Moto: Tomizawa a avut inima strivită

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Multiple fracturi craniene, toracice şi abdominale. Acesta a fost diagnosticul terifiant al doctorilor în cazul morţii pe pistă a pilotului japonez Shoya Tomizawa, în Marele Premiu de Motociclism de la San Marino. Inima sa a fost practic strivită în cavitatea toracică.

A avut ghinionul să cadă într-o zonă unde piloţii cravaşează aproape de maximum caii-putere ai motoarelor. Mai mult, alunecarea care a urmat căzăturii nu s-a produs către zona de degajare ci exact pe pistă, pe trasa ideală a concurenţilor care veneau din spatele său.

Nu a mai putut fi evitat de primii doi dintre ei, Alex De Angelis şi Scott Redding şi a fost zdrobit pur şi simplu. Multiple fracturi craniene, toracice şi abdominale. Acesta a fost diagnosticul terifiant al doctorilor. În afară de mâini şi de picioare nu mai avea nimic întreg.

Citeşte şi: Ultima cursă!

Vezi video cu accidentul terifiant!

Medicii l-au luat cu targa şi terapia intensivă a început imediat în spatele gardului de protecţie, în ambulanţă. Doi doctori au încercat să-l menţină în viaţă până au ajuns la centrul medical al circuitului. Şi au reuşit.

Dar situţia era critică. A fost imediat scanat pentru a se descoperi posibilele leziuni interne şi atunci a venit şocul. „A suferit o traumă la inimă şi cea mai bună opţiune era transferul la un spital din Riccione, cel mai apropiat posibil, în condiţiile în care un transport cu elicopterul ar fi putut fi extrem de periculos", a declarat Claudio Macchiagodena, doctorul de la clinica mobilă a circuitului.

Medicii de pe ambulanţă au făcut tot ce au putut să-l ţină în viaţă, însă inima zdrobită, la propriu, nu a rezistat. La ora 14.20 de minute, la nicio oră de la accident, Shoya Tomizawa decedase. Trupul fragil, avea doar 56 de kilograme şi 1,66 metri, n-a rezistat acelui adevărat cataclism intern.

Stoner: „S-a mers prea departe!"
Casey Stoner, pilotul echipei Ducatti, consideră că designerii circuitelor au mers prea departe pentru a creşte spectacolul şi au creat viraje largi, cu zone de degajare care au un asfalt moale sau iarbă, ceea ce îi face pe piloţi să forţeze crezând că sunt invincibili. „Acele zone le dau tuturor senzaţia că pot reveni uşor pe pistă în ciuda unei ieşiri prea largi, sau pot scăpa fără urmări grave în cazul unor căzături", a spus Stoner, campion mondial în 2007.

Sport



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite