dusterului) vine cu trei tipuri de setări, ce pot fi schimbate de la un buton din habitaclu: modul AUTO - repartizează cuplul între puntea faţă şi spate în funcţie de aderenţă, modul LOCK - permite şoferului să închidă electronic transmisia 4x4 şi modul 4x2 - pentru economia de carburant.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite