Formula 1: Vettel, victorie zdrobitoare în Australia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sebastian Vettel câștigă Marele Premiu al Australiei, urmat de Lewis Hamilton la peste 22 de secunde. Vitali Petrov sosește pe locul al treilea și este la primul podium din Formula 1.

Declarații la conferința de presă:

Sebastian Vettel: A fost o cursă bună. Am încercat să controlăm cât mai bine finalul cursei. Din fericire am fost la start pe partea curată a traseului și am plecat foarte bine. Am încercat să mă distanțez, dar ați văzut cât de repede se pot reface diferențele pe uzura pneurilor. Un moment important a fost să trec de Jenson Button la mijlocul cursei, apoi pe ultima parte nu știu ce s-a întâmplat în spate. Vom analiza cursa și vom vedea ce putem îmbunătăți.

Este un sezon foarte lung. Am câștigat multe puncte pentru constructor, eu am luat toate punctele, dar va trebui să rămânem concentrați. Trebuie să facem ceea ce facem în prezent, să ne simțim bine, să lucrăm la capacitate maximă. McLaren, Renault, Ferrari se vor apropia cu siguranță, vor fi ecarturile din ce în ce mai mici.

image

Lewis Hamilton: Când te gândești că acum o săptămână nu credeam că vom putea urca în Top 5, este un rezultate extraordinar. Îi felicit pe cei din echipă, am pregătit un ritm excelent. Nu înțeleg cum s-a desprins acea placă de sub mașină, probabil la trecerea prin iarbă. De atunci singurul meu scop a fost să aduc mașina întreagă de la boxe. Pierdusem prea mult timp față de Sebastian Vettel și nu avea rost să mai forțez.

Vitali Petrov: Mă bucur că sunt aici lângă acești oameni. Echipa a făcut totul perfect. Mi-am controlat mașina bine pe final, n-am avut o problemă cu faptul că Alonso mă presa, am încercat să evoluez echilibrat.

MARELE PREMIU AL AUSTRALIEI:

1. Vettel Red Bull-Renault 1h29:30.259
2. Hamilton McLaren-Mercedes + 22.297
3. Petrov Renault + 30.560
4. Alonso Ferrari + 31.772
5. Webber Red Bull-Renault + 38.171
6. Button McLaren-Mercedes + 54.300
7. Perez Sauber-Ferrari + 1:05.800
8. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:16.800
9. Massa Ferrari + 1:25.100
10. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 tur
11. Sutil Force India-Mercedes + 1 tur
12. Di Resta Force India-Mercedes + 1 tur
13. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 tur
14. Heidfeld Renault + 1 tur
15. Trulli Lotus-Renault + 2 tururi
16. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 3 tururi

Cel mai rapid tur: Massa, 1:28.947

Abandonuri:

Glock Virgin-Cosworth turul 50
Barrichello Williams-Cosworth turul 49
Rosberg Mercedes turul 22
Kovalainen Lotus-Renault turul 19
Schumacher Mercedes turul 19
Maldonado Williams-Cosworth turul 10

Nu au luat startul:
Liuzzi HRT-Cosworth
Karthikeyan HRT-Cosworth


CLASAMENT PILOȚI:

1. Vettel 25p
2. Hamilton 18p
3. Petrov 15p
4. Alonso 12p
5. Webber 10p
6. Button 8p
7. Perez 6p
8. Kobayashi 4p
9. Massa 2p
10. Buemi 1p

CLASAMENT CONSTRUCTORI:

1. Red Bull-Renault 35p
2. McLaren-Mercedes 26p
3. Renault 15p
4. Ferrari 14p
5. Sauber-Ferrari 10p
6. Toro Rosso-Ferrari 1p

Vezi desfășurarea cursei:

10.45: Urmează poza de final și aici punem punct primului Mare Premiu de Formula 1 din 2011. Vă mulțumesc că ați fost alături de noi și vă așteptăm de-a lungul sezonului pe adevarul.ro pentru ultimele informații din Formula 1. Vom reveni imediat cu rezultatele complete, galerie foto și declarații de la conferința de presă. Toate cele bune

10.43: Piloții prezenți pe podium primesc trofeele. Hamilton este aplaudat și primește câteva bezele de la prietena sa Nicole Scherzinger. Se declanșează lupta cu șampanie. Petrov pare stingher, după acest prim podium din carieră. Piloții se felicită între ei.

10.40: Vettel urcă pe podium și este intonat imnul Germaniei. A 11 victorie din carieră pentru pilotul german, la doar 23 de ani. Al 20-lea podium.

10.31: Final de Mare Premiu pe Albert Park. Sebastian Vettel a ucis spectacolul în frunte și a făcut o cursă absolut excepțională. Ce este cu atât mai uimitor cu cât Red Bull nu a folosit sistemul KERS în Australia. Plutonul a oferit câteva dueluri palpitante iar din ele a ieșit câștigător Vitali Petrov, aflat la cel mai bun rezultat al scurtei sale cariere în Formula 1, la doar al doilea sezon.

Marea surpriză a fost echipa Sauber, cu ambii piloți în puncte, Perez, debutantul mexican, luându-i fața coechipierului său Kamui Kobayashi, care dedică rezultatul conaționalilor săi trecuți prin grele încercări în ultima perioadă.

Turul 58: Vettel intră în ultimul tur și se îndreaptă către victorie. Are 19 secunde față de Hamilton.

Turul 56: Petrov, cu trei locuri față de grila de start și Perez, cu șase locuri, sunt piloții cu cele mai spectaculoase salturi în această cursă. Petrov este pe trei, dar sub amenințarea lui Alonso în timp ce Perez este pe șapte și are peste 10 secunde față de Kobayashi.

Turul 55: Vettel se îndreaptă către prima victorie din acest sezon și este pe cale să-l depășească pe Felipe Massa cu un tur de pistă.

Turul 55: Massa trece de Buemi în primul viraj chiar la intrarea în turul 55.

Turul 53: Alonso se apropie la 4,1 secunde de Petrov și se agață de ultimele tururi pentru a obține, în extremis, un podium

Turul 51: Hamilton este avertizat de la boxe să aibă grijă de mașină, care este avariată în zona scutului, care atârnă în continuare pe asfalt. Alonso a reușit să-l ”scuture” pe Webber și are acum 1,7 secunde în fața monopostului Red Bull. Barrichello abandonează.

Turul 50: Massa a fost nevoit să treacă pe la boxe și a ieșit pe 10. Perez este pe locul șapte acum și mexicanul este aproape de un rezultat fenomenal.

Turul 48: Oooo, ce depășire a lui Jenson Button pe lângă Felipe Massa pe linia dreaptă. Toată frustrarea lui Button după incidentul de mai devreme s-a adunat în această manevră. A folosit KERS, aripa spate portantă iar apoi i-a închis superb virajul 1 lui Massa, cu o mișcare energică, vrând parcă să-și exprime dominația!

Turul 47: Alonso este avertizat să folosească cât mai bine sistemul KERS, să-l încarce și să-l folosească la maximum pe lini dreaptă. Dispută palpitantă între cei doi. Webber este încurajat de la boxe, i se comunică faptul că Alonso este pe prima opțiune de pneuri, ceea ce înseamnă că Webber are avantaj la aderență. Alonso și Webber fac cele mai rapide tururi în duelul lor pentru locul 4.

Turul 45: On-board cu Mark Webber și australianul nu folosește KERS pe linia dreaptă, avem și confirmarea. Se pare că Red Bull nu a avut disponibil sistemul în această cursă.

Turul 43: Webber a trecut prin iarbă la un viraj, Alonso este avertizat imediat, trece pe la boxe și iese în fața australianului. Webber cu pneurile încălzite deja se apropie și în numai câteva viraje este în spatele lui Alonso. Duelul este iminent

Turul 41: Alonso îl presează pe Webber, care nu folosește sistemul KERS. Dar australianul rămâne în față iar monopostul RB7 își dovedește supremația la nivel de aerodinamică. Alonso, cu tot cu KERS nu face față duelului. Webber la boxe.

Turul 39: Alonso îl presează pe Webber dar ambii vor mai trebui să treacă pe la boxe, ceea ce îi oferă lui Petrov o șansă uriașă la podium. O cursă extraordinară pentru Perez și Kobayashi, ambii de la Sauber, clasați acum pe locurile 8, respectiv 9. Perez ar putea puncta la debutul în Formula 1

Turul 38: Vettel, Hamilton, Webber, Alonso, Petrov, Massa, Button (care tocmai a trecut pe la boxe), Perez, Kobayashi și Buemi este ordinea piloților care ar putea puncta astăzi.

Turul 37: Hamilton și Petrov trec la rândul lor pe la boxe. Toți cei trei din vârf au pneuri hard și vor merge cu ele până la finalul cursei de care ne mai despart 21 de tururi. Hamilton este avertizat de la boxe că nu mai trebuie să intre la boxe până la final.

Turul 36: Vettel raportează pneuri uzate la maximum. ”Nu mai pot controla mașina, pierd spatele”, spune Vettel care intră la boxe.

image

Turul 34: Hamilton a avariat serios aerodinamica monopostului său la trecerea prin iarbă. O bucată din scut atârnă pe sol și îi creează mari probleme britanicului care încearcă să rămână în lupta pentru podium. Hamilton a căzut la peste 12 secunde de Vettel.

Turul 33: Massa trece pe la boxe și iese pe 8. Petrov este la 7 secunde de Hamilton, rusul face o cursă absolut extraordinară.

Turul 32: Alonso are un ritm excelent și se apropie de Petrov în lupta lor de la distanță pentru ultimul loc pe podium în care mai este implicat și Mark Webber. Reluarea ne arată și motivul apropierii lui Alonso, Petrov a frânat mult prea brusc într-un viraj, pierzând timp prețios pentru a redresa mașina. Hamilton a ieșit în decor, pe iarbă, dar a revenit imediat pe pistă.

Turul 31: Fără să forțeze Vettel este la peste 9 secunde de Hamilton care pare resemnat cu locul doi. Barrichello a fost penalizat cu o trecere pe la boxe pentru accidentul cu Rosberg și o efectuează acum.

Turul 30: Vettel, Hamilton, Petrov este podiumul în acest moment și rusul are mari șanse să rămână pe trei până la final. Are acum un avantaj de peste aproape 30 de secunde față de Alonso, ceea ce l-ar menține în fața spaniolului și după un foarte probabil pit stop în tururile următoare.

Turul 29: Alonso a trecut pe la boxe. Glock apare din nou în clasamentul live după ce mecanicii au reparat monopostul Virgin și va folosi restul cursei pentru a testa. Se află la opt tururi în urma liderului.

Turul 27: Webber a trecut pe la boxe, deși era ”încălțat” cu pneuri hard. Cum suntem abia la jumătatea cursei, australianul se pare că va mai opri cel puțin o dată.

Turul 26: Button trece de Kobayashi. Petrov îl ține de tururi bune în spate pe Alonso, la fel ca în ultima cursă de anul trecut. Spaniolul nu este atât de aproape încât să folosească aripa portantă spate!

Turul 25: Cinci abandonuri astăzi la Melbourne până acum: Maldonado, Glock, Rosberg, Schumacher, Kovalainen. Barrichello trece pe la boxe, iar incidentul în care a fost implicat este analizat de stewarzi. Ar putea primi o penalizare!

Turul 24: Accident Barrichello-Rosberg. Brazilianul a încercat să depășească pe interior și a frânat târziu lovindu-l pe german. Fum din mașina lui Rosberg, probabil de la radiator. Abandon pentru Rosberg după ce la începutul turului Schumacher a trecut pe la boxe și a rămas acolo. Ambele monoposturi Mercedes GP sunt out!

Turul 22: Barrichello a ajuns pe locul 9 după un start în care a ieșit în decor. A trecut acum de Kobayashi.

Turul 21: Button a oprit pentru schimb de pneuri și iese pe 12. Kovalainen abandonează.

Turul 20: Alonso se apropie de Petrov. Vettel are peste 7 secunde față de Hamilton în frunte.

Turul 19: Vettel se apropie de 1m30 pe tur. Este lider, urmat de Hamilton, Webber, Petrov și Alonso. În continuare Button, Massa, Rosberg, Kobayashi completează lista piloților în puncte.

Turul 17: Petrov iese de la boxe în fața lui Alonso. Acesta ar putea fi următorul duel fierbinte din această cursă. Sunt 1,6 secunde pentru rus. Este duelul care l-a costat pe Alonso titlul mondial, după ce anul trecut pe Yas Marina a stat o bună parte din cursă în spatele lui Petrov.

Turul 16: Hamilton trece pe la boxe. Petrov este liderul inedit al cursei. Primul rus care conduce o cursă de F1. Hamilton a ieșit în spatele lui Button, Vettel face cel mai rapid tur. Button trebuie să-l lase pe Hamilton să treacă pentru că este pilot întârziat cu acea penalizare. Petrov intră la boxe.

Turul 15: Hamilton, Petrov, Button, Vettel, Rosberg, Webber, Kobayashi, Buemi este ordinea la vârf.

Turul 15: Vettel a trecut pe la boxe și este în spatele lui Jenson Button. Acesta este însă penalizat cu o trecere pe la boxe pentru depășirea neregulamentară a lui Felipe Massa

Turul 14: Massa a trecut și el pe la boxe. Vettel are 2,7 secunde avans. Schumacher este la un tur în spatele liderilor, după acel incident de la start.

Turul 12: Alonso trece pe la boxe. Button a forțat pe un viraj, s-a atins cu Massa dar consideră că era în fața acestuia când a tăiat virajul. Incidentul este analizat de stewarzi.

