Românii consumă mai mult decât le oferă România

Foto: WWF

În ultimii ani, cercetătorii au descoperit că oamenii consumă mai mult decât ceea ce oferă Pământul. Astfel, consumul de resurse naturale depaseste cu 50% capacitatea de sustinere a Pământului, speciile tropicale traversează un declin alarmant, iar tot mai multe state alunecă spre o criză de apă. Şi românii consumă mai mult decât le oferă România.

Acestea sunt principalele mesaje pe care le transmite ultima ediţie a Raportului Planeta Vie (Living Planet Report), cel mai important studiu ce prezintă starea de sănătate a planetei, lansat astăzi de WWF (World Wide Fund for Nature - Fondul Mondial pentru Natură).

În total, amprenta ecologică a omenirii s-a dublat din 1966 până acum. Aceasta înseamnă că Pământul are nevoie de un an şi jumatate pentru a produce resursele pe care noi le consumăm într-un an.

Citiţi şi: Arsen în apa potabilă din vestul României: concentraţia depăşeşte de 10 ori limita internaţională

Dacă cererile vor creşte în acelaşi ritm ca şi până acum, până în 2030 omenirea va ajunge să consume resursele naturale a două planete.
România are o amprentă ecologică medie de 2.7 hectare pe cap de locuitor, ceea ce înseamnă că fiecare dintre locuitorii României utilizează, în medie, 2.7 hectare din suprafaţa globului pentru resurse de hrană, combustibil, materiale de îmbrăcăminte şi construcţii. Dar planeta nu ne poate oferi decât 1.8 hectare de teren şi apă.

Deși impactul nostru asupra naturii se situează sub nivelul țărilor mai dezvoltate, în România consumul de resurse naturale şi stilul de viaţă depăşesc capacitatea de suport a ecosistemelor naturale.

Cu alte cuvinte, și în România consumăm resursele pe care ar trebui să le moștenească viitoarele generații de oameni. Pe măsură ce clima se încălzeşte, resursele de peşte se micşorează, pădurile sunt distruse şi biodiversitatea intră în declin, ne confruntăm cu o critică lipsă de resurse. Acumulăm, astfel, o datorie ecologică aflată în continuă creștere.

Vezi VIDEO pe adevarul.es.

Stil de viață