Turul 11: Button trece de Massa dar depășirea trebuie revăzută. Button ar putea fi nevoit să cedeze locul după ce a folosit un spațiu de degajare pentru a tăia un viraj. Alonso a trecut fără probleme de Massa. Pastor Maldonado de la Williams a abandonat.

Turul 9: Alonso se apropie de Button și acum britanicul are o amenințare din spate. Este sandwich acum între piloții Ferrari, cu Alonso având evident un ritm mai bun. Button atacă pe exterior Massa rezistă. Alonso stă la pândă. Încordare maximă în acest duel absolut extraordinar. În față, distanța lui Vettel a scăzut sub trei secunde, de la 3,3 și comunică prin radio că pneurile spate încep să se deterioreze simțitor. Hamilton se apropie.

Turul 8: Massa se apără în continuare extraordinar. Button a încercat pe interior în primul viraj dar Massa a închis. Button spune că este frustrat pentru că deși pe linia dreaptă a folosit și aripa spate mobilă și KERS nu a reușit să-l ajungă pe Massa. Singura sa șansă este pe un viraj. Buemi urcă în top 10, depășindu-l pe Di Resta

Turul 6: Vettel, Hamilton, Webber, Petrov, Massa, Button, Alonso, Rosberg, Kobayashi, DiResta este ordinea primilor 10. Alonso a început cursa de urmărire. Button îl presează pe masa, este paralel cu acesta, cei doi se ating, CE DUEL! Lui Massa i se spune de la boxe că frânele s-au încins peste limita normală.

Turul 5: Alonso este pe opt acum. Reluările de la star au mai dezvăluit un incident, o ieșire în decor al lui Rubens Barrichello. Hamilton face cel mai rapid tur 1m32.582, dar Vettel este la 3,1 secunde în față. Schumacher este locul 22 acum.

Turul 3: Duel pasionant între Felipe Massa și Jenson Button. Massa rezistă eroic, Button valsează pe toată lățimea circuitului dar brazilianul îi închide de fiecare dată ușa în nas

Turul 2: Carambol în pluton și Michael Schumacher vine la boxe fără roata dreapta spate. Deocamdată nu există o reluare a incidentului. Vettel este din cu totul altă ligă, în doar un tur a pus 2,4 secunde între el și Hamilton!!! Absolut fenomenal!

Turul 1: Start excelent Vettel. A rămas pe primul loc. Webber a încercat să-l închidă pe Hamilton, i-a luat fața dar britanicul a revenit. Alonso a fost scos în afara de Button și a retrogradat patru poziții. Este pe nouă acum. Massa start excelent și a urcat pe șase.

START în Marele Premiu al Australiei!

09.00 S-a plecat în turul de încălzire. Cei de la Red Bull raportează ceva probleme cu sistemul KERS și încă nu se știe dacă îl vor putea folosi

08.55 Cel puțin 2 intrări la boxe pentru schimb de pneuri sunt așteptate astăzi la Melbourne, în condițiile în care uzura pneurilor nu este atât de mare pe acest circuit față de cele unde s-au efectuat testele de iarnă. La fel ca și anul trecut piloții vor parcurge întreg traseul cu un singur plin de benzină această regulă fiind menținută și în acest an. Pentru un grafic cu schimbările de regulament intră aici.

08.50 Christian Horner, directorul celor de la Red Bull a fost el însuși surprins de timpul obținut de Sebastian Vettel. Cu toate acestea rivalii de la Ferrari și McLaren consideră că în ciuda diferențelor din calificări, cei de la Red Bull sunt de bătut astăzi pe circuitul de la Melbourne. ”Am avut un ritm bun și în general noi avem starturi bune. Suntem într-o poziție favorabilă pe grilă și oricum o cursă nu se câștigă în primul viraj, vom avea multe tururi de parcurs”, a spus Lewis Hamilton.

08.45 Linia boxelor a fost închisă, monoposturile sunt pe circuit. S-a păstrat un moment de reculegere în memoria victimelor dezastrului din Japonia.

08.40 După câteva rafale de ploaie care au spălat circuitul parțial în calificări, astăzi șansele de a avea un circuit ud sunt infime. Soarele strălucește deasupra circuitului de la Albert Park iar temperatura este de 20 de grade Celsius în aer.

08.30: Bună dimineața și bine v-am găsit la primul Mare Premiu de Formula 1 al anului, cel din Australia. 58 de tururi vor fi parcurse astăzi pe circuitul stradal Albert Park. Michael Schumacher și australianul Lex Davison dețin recordul la numărul de victorii aici, cu câte 4, în timp ce Rubens Barrichello, aflat la al 308-lea start în Formula 1, nu a ratat în carieră nicio cursă la Melbourne, de la revenirea pe circuitul stradal.

Timpii obținuți de campionul mondial în calificări au fost din cu totul altă categorie și i-au uimit până și pe cei de la Red Bull. Mark Webber avea la conferința de presă care a urmat luptei pentru pole un mare semn de întrebare pe față. "Sunt dezamăgit de performanța mea, nu am reușit timpii pe care mi i-am propus. Echipa a făcut o treabă extraordinară, eu nu, dar ștacheta a fost ridicată", a spus australianul. Dincolo de declarația sa însă, rezultatele dintre cei doi piloți Red Bull care rulează, teoretic, pe același material de concurs, oferă deja posibilitatea speculațiilor în ceea ce privește "egalitatea" între cei doi, subiect mult discutat și anul trecut.

Dezamăgiți de rezultatele din calificări au fost și foștii campioni mondiali, Fernando Alonso și Michael Schumacher. Alonso s-a clasat abia al cincilea, la 1,4 secunde de Vettel. Spaniolul a recunoscut indirect diferența dintre monoposturile Ferrari și cele Red Bull sau McLaren. "Nu am fost supercompetitivi în calificări. Am ales o abordare conservativă, probabil dacă am fi riscat aș fi fost pe locul patru, așa sunt pe cinci. Nu avea rost să riscăm chiar de la prima cursă", a spus Alonso. Scuderia a irosit un set de pneuri în plus în prima sesiune de calificări și astfel a avut la dispoziție doar unul singur pentru ultima, cea mai importantă, cea în care se decidea pole-ul. "Sunt mulțumit de locul ocupat, dar nu și de diferența de timp față de primul loc", a mai punctat Alonso.

Mai citește și:

Monoposturile echipei Hispania nu vor lua startul în cursă
Webber: ”Vettel este în mare formă”
Schumacher, câștiguri mai mari ca Messi în 2010

După ce a evoluat foarte bine în antrenamente și în prima sesiune de calificări, Michael Schumacher a ratat la mustață prezența în lupta pentru pole, la numai câteva zecimi de secundă. Deși a forțat la maximum pe ultimul tur din Q2 și avea un avans la primul intermediar, Schumi s-a clasat abia al 11-lea în cele din urmă. "După testele din iarnă a venit aici la Melbourne cu așteptări mult mai mari și suntem dezamăgiți. Trebuie să înțelegem ce s-a întâmplat, am avut o sesiune inconstantă și ceva probleme cu sistemul KERS", a spus Schumacher, care a fost depășit din nou de coechipierul său, Nico Rosberg, clasat al șaptelea. Faptul că Schumacher a ratat Q3 a fost o surpriză și pentru cei de la boxe, neamțul primind un mesaj cu o voce gravă, prin radio, la finalul sesiunii a doua: "Mă tem că nu suntem în Q3", a rostit unul dintre inginerii Mercedes.

Hamilton, Schumacher și Rosberg, aproape de penalizare

Lewis Hamilton, Michael Schumacher și Nico Rosberg au fost foarte aproape să fie retrogradați cu câteva locuri pe grila de start după ce stewarzii, printre care și fostul pilot Johnny Herbert au analizat comportamentul celor trei în calificări. Hamilton și Rosberg i-au incomodat pe Vitali Petrov, respectiv pe Sergio Perez în Q2 în timp ce Schumi a făcut același lucru cu Nick Heidfeld în Q1. După reluările video și discuțiile cu piloții, stewarzii au decis în cele din urmă să le dea celor trei doar un avertisment.

Grila de start:

Linia 1: Sebastian Vettel Red Bull-Renault / Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
L2: Mark Webber Red Bull-Renault / Jenson Button McLaren-Mercedes
L3: Fernando Alonso Ferrari / Vitaly Petrov Renault
L4: Nico Rosberg Mercedes / Felipe Massa Ferrari
L5: Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari / Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari
L6: Michael Schumacher Mercedes / Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari
L7: Sergio Perez Sauber-Ferrari / Paul di Resta Force India-Mercedes
L8: Pastor Maldonado Williams-Cosworth / Adrian Sutil Force India-Mercedes
L9: Rubens Barrichello Williams-Cosworth / Nick Heidfeld Renault
L10: Heikki Kovalainen Lotus-Renault / Jarno Trulli Lotus-Renault
L11: Timo Glock Virgin-Cosworth / Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth


Vezi aici ce s-a întâmplat în calificări.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite